Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

heb alleen maar nare verhalen gehoord dat die visjes worden uitgehongerd zodat ze goed knabbelen, plus de leefruimte is ook niet echt gezellig voor ze

3 likes

In Turkije zitten die zelfde visjes ook in de zee voor de kust en als je daar met je voeten in het water zit eten ze ook aan je voeten.
Geen idee of ze alsnog uitgehongerd of slecht behandeld worden in zo’n tank, maar het is geen onnatuurlijk gedrag blijkbaar.

3 likes

ja ok dat zeg ik toch ook niet? denk ook niet dat je een vis iets kan laten doen waar hij geen zin in heeft. gaat om de omstandigheden

1 like

Nee was ook bedoeld als aanvulling.

19 likes

Ze zitten met een hele hoop in een heel klein bakje water, terwijl ze in hun natuurlijke habitat in een gigantische zee zitten. Ik zou zeggen van niet.

7 likes

Ik weet niet wat de bronnen zijn voor sommige van deze claims maar ik ben het wel eens met de conclusie:

Fish are conscious animals, not mindless (and inefficient) loofahs. Get a safe, healthy, cruelty-free pedicure from a willing human technician.

4 likes

Tuurlijk niet. Ze zitten in een kale bak de hele dag zich dood te vervelen. Alsof je een hamster in een kartonnen doos zou laten leven. Het is super sneu.

5 likes

Het is ook niet what it’s cracked up to be hoor. Één keer dit uit beleefdheid ondergaan en zo poezelig werden mn voeten er ook weer niet van.

3 likes

1x in een ver verleden zo’n fish spa gedaan en het is niet dat je er een prachtig resultaat van krijgt ofzo. Zou het iig niet meer doen. Heb het al lang niet meer gezien eigenlijk, ik dacht dat die hype wel voorbij was.

5 likes

Ik heb zelden zoiets verschrikkelijks gedaan in mijn leven. Weinig zen

3 likes

Als je bij bijvoorbeeld Ziggo werkt of je bent loodgieter en je komt bij mensen thuis met een werkauto/werkbusje mag je dan overal gratis parkeren? Krijg je dan zeg maar ontheffing van betalen, bestaat daar een soort landelijke vergunning voor?

Ik woon in het centrum, dus overal betaald parkeren hier omheen. Alle werklui die hier zijn gekomen hebben of netjes parkeergeld betaald of riskeren de boete. Dus denk niet dat het gratis is

4 likes

Ik denk dat veel bedrijven werken met Parkmobile oid waarbij het meteen aan de werkgever gefactureerd wordt.

5 likes

Hier betalen ze zelf voor het parkeren. We hebben bezoekersuren afgekocht en bieden altijd aan dat ze daarop kunnen parkeren maar ze regelen het altijd zelf, dat wordt volgens mij doorberekend in hun tarief.

4 likes

Is voor search engine optimization. Meer woorden + opsommingen + key words herhalen = hoger eindigen bij Google. Vind het ook echt super irritant maar Google “beloont” dit door ze hoger te ranken

5 likes

Vaak staat er bovenaan wel ergens jump to recipe.

4 likes

Is het gebruikelijk dat een huisarts zijn/haar eigen gezinsleden als patiënt heeft? Zo van, lekker praktisch, mama is ook huisarts. Of juist niet vanwege bv. emotionele betrokkenheid?

Bij de eed die mijn zus (huisarts) moest afleggen hoorde ook dat je je familie niet mag/moet behandelen

4 likes

Ik weet van een vriendin wiens vader huisarts was dat ze officieel wel een andere huisarts hadden (omdat je ook niet overal voor bij je vader wilt aankloppen/privacy), maar dat ze daar eigenlijk nooit kwam en dat haar vader toch vaak dingen voorschreef als het nodig/makkelijk was.

4 likes

Nee is niet (meer) gebruikelijk!

3 likes