- Er zijn ook speciale tweelingkaartjes.
Ik stuurde een kaart speciaal voor een tweelinggeboorte.
Ik heb toen 1 tweelingkaartje gestuurd en had er daarna met iemand anders dan de ouders een gesprek over. Die zei dat ze altijd 2 kaartjes stuurde zodat de kinderen elk hun eigen kaartje konden bewaren (in een plakboek oid) voor later.
Dit is ook één van de redenen dat ik twee kaartjes stuur. En ook gewoon omdat het twee verschillende personen zijn.
Waar gaan mensen die op de markt staan naar de wc?
Een soort van voor wat hoort wat met de winkels die er zitten.
Zij plassen, de winkel verse spullen.
Vaste markten hebben wel wc faciliteiten.
Hier staat een dixie
Bij ons was dat bij de plaatselijke horeca.
Ik werk bij een lunchzaak tegenover een (wat kleinere) wekelijkse markt, en de mensen van de markt gaan altijd bij ons naar de wc. Sommigen doen standaard iets in het fooienbakje of kopen een koffie maar dat hoeft van ons niet!
Bij ons staat er een Dixie (markt is wekelijks, Dixie wordt wekelijks erbij geplaatst).
Zou Coachella nou een leuk festival zijn of is het vooral leuk op foto’s te maken van je outfit?
Beetje van beide denk ik? Zag toevallig gisteren allemaal tiktoks voorbij komen over coachella en dat het eigenlijk niet zo fantastisch en geweldig is als het lijkt.
Ik denk dat het ooit wel leuk was.
Had tijdens Corona een verhaal gelezen dat de Nederlandse festival cultuur het beste vergelijkbaar is met die van Noord amerika. Qua opzet en “vibe”.
Ook bijv in zo’n serie als Insecure gaan ze naar Coachella, want alle grote namen etc.
Maar denk dat het nu door opkomst influencers en instagram meer een zien en gezien worden-feestje is, met idd de “perfecte” foto (bij het grote rad)
Ik las een meme van: “coachella is net alsof je paddo’s op hebt in het pashokje van Forever21” dus tja
Gewoon net als elk festival alleen zijn er toevallig veel influencers
De meeste Vlaamse huizen die ik ken hebben inderdaad geen speciaal slot op toilet- en badkamerdeur. Meestal wel een klasiek slot met een binnensleutel, maar die zit er bij weinig mensen standaard op.
Bij mij thuis zitten die er niet op. In een gewoon huishouden weet je wel of er iemand op het toilet zit of niet. Ik vind het altijd heel hip als iemand wel zo’n standaard WC-slotje heeft.
Geen gordijnen of andere wering om inkijk te voorkomen, verbaasd me wel. Dat zie ik toch wel bij vrienden en familie.
Ik ken veel huizen met slot en sleutel maar we gebruiken die eigenlijk zelden thuis. Wij kloppen eigenlijk altijd! Of kijken of het licht brandt.
Haha. Bij mij (en de mensen die ik ken) zit er wel een slot op de binnendeuren, dus ook van toilet en badkamer, maar geen sleutel en ook geen idee waar die sleutels zijn. AKA theoretisch gezien kan het op slot maar in de praktijk niet.
Maar, dit doet me aan iets denken. Bij mij thuis en bij mijn familie doen we nooit de deur van de wc dicht, maar altijd op een kier, soms zelfs brede kier. We doen het enkel dicht als er bezoek is dat geen close familie is. Ik dacht dat mijn familie gewoon raar was, maar nu kwam ik er onlangs achter dat dat bij best veel van mijn vriendinnen ook zo is.
Ik vraag me af of het iets West-Vlaams is
Ik ben niet afkomstig van W-Vl en bij ons bleef de deur ook open.
Of in de badkamer naar het toilet terwijl iemand anders zich daar ook aan het klaar maken was. Kon allemaal.
mijn vriend vond het raar dat ik mijn ouders wel eens bloot heb gezien haha
Ik heb een kennis en een vriendin met een pleegkind, en de ene weet wel waarom ze het kind opvangen en de andere niet.