Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Waarom zou een drugsmaker bewust een te hoge dosis werkzame stof in zijn pillen stoppen, wetende dat hier mensen aan dood kunnen gaan? Dit kan een heel naïeve vraag zijn, maar een dode klant is toch geen terugkerende klant :face_with_raised_eyebrow:

Aanleiding is dat er weer pillen gevonden zijn met een veel te hoog MDMA gehalte.

5 likes

Ik zou eerder denken dat het onkunde is want een dode klant levert niks op idd haha

10 likes

Ik vraag me wel of of ze weten dat mensen sowieso doodgaan aan die dosis. Volgens mij is er steeds meer vraag naar pillen met hogere dosis, waar vroeger 120 normaal was is het nu al 220 oid

1 like

Alle pillen zijn tegenwoordig veel sterker en we gebruiken ook veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid als je het vergelijkt met jaren geleden

2 likes

Hahaha aanbevolen dagelijkse hoeveelheid MDMA :joy:

51 likes

Altijd goed de bijsluiter doorlezen voor gebruik!

2 likes

Zouden de drugsmakers daar geen schijt aan hebben? Voor die ene dode weer 20 andere klanten.
Hun gaan sowieso over lijken.

1 like

De makers misschien, maar dealers zijn er niet blij mee als het rond gaat dat pillen die bij hen gekocht zijn dodelijk/niet goed zijn. Als ze een slechte reputatie krijgen dan zullen ze snel ander werk moeten zoeken.

1 like

En als je ver moet reizen? Krijgen ze de kosten daarvan vergoedt? Interessant eigenlijk, hoe dit werkt

1 like

Ik heb al even gegoogled maar weet de zoekterm niet.
Wat doet zo’n glimmende folie achtig iets wanneer je wordt afgevoerd (bijvoorbeeld op een festival)

Volgens mij is dat een reddingsdeken die beschermt tegen warmte, kou, vocht en vuil

1 like

Dat isoleert en houdt je warm geloof ik!

2 likes

Oké maar als je bijvoorbeeld out gaat door drugs is dat vaak toch al door oververhitting? Helpt t dan dus bijvoorbeeld om af te koelen?

2 likes

Ja, het helpt zowel tegen onderkoeling als oververhitting.

5 likes

Ahh, ja op isolatiedeken wordt het idd uitgelegd, thanks iedereen! Was er benieuwd na. Had het al vaker gezien en gister ook weer. Maar vroeg me dus af wat het nou precies doet. Maar nu weet ik het :upside_down_face:

3 likes

Er is ook een handig ezelsbruggetje voor:
“zie je goud, dan is het slachtoffer koud"

18 likes

Waarom typen mensen “exht” ipv “echt”?

3 likes

Typefout toch? De x zit naast de c op het toetsenbord

16 likes

Toen ik nog vrij lange nagels had maakte ik constant zulke typos (ik kan niet goed met de zijkanten van mijn vingers typen)

1 like

Nee, in veel talen wel maar niet allemaal. Er zijn ook talen die juist een dalende intonatie hebben of onderscheid maken tussen bijvoorbeeld een open of gesloten vraag

10 likes