Ik heb zelden zoiets verschrikkelijks gedaan in mijn leven. Weinig zen
Als je bij bijvoorbeeld Ziggo werkt of je bent loodgieter en je komt bij mensen thuis met een werkauto/werkbusje mag je dan overal gratis parkeren? Krijg je dan zeg maar ontheffing van betalen, bestaat daar een soort landelijke vergunning voor?
Ik woon in het centrum, dus overal betaald parkeren hier omheen. Alle werklui die hier zijn gekomen hebben of netjes parkeergeld betaald of riskeren de boete. Dus denk niet dat het gratis is
Ik denk dat veel bedrijven werken met Parkmobile oid waarbij het meteen aan de werkgever gefactureerd wordt.
Hier betalen ze zelf voor het parkeren. We hebben bezoekersuren afgekocht en bieden altijd aan dat ze daarop kunnen parkeren maar ze regelen het altijd zelf, dat wordt volgens mij doorberekend in hun tarief.
Is voor search engine optimization. Meer woorden + opsommingen + key words herhalen = hoger eindigen bij Google. Vind het ook echt super irritant maar Google “beloont” dit door ze hoger te ranken
Vaak staat er bovenaan wel ergens jump to recipe.
Is het gebruikelijk dat een huisarts zijn/haar eigen gezinsleden als patiënt heeft? Zo van, lekker praktisch, mama is ook huisarts. Of juist niet vanwege bv. emotionele betrokkenheid?
Bij de eed die mijn zus (huisarts) moest afleggen hoorde ook dat je je familie niet mag/moet behandelen
Ik weet van een vriendin wiens vader huisarts was dat ze officieel wel een andere huisarts hadden (omdat je ook niet overal voor bij je vader wilt aankloppen/privacy), maar dat ze daar eigenlijk nooit kwam en dat haar vader toch vaak dingen voorschreef als het nodig/makkelijk was.
Nee is niet (meer) gebruikelijk!
Oh, zelfs officieel verklaard!
Ik moet dit toch even ontkrachten want het is mijn werk haha. Vroeger werkte Google inderdaad zo maar dat is tegenwoordig wel anders, wordt vaak zelf afgestraft. Ja, keyword density is inderdaad nog wel een ding maar die ligt tussen 1-2%. En geforceerd zoekwoorden naast elkaar plaatsen is niet meer nodig, Google snapt een natuurlijk geschreven tekst prima en geeft daar de voorkeur aan. De lengte van een tekst bepalen we aan de hand van concurrenten maar is bij ons nooit meer dan 1000 woorden en is ook volledig afhankelijk van het type pagina en de zoekintentie. Kan dus zijn dat dit oude recepten zijn die door het vele verkeer en een hoge domeinwaarde nog goed ranken, maar voor nieuwe pagina’s/websites is het zeker niet gebruikelijk of bevordelijk!
Volgens de polisvoorwaarden van mijn verzekering mag dit niet. Eerste en tweede graad familie behandelen of geneesmiddelen voorschrijven (dat laatste is wel lastig te controleren) is uitgesloten van vergoeding. Volgens mij staat in het burgerlijk wetboek ook iets in de trant van dat het wel mag maar dat je er logischerwijs dan geen kosten voor rekent. Zou anders ook fraude in de hand kunnen werken.
Een vriend van mij heeft wel zijn moeder als huisarts, maar echt, waarom je dat zou willen?
Nouja voor onboeiende dingen is het echt wel handig. De kinderen (en kleinkinderen) van mijn gepensioneerde collega’s waren ook nog patiënt bij hen en die kwamen gewoon binnen lopen wanneer ze wat nodig hadden of wilden laten zien, belden hun op mobiel wanneer het ze uitkwam, werden in het weekend in een lege praktijk gehecht door hun ouder. Genoeg voordeeltjes als je privacy je niet boeit.
Ja als kind lijkt het me super handig, maar als volwassen kerel die zich mentaal wel eens minder kan voelen, of een keer een gek plekje op zn penis ontdekt of whatever zou ik toch niet zo graag naar mijn moeder willen gaan. Maar goed hij is inmiddels zelf ook arts dus wellicht doet hij voor die zaken aan zelfdiagnose, zal het hem eens vragen.
Ooh dit vind ik ook wel interessant. Ga je als huis(arts) zelf ook nog naar een huisarts of doe je alles zelf voorschrijven/uitpluizen als je ziek bent en mag je jezelf iets voorschrijven?
Maar er zijn ook bijna geen solisten meer, dus misschien gaat ie naar een collega van z’n ouder binnen een groepspraktijk voor serieuzere issues?
@Westwood Denk 50/50. M’n chronische medicatie schrijf ik mezelf wel voor, maar voor serieuzere/complexere zaken is het wel beter als je een ander laat nadenken. Sowieso doordat alles digitaal wordt en met elkaar gekoppeld is, wordt het juist lastiger om dingen voor jezelf te regelen.
Edit: nu ik over mezelf en mijn collega’s nadenk; ik denk eerder 80/20 haha, 80% zelf regelen, 20% naar “de eigen” HA.
Mag je jezelf dan ook alles voorschrijven?