Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Haha ja daar was ik al bang voor, heb niet heel veel meer onthouden dan dit van het ene college dat ik hier ooit over heb gehad. Volgens mij was het iets noordelijks/scandinavisch ofzo. De meeste talen die Nederlanders zullen kennen zijn wel afkomstig uit dezelfde taalfamilie (Indo-Europees) dus in die zin is het niet toevallig dat de meeste talen die wij kennen wel die hoge intonatie hebben. Ik ga kijken of ik 't nog kan terugvinden want was wel interessant idd

Edit @ovenschaal O ja het was Fins die geen hoge intonatie heeft, da’s ook niet toevallig een van de weinige talen in Europa die van een andere taalfamilie afstamt. Fins is sowieso vrij monotoon over het algemeen.

8 likes

Zijn magnums tegenwoordig veel kleiner dan vroeger (of ben ik gewoon volwassen geworden)?

In mijn herinnering zijn die ijsjes zo groot dat je ze nauwelijks op kunt. Nu kocht ik er sinds jaren eens een en ik vond m aan de kleine kant. Viel me eigenlijk een beetje tegen.

2 likes

Ja, ze zijn een stuk kleiner geworden. Al lang niet meer het ā€˜pakje boter’ zoals ze vroeger genoemd werden.

2 likes

Ja, ze zijn iets kleinder geworden.
Ik denk dat de juiste term Krimpflatie is. Producten blijven dezelfde prijs behouden, maar zijn kleinder en dus eigenlijk duurder geworden.

6 likes

Ja, same met Cornetto’s.

5 likes

Ah zie je wel, ik ben dus niet gek. Bij cornetto’s heb ik dat ook al eens gedacht.

3,50 rekende ik trouwens af voor die magnum. 3,50 voor een gekrompen ijsje…

5 likes

Waarom stinkt zwarte was vaak als het nog nat is?

6 likes

Ik heb wel eens gelezen dat dat door de verf komt. (zeer gedegen bron dus)

4 likes

Was dat niet al langer zo? Zodat 1 Magnum ā€˜minder ongezond’ zou zijn? Ik kan me toch zoiets herinneren van een hele tijd geleden, nog voor er sprake was van prijsverhogingen/krimpflatie.

3 likes

Heb ik ook altijd! Beetje muffig terwijl alle andere was er fris uitkomt

4 likes

Ja dit, valt me op dat geen enkel ijsje boven x calorieƫn is dus heb het vermoeden dat het daarmee te maken heeft. Want de grootte van een Magnum Double is tegenwoordig al helemaal om te huilen (chocola is zwaarder dus dan maak je het ijsje natuurlijk nog kleiner).

2 likes

Ja, geen idee. Ik kocht 'm dus voor het eerst in jaren dus kan best al langer zo zijn.

2 likes

@slurfhondje Ik heb het idee dat het ook aan de nieuwheid van het kledingstuk ligt. Als mijn was klaar is en ik ruik aan een ouder kledingstuk die ruikt dan muffig inderdaad maar bij een nieuwer kledingstuk is dat niet.

Wat ik ook altijd heb bij kleding (vooral ook weer donkere kleding) is dat als het wat langer opgevouwen in kast ligt en je wil het dan aantrekken dat het ook weer stinkt

3 likes

Ongevraagde tip om de muffe geur tegen te gaan: gebruik azijn als wasverzachter. Werkt niet perfect, maar het helpt wel

6 likes

Whaha doet me hieraan denken:

(Context: de 2 meest recente Finse formule 1 coureurs staan er een beetje om bekend niet zoveel te praten en idd ook een beetje vlak/onverschillig over te komen. Je ziet ze niet zo snel heel blij of boos maar meer een beetje ā€˜tja, ok’, dus past helemaal bij hun taal zo haha)

9 likes

Waarom sommige mensen niet zeggen ā€œik werk alsā€¦ā€ maar ā€œik magā€¦ā€. Dus niet ā€œik ben interieurstylistā€ maar ā€œik mag met mensen meedenken over hun interieurā€. Ik vind dat altijd zo overdreven klinken op de een of andere manier.

Zou dit nou liggen aan bepaalde beroepsgroepen of aan bepaalde mensen (vast een combinatie van de twee)? En waarom zou je het doen? Omdat je je echt zo geprivilegieerd voelt om dit te doen? Het is toch gewoon je baan? ā€œIk mag mensen hun boodschappen scannenā€ heb ik nog nooit horen zeggen :geek:

12 likes

Wat ik ook zo’n drama vind zijn LinkedIn posts waarin mensen zeggen dat ze iets mochten doen
Of dat mensen ā€˜dankbaar’ zijn dat ze iets mochten doen, dat is de overtreffende trap.

Houd op Dirk. Niemand zat echt te wachten op jouw presentatie over cloud risk management.

26 likes

Waar zijn die kleine irritante lusjes voor in kleding, die je alleen maar wegknipt?

1 like

Voor om de hanger te doen, zodat een shirtje daar niet vanaf kan glijden.

11 likes

En sommige kleding is ook te kwetsbaar om aan de mouwen te laten hangen. Dus in die jurken laat ik ze ook zitten.

6 likes