Ik heb al even gegoogled maar weet de zoekterm niet.
Wat doet zo’n glimmende folie achtig iets wanneer je wordt afgevoerd (bijvoorbeeld op een festival)
Volgens mij is dat een reddingsdeken die beschermt tegen warmte, kou, vocht en vuil
Dat isoleert en houdt je warm geloof ik!
Oké maar als je bijvoorbeeld out gaat door drugs is dat vaak toch al door oververhitting? Helpt t dan dus bijvoorbeeld om af te koelen?
Ja, het helpt zowel tegen onderkoeling als oververhitting.
Ahh, ja op isolatiedeken wordt het idd uitgelegd, thanks iedereen! Was er benieuwd na. Had het al vaker gezien en gister ook weer. Maar vroeg me dus af wat het nou precies doet. Maar nu weet ik het
Er is ook een handig ezelsbruggetje voor:
“zie je goud, dan is het slachtoffer koud"
Waarom typen mensen “exht” ipv “echt”?
Typefout toch? De x zit naast de c op het toetsenbord
Toen ik nog vrij lange nagels had maakte ik constant zulke typos (ik kan niet goed met de zijkanten van mijn vingers typen)
Nee, in veel talen wel maar niet allemaal. Er zijn ook talen die juist een dalende intonatie hebben of onderscheid maken tussen bijvoorbeeld een open of gesloten vraag
Haha ja daar was ik al bang voor, heb niet heel veel meer onthouden dan dit van het ene college dat ik hier ooit over heb gehad. Volgens mij was het iets noordelijks/scandinavisch ofzo. De meeste talen die Nederlanders zullen kennen zijn wel afkomstig uit dezelfde taalfamilie (Indo-Europees) dus in die zin is het niet toevallig dat de meeste talen die wij kennen wel die hoge intonatie hebben. Ik ga kijken of ik 't nog kan terugvinden want was wel interessant idd
Edit @ovenschaal O ja het was Fins die geen hoge intonatie heeft, da’s ook niet toevallig een van de weinige talen in Europa die van een andere taalfamilie afstamt. Fins is sowieso vrij monotoon over het algemeen.
Zijn magnums tegenwoordig veel kleiner dan vroeger (of ben ik gewoon volwassen geworden)?
In mijn herinnering zijn die ijsjes zo groot dat je ze nauwelijks op kunt. Nu kocht ik er sinds jaren eens een en ik vond m aan de kleine kant. Viel me eigenlijk een beetje tegen.
Ja, ze zijn een stuk kleiner geworden. Al lang niet meer het ‘pakje boter’ zoals ze vroeger genoemd werden.
Ja, ze zijn iets kleinder geworden.
Ik denk dat de juiste term Krimpflatie is. Producten blijven dezelfde prijs behouden, maar zijn kleinder en dus eigenlijk duurder geworden.
Ja, same met Cornetto’s.
Ah zie je wel, ik ben dus niet gek. Bij cornetto’s heb ik dat ook al eens gedacht.
3,50 rekende ik trouwens af voor die magnum. 3,50 voor een gekrompen ijsje…
Waarom stinkt zwarte was vaak als het nog nat is?
Ik heb wel eens gelezen dat dat door de verf komt. (zeer gedegen bron dus)
Was dat niet al langer zo? Zodat 1 Magnum ‘minder ongezond’ zou zijn? Ik kan me toch zoiets herinneren van een hele tijd geleden, nog voor er sprake was van prijsverhogingen/krimpflatie.