Hoe zit het met schuilkelders? Waren die er al voor de Tweede Wereldoorlog en zo ja, met welke reden waren ze er toen? Of zijn ze bijvoorbeeld gebouwd na de Eerste Wereldoorlog, omdat mensen bang waren voor nog een oorlog?
De Oma van een vriendin woonde in de stad en mensen die zelf geen kelder hadden schuilden in kelders van bedrijfspanden.
In England konden mensen met een tuin een schuilkelder krijgen (of kopen als je inkomen boven een bepaald bedrag was). Als je op ‘Anderson Shelter’ zoekt kun je er meer over lezen.
Dankje, interessant!
Waarom is de Nijmeegse Vierdaagse zo’n ding? Het is gewoon 4 dagen wandelen toch?
En elk jaar weer verbaasd zijn over het aantal gewonden of zelfs doden van ongetrainde mensen die met 33 graden ineens gaan wandelen, terwijl ze normaal de auto al nemen naar de koelkast.
Deels ook omdat er een week zomerfeesten aan vast zit en omdat er deelnemers uit de hele wereld zijn?
Omdat het een wereldwijd evenement is met 7 dagen (gratis toegang) feest erbij? Denk ik.
Wow deelnemers uit de hele wereld om 4 dagen te wandelen in Nijmegen? Heb echt m’n hele leven onder een steen geleefd, snap nog steeds niet echt waarom mensen dit zo bijzonder vinden en je er helemaal naar Nederland voor zou reizen. Maar goed dat vind ik ook van marathons, alleen snap ik dan nog wel dat je denkt oh leuk/bijzonder in New York ofzo
Het is een van de grootste wandelevenementen ter wereld en er doen mensen uit bijna 90 landen aan mee.
Ja precies, dat bedoelde ik met m’n marathon in New York voorbeeld. Maar zoals ik zei denk ik daar dan nog bij oké dat is in New York (of in jouw voorbeeld Londen dan). Dit is Nijmegen haha. Snap niet waarom mensen de hele wereld over reizen om hier 4 dagen te gaan wandelen. Maar ik vind het wel goed dat dat ook gewoon groots en bekend is en niet alleen marathons aandacht krijgen. Heb zelf alleen zoiets van waarom in godsnaam, maar dat ligt aan mij (en dat denk ik dus ook over marathons bijvoorbeeld). Zal er ook wel aan liggen dat ik niemand ken die er ooit aan mee heeft gedaan, niet in de buurt woon en het dus alleen als 4 dagen wandelen ken
Een vriendin van mij woont er net en die verbaast zich er echt over wat voor ding het dus is! Collega’s die de hele week vrij nemen, mensen die het als tijdsindicatie gebruiken (na de vierdaagse, voor de vierdaagse)
Echt gezellig lijkt het me!
Zelfs de schoolvakanties zijn op de vierdaagse afgestemd, eigenlijk zou qua regio dan iedereen nog naar school moeten.
Maar dit is niet echt antwoord op de vraag van @Minestrone toch? Of ik begrijp het niet goed.
Is er nu ook een hitte protocol voor daklozen? Dit soort dagen lijken me echt de hel als in een stad bent de hele dag in de hitte.
Yes, ik weet de inhoud alleen niet precies meer. Dacht iets met de nachtopvang en dagbesteding.
Gelukkig! Wel apart dat er niet veel aandacht voor is in de media. Althans ik heb het niet gezien.
Nee is er ook niet. Ik denk dat ik het alleen maar weet omdat ik met de doelgroep gewerkt heb.
Of zonnebrand echt een houdbaarheidsdatum heeft of dat het marketing is.
Ik geloof best dat de spf misschien wat terug loopt… maar niet meer goed zijn?
Als je het geopend en gebruikt hebt kunnen er ook bacteriën kn komen. Vanuit dat oogpunt lijkt het me ook niet goed om te blijven gebruiken. Net zoals andere cremes.
Hier heb ik nou nog nooit over nagedacht.
@Whitecactus ik dacht ook marketing maar een vriendin zei laatst dat ze een podcast had geluisterd met een dermatoloog en die zei het ook. Dus nu geloof ik het maar.