Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Heb ik ook altijd! Beetje muffig terwijl alle andere was er fris uitkomt

4 likes

Ja dit, valt me op dat geen enkel ijsje boven x calorieën is dus heb het vermoeden dat het daarmee te maken heeft. Want de grootte van een Magnum Double is tegenwoordig al helemaal om te huilen (chocola is zwaarder dus dan maak je het ijsje natuurlijk nog kleiner).

2 likes

Ja, geen idee. Ik kocht 'm dus voor het eerst in jaren dus kan best al langer zo zijn.

2 likes

@slurfhondje Ik heb het idee dat het ook aan de nieuwheid van het kledingstuk ligt. Als mijn was klaar is en ik ruik aan een ouder kledingstuk die ruikt dan muffig inderdaad maar bij een nieuwer kledingstuk is dat niet.

Wat ik ook altijd heb bij kleding (vooral ook weer donkere kleding) is dat als het wat langer opgevouwen in kast ligt en je wil het dan aantrekken dat het ook weer stinkt

3 likes

Ongevraagde tip om de muffe geur tegen te gaan: gebruik azijn als wasverzachter. Werkt niet perfect, maar het helpt wel

6 likes

Whaha doet me hieraan denken:

(Context: de 2 meest recente Finse formule 1 coureurs staan er een beetje om bekend niet zoveel te praten en idd ook een beetje vlak/onverschillig over te komen. Je ziet ze niet zo snel heel blij of boos maar meer een beetje ‘tja, ok’, dus past helemaal bij hun taal zo haha)

9 likes

Waarom sommige mensen niet zeggen “ik werk als
” maar “ik mag
”. Dus niet “ik ben interieurstylist” maar “ik mag met mensen meedenken over hun interieur”. Ik vind dat altijd zo overdreven klinken op de een of andere manier.

Zou dit nou liggen aan bepaalde beroepsgroepen of aan bepaalde mensen (vast een combinatie van de twee)? En waarom zou je het doen? Omdat je je echt zo geprivilegieerd voelt om dit te doen? Het is toch gewoon je baan? “Ik mag mensen hun boodschappen scannen” heb ik nog nooit horen zeggen :geek:

12 likes

Wat ik ook zo’n drama vind zijn LinkedIn posts waarin mensen zeggen dat ze iets mochten doen
Of dat mensen ‘dankbaar’ zijn dat ze iets mochten doen, dat is de overtreffende trap.

Houd op Dirk. Niemand zat echt te wachten op jouw presentatie over cloud risk management.

26 likes

Waar zijn die kleine irritante lusjes voor in kleding, die je alleen maar wegknipt?

1 like

Voor om de hanger te doen, zodat een shirtje daar niet vanaf kan glijden.

11 likes

En sommige kleding is ook te kwetsbaar om aan de mouwen te laten hangen. Dus in die jurken laat ik ze ook zitten.

6 likes

Hoe zit het met schuilkelders? Waren die er al voor de Tweede Wereldoorlog en zo ja, met welke reden waren ze er toen? Of zijn ze bijvoorbeeld gebouwd na de Eerste Wereldoorlog, omdat mensen bang waren voor nog een oorlog?

De Oma van een vriendin woonde in de stad en mensen die zelf geen kelder hadden schuilden in kelders van bedrijfspanden.

In England konden mensen met een tuin een schuilkelder krijgen (of kopen als je inkomen boven een bepaald bedrag was). Als je op ‘Anderson Shelter’ zoekt kun je er meer over lezen.

3 likes

Dankje, interessant!

1 like

Waarom is de Nijmeegse Vierdaagse zo’n ding? Het is gewoon 4 dagen wandelen toch?

12 likes

En elk jaar weer verbaasd zijn over het aantal gewonden of zelfs doden van ongetrainde mensen die met 33 graden ineens gaan wandelen, terwijl ze normaal de auto al nemen naar de koelkast.

46 likes

Deels ook omdat er een week zomerfeesten aan vast zit en omdat er deelnemers uit de hele wereld zijn?

3 likes

Omdat het een wereldwijd evenement is met 7 dagen (gratis toegang) feest erbij? Denk ik.

2 likes

Wow deelnemers uit de hele wereld om 4 dagen te wandelen in Nijmegen? Heb echt m’n hele leven onder een steen geleefd, snap nog steeds niet echt waarom mensen dit zo bijzonder vinden en je er helemaal naar Nederland voor zou reizen. Maar goed dat vind ik ook van marathons, alleen snap ik dan nog wel dat je denkt oh leuk/bijzonder in New York ofzo

2 likes

Het is een van de grootste wandelevenementen ter wereld en er doen mensen uit bijna 90 landen aan mee.

3 likes