Vanwege de geschiedenis toch ook? En in sommige families is het ook een traditie (waar ook ik ooit aan mee moet doen)
De filters vervallen met de tijd, en ook door verhitting, dus vooral een fles die je vorig zomer 3 weken elke dag tot 40 graden hebt opgewarmd naast je strandstoel zal een significant lagere bescherming geven. En je weet niet hoeveel het is teruggelopen, dus je weet ook eigenlijk niet wat je nou aan bescherming opsmeert. Aangezien bescherming de enige functie van het spul is kun je dan zeggen dat het āniet meer goedā is.
En er schijnt nog iets te zijn dat die vervallen filters dan kankerverwekkend worden, dat zal denk ik wel meevallen in de hoeveelheden die je mogelijk binnenkrijgt door te smeren, maar misschien nog een extra reden om die flessen weg te gooien aan het eind van de vakantie.
Als je echt smeert volgens het boekje (dat haalt niemand in de praktijk) heb je elke vakantie eigenlijk meerdere flessen zonnebrand nodig, dus je kan het ook zien als motivatie om beter te smeren zodat de fles leeg is aan het eind van de zomer.
@Classique @Merel ja ik heb dus 2x 500ml flessen van de Kruidvat⦠die gaan dus echt niet op in 1 zomer en vind dan zonde om weg te gooien. Milieu en om het geld. Maar dat van filters wist ik niet. Gelukkig heb ik de zonnebrand flessen nooit in de volle zon staan.
Haha als je dus insmeert volgens āde regelsā heb je 35ml per smeerbeurt nodig (voor je hele lijf), smeer je elke 2 uur (en extra als je hebt gezwommen of gezweet), dus dan gebruik je op 1 dag aan het zwembad zeker 140ml, misschien meer als je vaker gaat zwemmen. Dan is zoān fles dus na 3.5 dag leeg in je eentje.
Ik haal het ook niet hoor, maar sinds ik weet dat het zo zou moeten smeer ik wel een beetje meer en vaker en hou ik minder halve flessen over.
Ongeopend en in de kast vervalt het trouwens veel minder (of misschien wel helemaal niet), dus in elke tas 1 fles is dan weer minder duurzaam dan 1 fles tegelijk gebruiken.
Ja snap ik. Ik vind het ook zonde hoor. Maar koop daarom enkel goedkopere en durf wel eens bijna volle bussen leeggooien als de zomer toch minder zonnig bleek dan gedacht⦠wel zonde maar ik smeer het enkel voor bescherming en als die er mogelijk niet mee inzitā¦
Wij gebruiken nu echt zo veel⦠er gaan gerust 6 grote flessen mee op vakantie en we hebben dit jaar alleen 1 voor baby mee teruggenomen. Maar zij is klein dus dan heb je in verhouding minder nodig.
Wow idd⦠en wij smeren echt heel veel en vaak na mijn idee⦠maar nog steeds niet voldoende dus⦠maar idd haalbaar is het ook niet.
Ik vind het vooral bijzonder dat de mensen die ik ken die hieraan meedoen de 4daagse ook hun hele identiteit hebben gemaakt.
Ik denk dat je dat wel zult begrijpen als je hem zelf een keer hebt gelopen. Het is absoluut niet alleen die 4 dagen, je bent vaak al maandenlang bezig met de voorbereiding. Iedere week zoveel mogelijk kilometers maken naast je baan/studie, het is dus niet gek dat het dan zoān belangrijk onderdeel van je leven is.
Nou ik snap denk ik wel dat het op dat moment ook echt je leven is, want het is echt bikkelzwaar natuurlijk. Maar het hele jaar door? Ja, misschien is het inderdaad zoiets wat je moet meemaken om het te begrijpen. Heb jij de 4daagse weleens gelopen? (Oprechte vraag)
Haha okĆ© nee het hele jaar door is wel overdreven, maar die ken ik ook wel in mijn omgeving. Ook mensen die hem overigens lopen zonder te trainen en daar enorm trots op zijn (best wel gevaarlijk ivm blessures). Ik heb hem de laatste keer gelopen (2019), in mān eentje de 4x 40 km. 5 teennagels verloren maar wel mān kruisje behaald
Wow, respect! Dat heb ik wel hoor, immense respect voor mensen die dit doen. Maar dit lijkt me ook een eens en nooit meer haha
Ik heb de Vierdaagse drie keer gelopen (40 km) en wat hierboven gezegd wordt is echt zo: ga er een keer heen en je snapt wat de āvierdaagsekoortsā inhoudt! De sfeer is zó gezellig en saamhorig en ook als je alleen maar komt om te feesten is het echt iets unieks. Bovendien zijn er zo veel activiteiten en feesten in en rond Nijmegen, verschillende podia, kermissen, live muziek, echt voor ieder wat wils. Loop je mee, dan is het een enorme test voor je doorzettingsvermogen en je komt jezelf sowieso tegen, maar dat is (vind ik) ook weer het mooie ervan. Je verlegt je grenzen en dat doe je samen met, of dankzij, alles en iedereen langs de route. Onderweg maak je heel makkelijk een praatje met mede wandelaars en iedereen heeft zo zān eigen redenen om te lopen, echt heel bijzonder om te ervaren.
De laatste keer dat ik liep (2015) heb ik 'm samen met mijn moeder gelopen, hand in hand de finish over gegaan, ik was zoooo trots op haar Misschien wel een van de mooiste momenten die ik samen met haar heb meegemaakt.
Hebben twee- of meerlingen opeenvolgende BSN nummers?
Google kon het me niet zo snel vertellenā¦
Ik in ieder geval niet met mijn broer!
Ik ben de helft van een tweeling. Volgens mij lijken de nrs wel, maar zijn ze niet opeenvolgend.
In Belgiƫ wordt het equivalent (denk ik toch - rijksregisternummer - of is dat iets anders?) bepaald door de volgorde van inschrijving (verwerking, niet aanmelding. Edit: op volgorde van aangifte, niet van geboorte). Voor vrouwen zijn dit de even getallen, voor mannen de oneven. Het laatste getal is een controlegetal. Door dat laatste getal, het controlegetal, vermoed ik dat het dus niet helemaal opeenvolgend is.
Mijn tweeling in elk geval niet! En komen ook totaal niet overeen.
Ik wil terug naar Nijmegen verhuizen als ik zulke dingen lees
Ik zag gister op tv zoān programma over de Vierdaagse en ja heel dom maar ik had dus echt geen idee dat die feesten echt ja, feesten waren
Ik dacht gewoon elke kroeg laat open, maar niet zoān enorme mensenzee overal en dat de hele stad een soort festival was, en mensen na het uitgaan dan de lopers gaan uitzwaaien enzo.
Het zag er echt zo bijzonder en leuk uit.
Nu heb ik echt fomo hahaha