Ja precies, dat bedoelde ik met m’n marathon in New York voorbeeld. Maar zoals ik zei denk ik daar dan nog bij oké dat is in New York (of in jouw voorbeeld Londen dan). Dit is Nijmegen haha. Snap niet waarom mensen de hele wereld over reizen om hier 4 dagen te gaan wandelen. Maar ik vind het wel goed dat dat ook gewoon groots en bekend is en niet alleen marathons aandacht krijgen. Heb zelf alleen zoiets van waarom in godsnaam, maar dat ligt aan mij (en dat denk ik dus ook over marathons bijvoorbeeld). Zal er ook wel aan liggen dat ik niemand ken die er ooit aan mee heeft gedaan, niet in de buurt woon en het dus alleen als 4 dagen wandelen ken
Mooiste week van het jaar! Lekker iedere dag met al m’n vrienden, er is echt een saamhorigheidsgevoel. Maar je beleeft het wel anders als je niet in Nijmegen woont denk ik. En volgens mij 1 miljoen bezoekers over de week, t is echt een happening, eigenlijk een soort festival dat een week duurt met vier dagen wandelen.
Een vriendin van mij woont er net en die verbaast zich er echt over wat voor ding het dus is! Collega’s die de hele week vrij nemen, mensen die het als tijdsindicatie gebruiken (na de vierdaagse, voor de vierdaagse)
Echt gezellig lijkt het me!
Zelfs de schoolvakanties zijn op de vierdaagse afgestemd, eigenlijk zou qua regio dan iedereen nog naar school moeten.
Maar dit is niet echt antwoord op de vraag van @Minestrone toch? Of ik begrijp het niet goed.
Is er nu ook een hitte protocol voor daklozen? Dit soort dagen lijken me echt de hel als in een stad bent de hele dag in de hitte.
Yes, ik weet de inhoud alleen niet precies meer. Dacht iets met de nachtopvang en dagbesteding.
Gelukkig! Wel apart dat er niet veel aandacht voor is in de media. Althans ik heb het niet gezien.
Nee is er ook niet. Ik denk dat ik het alleen maar weet omdat ik met de doelgroep gewerkt heb.
Of zonnebrand echt een houdbaarheidsdatum heeft of dat het marketing is.
Ik geloof best dat de spf misschien wat terug loopt… maar niet meer goed zijn?
Als je het geopend en gebruikt hebt kunnen er ook bacteriën kn komen. Vanuit dat oogpunt lijkt het me ook niet goed om te blijven gebruiken. Net zoals andere cremes.
Hier heb ik nou nog nooit over nagedacht.
@Whitecactus ik dacht ook marketing maar een vriendin zei laatst dat ze een podcast had geluisterd met een dermatoloog en die zei het ook. Dus nu geloof ik het maar.
Vanwege de geschiedenis toch ook? En in sommige families is het ook een traditie (waar ook ik ooit aan mee moet doen)
De filters vervallen met de tijd, en ook door verhitting, dus vooral een fles die je vorig zomer 3 weken elke dag tot 40 graden hebt opgewarmd naast je strandstoel zal een significant lagere bescherming geven. En je weet niet hoeveel het is teruggelopen, dus je weet ook eigenlijk niet wat je nou aan bescherming opsmeert. Aangezien bescherming de enige functie van het spul is kun je dan zeggen dat het ‘niet meer goed’ is.
En er schijnt nog iets te zijn dat die vervallen filters dan kankerverwekkend worden, dat zal denk ik wel meevallen in de hoeveelheden die je mogelijk binnenkrijgt door te smeren, maar misschien nog een extra reden om die flessen weg te gooien aan het eind van de vakantie.
Als je echt smeert volgens het boekje (dat haalt niemand in de praktijk) heb je elke vakantie eigenlijk meerdere flessen zonnebrand nodig, dus je kan het ook zien als motivatie om beter te smeren zodat de fles leeg is aan het eind van de zomer.
@Classique @Merel ja ik heb dus 2x 500ml flessen van de Kruidvat… die gaan dus echt niet op in 1 zomer en vind dan zonde om weg te gooien. Milieu en om het geld. Maar dat van filters wist ik niet. Gelukkig heb ik de zonnebrand flessen nooit in de volle zon staan.
Haha als je dus insmeert volgens ‘de regels’ heb je 35ml per smeerbeurt nodig (voor je hele lijf), smeer je elke 2 uur (en extra als je hebt gezwommen of gezweet), dus dan gebruik je op 1 dag aan het zwembad zeker 140ml, misschien meer als je vaker gaat zwemmen. Dan is zo’n fles dus na 3.5 dag leeg in je eentje.
Ik haal het ook niet hoor, maar sinds ik weet dat het zo zou moeten smeer ik wel een beetje meer en vaker en hou ik minder halve flessen over.
Ongeopend en in de kast vervalt het trouwens veel minder (of misschien wel helemaal niet), dus in elke tas 1 fles is dan weer minder duurzaam dan 1 fles tegelijk gebruiken.
Ja snap ik. Ik vind het ook zonde hoor. Maar koop daarom enkel goedkopere en durf wel eens bijna volle bussen leeggooien als de zomer toch minder zonnig bleek dan gedacht… wel zonde maar ik smeer het enkel voor bescherming en als die er mogelijk niet mee inzit…
Wij gebruiken nu echt zo veel… er gaan gerust 6 grote flessen mee op vakantie en we hebben dit jaar alleen 1 voor baby mee teruggenomen. Maar zij is klein dus dan heb je in verhouding minder nodig.
Wow idd… en wij smeren echt heel veel en vaak na mijn idee… maar nog steeds niet voldoende dus… maar idd haalbaar is het ook niet.
Ik vind het vooral bijzonder dat de mensen die ik ken die hieraan meedoen de 4daagse ook hun hele identiteit hebben gemaakt.