Ik denk dat je dat wel zult begrijpen als je hem zelf een keer hebt gelopen. Het is absoluut niet alleen die 4 dagen, je bent vaak al maandenlang bezig met de voorbereiding. Iedere week zoveel mogelijk kilometers maken naast je baan/studie, het is dus niet gek dat het dan zo’n belangrijk onderdeel van je leven is.
Nou ik snap denk ik wel dat het op dat moment ook echt je leven is, want het is echt bikkelzwaar natuurlijk. Maar het hele jaar door? Ja, misschien is het inderdaad zoiets wat je moet meemaken om het te begrijpen. Heb jij de 4daagse weleens gelopen? (Oprechte vraag)
Haha oké nee het hele jaar door is wel overdreven, maar die ken ik ook wel in mijn omgeving. Ook mensen die hem overigens lopen zonder te trainen en daar enorm trots op zijn (best wel gevaarlijk ivm blessures). Ik heb hem de laatste keer gelopen (2019), in m’n eentje de 4x 40 km. 5 teennagels verloren maar wel m’n kruisje behaald
Wow, respect! Dat heb ik wel hoor, immense respect voor mensen die dit doen. Maar dit lijkt me ook een eens en nooit meer haha
Ik heb de Vierdaagse drie keer gelopen (40 km) en wat hierboven gezegd wordt is echt zo: ga er een keer heen en je snapt wat de ‘vierdaagsekoorts’ inhoudt! De sfeer is zó gezellig en saamhorig en ook als je alleen maar komt om te feesten is het echt iets unieks. Bovendien zijn er zo veel activiteiten en feesten in en rond Nijmegen, verschillende podia, kermissen, live muziek, echt voor ieder wat wils. Loop je mee, dan is het een enorme test voor je doorzettingsvermogen en je komt jezelf sowieso tegen, maar dat is (vind ik) ook weer het mooie ervan. Je verlegt je grenzen en dat doe je samen met, of dankzij, alles en iedereen langs de route. Onderweg maak je heel makkelijk een praatje met mede wandelaars en iedereen heeft zo z’n eigen redenen om te lopen, echt heel bijzonder om te ervaren.
De laatste keer dat ik liep (2015) heb ik 'm samen met mijn moeder gelopen, hand in hand de finish over gegaan, ik was zoooo trots op haar Misschien wel een van de mooiste momenten die ik samen met haar heb meegemaakt.
Hebben twee- of meerlingen opeenvolgende BSN nummers?
Google kon het me niet zo snel vertellen…
Ik in ieder geval niet met mijn broer!
Ik ben de helft van een tweeling. Volgens mij lijken de nrs wel, maar zijn ze niet opeenvolgend.
In België wordt het equivalent (denk ik toch - rijksregisternummer - of is dat iets anders?) bepaald door de volgorde van inschrijving (verwerking, niet aanmelding. Edit: op volgorde van aangifte, niet van geboorte). Voor vrouwen zijn dit de even getallen, voor mannen de oneven. Het laatste getal is een controlegetal. Door dat laatste getal, het controlegetal, vermoed ik dat het dus niet helemaal opeenvolgend is.
Mijn tweeling in elk geval niet! En komen ook totaal niet overeen.
Ik word emo van je post 🥹
Ik wil terug naar Nijmegen verhuizen als ik zulke dingen lees
Ik zag gister op tv zo’n programma over de Vierdaagse en ja heel dom maar ik had dus echt geen idee dat die feesten echt ja, feesten waren
Ik dacht gewoon elke kroeg laat open, maar niet zo’n enorme mensenzee overal en dat de hele stad een soort festival was, en mensen na het uitgaan dan de lopers gaan uitzwaaien enzo.
Het zag er echt zo bijzonder en leuk uit.
Nu heb ik echt fomo hahaha
Kom ook! Het is de beste plek om je te misdragen.
Deal!
@Zemraluani ja het is gewoon een soort festival door de hele stad heen. Oh haha dit zeg je zelf al
@Soy.peor ik heb nog geen escalatie gehad en ik wil escalatie!! Probeer al 4 dagen dronken te worden maar het lukt gewoon niet??
Ja ik probeer al 4 dagen te gaan maar t lukt steeds niet vanwege t weer of vrienden die ziek worden hahaha.
Ik heb al wel wat plannen voor vrijdag. En ik ben tegenwoordig al dronken na 2 drankjes dus dat scheelt ook weer.
Denk het niet, anders kun je zo iemands bsn raden/weten als je die van de ander weet
Het middelste groepje (van drie cijfers) loopt wel op en bij vrouwen eindigt dat altijd op even getal en bij mannen op een oneven. Is bij mijn oudste tweelingdochter bv 146 en bij de jongste 148.
Maakt dus wel uit wie eerst geboren werd.
Klopt idd, ik bedoelde dat het op volgorde van aangegeven gaat, niet van geboorte (bij random mensen dan), nogal onhandig verwoord van mezelf. Maar bij tweelingen geef je ze natuurlijk samen aan.
Verschilt het laatste getal, het controle getal, bij hen heel erg? (Gewoon uit interesse).