Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Waarom lopen sommige mensen zo op hun tenen? Alsof ze een soort extra huppeltje doen lijkt het en te lang op de bal van voet blijven staan. Is dat door basketbal of voetbal of is het stoer om een reden of iets?

2 likes

Mijn vriend liep vroeger zo, hij heeft er geen reden voor was zijn natuurlijke loopje. Het zag er alleen niet stoer uit, meer als een kreupele kikker.

4 likes

Ik doe dat en als kind was de reden dat mn achillespezen te kort waren, maar inmiddels omdat ik te lui ben om stretchoefeningen te doen

3 likes

Ene vriendin van me deed dat vroeger ook en dat was een overblijfsel van ballet. Mss dat meer mensen dat hebben?

4 likes

Ok ik snap dat het vreemd klinkt maar toen ik in China woonde snapte ik nooit wat ik kocht dus kocht ik soms ook geparfumeerd maandverband (lavendel) en ik vond het best fijn? Het ruikt lekker als je een nieuwe openmaakt en daarna is er geen verschil met normaal maandverband.

1 like

Nou ik heb ooit eens per ongeluk geparfumeerd maandverband gekocht en ik vond dat je dat echt heel de tijd bleef ruiken :smiley: Maar ik ben ook nogal gevoelig aan geur.

1 like

Ik loop op mijn tenen wanneer ik traploop. Waarom weet ik niet. Misschien omdat ik stijve enkels heb :woman_shrugging:t2:

2 likes

Het is ook slecht voor je doos en vooral totaal debiel om vrouwen aan te praten dat hun vagina niet normaal is/stinkt

13 likes

Ik dacht dat iedereen op z’n tenen de trap op liep?

9 likes

Ik ruik het soms ook serieus bij mensen als ze geparfumeerd maandverband of inlegkruisje gebruiken… geen idee of ik het aan handen ruik of echt door iemand zn broek heen bij wijze van, maar het hangt echt soms om iemand heen dan.

En ik vind het ongelofelijke onzin ook om te gebruiken. Gewoon schoon zijn op jezelf en die zooi regelmatig vervangen. Dan heb je geen vage geurtjes nodig lijkt me

2 likes

Ja dit inderdaad, ik snap ook niet dat dit nog steeds mag verkocht worden eigenlijk, net zoals lactacyd etc

4 likes

Bij sporten als baanwielrennen of schaatsen (in zo’n hal) vraag ik me altijd af of ze het rondje ook andersom kunnen maken :thinking::joy: kan me voorstellen dat dat heel moeilijk/onwennig is haha

26 likes

Hoe wordt een huisartsenpraktijk betaald? Ik bedoel daarmee: een aannemersbedrijf wordt betaald door hun klanten. Een patient betaalt alleen niet aan de dokterspraktijk maar aan de verzekering. Krijgt een praktijk dan een x bedrag per maand van een verzekeraar gestort? Ik denk hier al 3 weken over na lol

Ja, een huisartsenpraktijk krijgt een bepaald bedrag per patiƫnt per periode (geloof per maand of per kwartaal).
Als ik kijk in de app van mijn zorgverzekeraar zie ik die betaling ook terug.

3 likes

Ja, dat klopt. Het is een soort abonnementstarief. Je kan dat zelf ook zien als je inlogt bij je zorgverzekeraar. Bij betaalde bedragen staat als het goed is maandelijks een bedrag voor de huisarts. Daarnaast wordt een huisarts per consult betaalt, dus als je daadwerkelijk gaat.

4 likes

@Feather @FrozenFlame Ooh cool! Ik wist niet dat je dat bij je verzekeraar kon zien. Thanks!!

2 likes

Ja, wel grappig! Heb net gekeken, het is per kwartaal ongeveer een bedrag van 1,40. Het bedrag wisselt steeds een paar cent.

3 likes

Oh wow, wat een groot verschil inderdaad!
Misschien scheelt het ook waar je woont?

Mijn praktijk is niet mega groot, wel een poh’er en diĆ«tist geloof ik. Wel super fijne huisarts die alle tijd voor je neemt en ook niet lastig met een afspraak maken.

3 likes

Het maakt inderdaad ook uit waar je woont en ook hoe oud je bent. Vanaf 65+ mag een hoger inschrijvingstarief worden gehanteerd. En er is nog een opslag bovenop het tarief voor zogenaamde opslagwijken (zijn doorgaans wijken met lagere ses en dus daarmee samenhangende gezondheidsproblemen). En er is bijvoorbeeld ook nog een opslag als er een poh ggz in de praktijk is.

Maar wel bijzonder dat jouw huisarts zo’n laag tarief hanteert! Er zijn namelijk vastgestelde maximumtarieven en de uiteindelijke prijs wordt bepaald in afspraken en onderhandelingen met de zorgverzekeraars, maar meestal wordt wel het maximumtarief gehandhaafd.

4 likes

Ja, vind het ook weinig als ik bedragen van €18,- hoor.

Al zie ik nu ik verder kijk ook wel andere bedragen gedeclareerd worden, wanneer ik geen consult heb gehad. Dus het zal wel meer zijn, maar dat staat dan onder een andere categorie.

1 like