Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Waren langs elkaar heen aan het praten denk ik :grinning:. Oudste is bv xxxxx-146-54 en jongste xxxxxx-148-52

3 likes

Toch wel opeenvolgend dus, eigenlijk idd ook wel logisch als je dezelfde formule toepast. Mijn brein is duidelijk nog oververhit :sweat_smile:.

1 like

Mijn tweeling heeft echt compleet verschillende BSN nummers

2 likes

Hahaha wat lief! :heart:

2 likes

Het is gelukt vanavond!!

5 likes

:joy::joy: hopelijk hebben ze vandaag ook salmari

1 like

Niet persƩ altijd al maar door het nieuws over Spanje en hun bosbrand.

Ga ik nog meemaken dat er positief nieuws komt omtrent klimaatverandering? Of zal het de rest van mijn leven alleen maar ernstiger worden :pensive:

1 like

niet echt klimaatverandering maar wel iets positiefs tov het klimaat: de oostenrijkse bossen groeien met zes hectare per dag :slight_smile: las ik gister en werd er wel blij van!

15 likes

Ohh, hoe dan? Door aanplanting?

3 likes

nee die bomen hebben het gewoon heel gezellig met elkaar

9 likes

Naughty naughty

2 likes

Over duiken:

• Waarom moet je je achterover uit de boot laten vallen. Waarom niet gewoon bv. je benen over de rand en rechtop dat water in?
  • Waarom een snorkel? Die dingen hebben toch geen enkele zin zodra je dieper dan 20 cm onder water bent?

Groetjes,
Een duik-n00b

6 likes

Je kan niet voorwaarts bewegen met vinnen aan, dan moet je lopen als een soort clown en bij elke stap je voet 30cm optillen, dus je doet alles achterwaarts. En achterwaarts kun je makkelijk al je apparatuur voor je lichaam houden en dan drijft het niet achter je rug weg maar juist in je armen als je het water raakt, dus mocht je dan bijv je mondstuk kwijtraken dan heb je hem makkelijker teruggevonden.

De snorkel is inderdaad alleen aan de oppervlakte nodig, je zou in principe ook wel zonder kunnen, maar als je boven komt en nog een stukje naar de boot of kust moet zwemmen of vanaf de boot een tijdje ligt te wachten tot iedereen in het water ligt bijvoorbeeld zwemt het lekkerder met snorkel, door al je gear lig je niet verticaal maar meer horizontaal in het water en dan moet je enorme moeite doen om je hoofd boven te houden.

11 likes

@Merel heeft eigenlijk alles al beantwoord, maar je kan ook gewoon voorwaarts het water in, als je dat wil, met de schedesprong. Maar het is handiger met een rol.

2 likes

Ik sluit me ook aan bij @Merel! Maar ik heb laatst het toevallig in een duikwinkel het gehad over de snorkel. Die man zei dat je niet verplicht bent om een snorkel te hebben. Hij zit vaak in de weg, dus het kan juist ook een overweging zijn om hem niet mee te nemen. Tijdens mijn padi cursus werd verteld dat je hem bij je moest hebben voor als je tank leeg is, en je nog in het water moet blijven liggen. Dan heb je minder kans om water in te slikken.

Ben je bezig met een cursus?

2 likes

Thanks voor je uitgebreide antwoord @Merel!

Haha, in de zin daarna stond ā€˜benen over de rand’. Zo val je gelukkig niet in de boot.

@Strelitza Thanks, niet altijd een snorkel dus. Nee, geen cursus hoor, dan had ik het daar wel wel gevraagd. Ik heb het me gewoon altijd afgevraagd.

5 likes

Hoe staan jullie in de lift met een groep mensen. Het valt mij op dat in films mensen altijd zo staan, kijkend richting de deur. Maar ik sta altijd een beetje aan de zijkant te leunen met mijn rug.
image

• Ik kijk net als in films richting the uitgang
  • Ik leun met mijn rug tegen de zijkanten van de lift aan
  • Ik lig
  • Anders…

0 stemmers

2 likes

Meestal zit er wel een spiegel in de lift en sta ik gewoon m’n haar te checken ofzo en dan super awkward snel omdraaien als er iemand binnen stapt.

13 likes

Als een politiepaard in de stad poept, moeten agenten dan die mest opruimen of mogen ze dat gewoon laten liggen midden in de stad?

Volgens mij moeten ze dat zelf opruimen, hebben ze daar ook iets voor bij, tenzij hun werk dat niet toelaat door omstandigheden. Maar als ze gewoon tranquilo door de stad wandelen, dan moeten ze afstappen en het opruimen.

3 likes