Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Nou ik heb ooit eens per ongeluk geparfumeerd maandverband gekocht en ik vond dat je dat echt heel de tijd bleef ruiken :smiley: Maar ik ben ook nogal gevoelig aan geur.

1 like

Ik loop op mijn tenen wanneer ik traploop. Waarom weet ik niet. Misschien omdat ik stijve enkels heb :woman_shrugging:t2:

2 likes

Het is ook slecht voor je doos en vooral totaal debiel om vrouwen aan te praten dat hun vagina niet normaal is/stinkt

13 likes

Ik dacht dat iedereen op z’n tenen de trap op liep?

9 likes

Ik ruik het soms ook serieus bij mensen als ze geparfumeerd maandverband of inlegkruisje gebruiken… geen idee of ik het aan handen ruik of echt door iemand zn broek heen bij wijze van, maar het hangt echt soms om iemand heen dan.

En ik vind het ongelofelijke onzin ook om te gebruiken. Gewoon schoon zijn op jezelf en die zooi regelmatig vervangen. Dan heb je geen vage geurtjes nodig lijkt me

2 likes

Ja dit inderdaad, ik snap ook niet dat dit nog steeds mag verkocht worden eigenlijk, net zoals lactacyd etc

4 likes

Bij sporten als baanwielrennen of schaatsen (in zo’n hal) vraag ik me altijd af of ze het rondje ook andersom kunnen maken :thinking::joy: kan me voorstellen dat dat heel moeilijk/onwennig is haha

26 likes

Hoe wordt een huisartsenpraktijk betaald? Ik bedoel daarmee: een aannemersbedrijf wordt betaald door hun klanten. Een patient betaalt alleen niet aan de dokterspraktijk maar aan de verzekering. Krijgt een praktijk dan een x bedrag per maand van een verzekeraar gestort? Ik denk hier al 3 weken over na lol

Ja, een huisartsenpraktijk krijgt een bepaald bedrag per patiƫnt per periode (geloof per maand of per kwartaal).
Als ik kijk in de app van mijn zorgverzekeraar zie ik die betaling ook terug.

3 likes

Ja, dat klopt. Het is een soort abonnementstarief. Je kan dat zelf ook zien als je inlogt bij je zorgverzekeraar. Bij betaalde bedragen staat als het goed is maandelijks een bedrag voor de huisarts. Daarnaast wordt een huisarts per consult betaalt, dus als je daadwerkelijk gaat.

4 likes

@Feather @FrozenFlame Ooh cool! Ik wist niet dat je dat bij je verzekeraar kon zien. Thanks!!

2 likes

Ja, wel grappig! Heb net gekeken, het is per kwartaal ongeveer een bedrag van 1,40. Het bedrag wisselt steeds een paar cent.

3 likes

Oh wow, wat een groot verschil inderdaad!
Misschien scheelt het ook waar je woont?

Mijn praktijk is niet mega groot, wel een poh’er en diĆ«tist geloof ik. Wel super fijne huisarts die alle tijd voor je neemt en ook niet lastig met een afspraak maken.

3 likes

Het maakt inderdaad ook uit waar je woont en ook hoe oud je bent. Vanaf 65+ mag een hoger inschrijvingstarief worden gehanteerd. En er is nog een opslag bovenop het tarief voor zogenaamde opslagwijken (zijn doorgaans wijken met lagere ses en dus daarmee samenhangende gezondheidsproblemen). En er is bijvoorbeeld ook nog een opslag als er een poh ggz in de praktijk is.

Maar wel bijzonder dat jouw huisarts zo’n laag tarief hanteert! Er zijn namelijk vastgestelde maximumtarieven en de uiteindelijke prijs wordt bepaald in afspraken en onderhandelingen met de zorgverzekeraars, maar meestal wordt wel het maximumtarief gehandhaafd.

4 likes

Ja, vind het ook weinig als ik bedragen van €18,- hoor.

Al zie ik nu ik verder kijk ook wel andere bedragen gedeclareerd worden, wanneer ik geen consult heb gehad. Dus het zal wel meer zijn, maar dat staat dan onder een andere categorie.

1 like

Ik ben als klein kind model geweest. Ik kan me er niet zo heel veel van herinneren, maar ik weet nog wel dat ik bij een vreemde mevrouw op bed moest zitten en dan moest doen alsof zij mijn moeder was en dat ik dat heel gek en niet zo leuk vond!

3 likes

Je hebt asiel vergunning en reguliere vergunningen. Een reguliere vergunningen vraag je vaak aan voordat je naar NL komt en je moet je legaal Nederland in kunnen reizen. Hier kan je de verschillende reguliere vergunningen vinden; Tijdelijke en niet-tijdelijke verblijfsdoelen | IND . Iemand met een Syrische nationaliteit kan dus een reguliere werkvergunning aanvragen, maar de kans dat het wordt ingewilligd is heel erg klein. O.a. omdat Nederland wil voorkomen dat veel mensen uit conflift gebieden legaal naar Nederland reizen en daarna asiel aanvragen en omdat het ook niet haalbaar is om aan de voorwaarden voor de vergunningen te voldoen (er wordt bv gekeken naar inkomen enz.).
Voor mensen uit conflictgebieden (die niet op basis van gezinshereniging) is het vaak nagenoeg onmogelijk om middels een visum/mvv naar Nederland te reizen.

Wanneer iemand uit een conflictgebied in NL is, is dat vaak zonder de juiste documenten. Je kan dan eigenlijk al geen reguliere vergunning aanvragen, omdat je dus niet legaal in NL verblijft.
Iedereen heeft recht om asiel aan te vragen, dat kan in Ter Apel of als je met het vliegtuig komt in Schiphol. Iedereen kan asiel aanvragen, dus ook iemand uit Georgiƫ. De IND werkt met een sporenbeleid, waarbij mensen die uit een veilig land van herkomst komen in spoor 2 worden behandeld. Bij mensen uit veilige landen van herkomst komen zelden in aanmerking voor asiel, maar er zal nog naar iemands individuele situatie gekeken worden. De IND geeft ook prioriteit aan kansarme aanvragen om die dus zsm af te wijzen, en dan vervalt iemands recht op opvang ook.

12 likes

Ik probeer vooral te schetsen hoe het in de praktijk werkt. Maar zoals @Trivia aangeeft is er bij asiel sprake van een hele andere situatie dan bij een reguliere vergunningen.

Ja, indien je een verblijfsvergunning aanvraagt (of het nu een reguliere vergunning of asiel vergunning is) wordt er op jouw individuele aanvraag beslist. Maar een persoon moet dus wel zelf een aanvraag indienen.

1 like

Ik zie zoveel schoenen langs de snelweg liggen en ik vraag me altijd af hoe die daar belanden

22 likes

Ik ook! Hahah zeg dat ook altijd tegen mijn vriend. Je zit in de auto op de snelweg en ineens vliegt er een van je schoenen uit het raam ofzo? Vind altijd zo gek haha

3 likes