Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Bij mij inderdaad ook, heel de familie was aan het touren met hun motoren haha. Een tante was niet mee, dus dat was de eerste die wist dat ik geboren was. De rest pas later toen ze thuis kwamen.

2 likes

Hadden studentenhuizen in de tijd voor de mobiele telefoon gewoon een algemene huistelefoon?

1 like

Ik woonde vroeger op een grote studentencampus en daar hing nog een (niet meer werkende) huistelefoon in onze gang (elke gang had dus een eigen telefoon). Daar hing ook een briefje bij dat je je ā€˜tikken’ moest noteren haha: https://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoontik

2 likes

Maaaaaarrr: mag je je hond meenemen of niet? Ben daar ook wel opeens benieuwd naar geworden…

1 like

Hahaha ik dacht echt, huh hoezo vraag je dit aan mij :see_no_evil: :woman_shrugging: tot dat ik die afbeelding beter bekeek.

3 likes

Goede zaak naar mijn mening.

9 likes

Waarom zou je in godsnaam je hond mee willen nemen?

Mijn grootouders waren 18 & 20 toen ze naar Singapore verhuisden met hun pasgeboren baby. Mijn vader is daar geboren, en dat hebben ze alleen via een brief kunnen melden aan het thuisfront, die dat dus pas maanden later mee kregen! Zo bijzonder als ik daar zo aan denk

5 likes

Via het reisbureau haha. En heel veel printjes meenemen van alle adressen en gegevens die je nodig had. Mijn ouders boeken nog wel via reisbureau’s, dus dan krijg je een heel pakket aan papierwerk mee.

Maar toen ze het zelf boekten namen ze een uitdraai mee van het adres van de camping etc. en dan zocht je van tevoren uit op de kaart hoe je moest rijden. Het ANWB wegenboek kon je dan ook niet missen haha :stuck_out_tongue:

De Michelin gids is hier ook ooit voor opgezet. Niet per se voor luxe restaurants, maar als een naslagwerk met allerlei horecagelegenheden in bepaalde streken en landen. Dan had je de adresgegevens en het telefoonnummer altijd bij de hand.

2 likes

Haha ja ik weet nog wel een keer dat we op de terugweg van Disneyland Parijs naar onze camping waren verdwaald. We hebben echt uren gereden over een stukje van 50km. Het was 's avonds en donker, dus die kaart was amper te lezen met het licht in de auto en dan is het maar gokken waar je bent.
Het is nu wel even beter geregeld :smiley:

1 like

Dat weet ik ook nog! Met hockeywedstrijden moest ik alle geprinte info voorlezen aan m’n vader en dat vond ik zo stom. Was zo jaloers op sommigen die toen al navigatie hadden. Dat vonden mijn ouders echt te duur en onzinnig toen.

2 likes

Hoe werkt het met picnic? Waarom is er een wachtlijst ofzo?

Er zijn een bepaald aantal klanten die ze per wagentje kunnen helpen, om ervoor te zorgen dat alle klanten ook echt binnen 1-2 dagen hun bestelling hebben worden nieuwe klanten in een wachtrij geplaatst als er niet genoeg wagentjes zijn. Als er dan een wagentje bij komt, zijn de eerste 100(noem maar een getal) in de wachtrij aan de beurt en kunnen die dus bestellen. Als je nu nr 6492 bent wil dat niet meteen zeggen dat je maanden moet wachten, kan ineens heel snel gaan en om het wachten iets te verzachten krijg je ook gratis dingen.

2 likes

Ohhhhhhhh. Dus je moet de hele tijd gewoon wachten? Maar dan loop je kans dat je net boodschappen hebt gedaan als je aan de beurt bent of niet? Wat is hiervan het voordeel tegenover bezorgen van de ap of jumbo?

Ja je moet wachten idd. Als je eenmaal aan de beurt ben, ben je niet verplicht meteen te bestellen hoor! Je hebt dan gewoon de toegang om te bestellen, maar je kunt bestellen wanneer je wil dus als je net boodschappen hebt gedaan wacht je gewoon een week ofzo.

Ze claimen de goedkoopste te zijn en bezorgen is gratis, ik heb nog niet alles vergeleken met bijv AH of Jumbo, maar ben daar ook te lui voor haha.

1 like

Mijn ouders gingen dan naar de bieb, en daar had je een soort reisgidsen. Daar kozen ze dan wat uit en stuurden dan een postorderkaart met welke tickets je wilde kopen, en die kreeg je dan een paar weken later per post opgestuurd hahaha
Als ik er over nadenk is dat echt suf maarja zo ging dat.

4 likes

Dan ging je naar een reisbureau, koos je een reis uit en regelden die mensen dat voor je. In het winkelcentrum van mijn oude stad zit nog een reisbureau, ik snap niet dat zoiets nog bestaat tbh

En met navigatie hebben mijn ouders nog heel lang een kaartenboek (50000000 bladzijden) van heel Europa in hun auto’s gehad, elk jaar weer een nieuwe. Hebben ze zeker tot 2015 volgehouden, tot wij (kinderen) ze gedwongen hebben een smartphone te nemen. En nu zijn ze trots op hun nieuwe vriend ā€˜Pijltje’, aka Google Maps.

6 likes

Als je eenmaal uit de wachtlijst bent, ben je er uit, dan kun je gewoon eindeloos elke dag bestellen als je wil en hoef je er nooit meer terug in. Voordeel tov AH is het lagere minimale bestelbedrag (€25 tov €70), en altijd gratis bezorgen.

3 likes

Ik vraag me ook altijd af hoe mensen het vroeger deden als ze naar een grote stad (in het buitenland) verhuisden. Je moet dan de weg kennen naar je nieuwe werk, school, sportschool, al je nieuwe vrienden, supermarkt, winkels enzovoort. Ik bedoel ook voor het internet he, dus dat je het ook niet van tevoren op kon zoeken. Liep je dan de eerste maanden de hele tijd met een kaart rond?

1 like

Toen ik in Amsterdam ging wonen vanaf het platteland was mobiel internet nog niet zo aanwezig, toen had ik altijd een kaart van Amsterdam en een OV-netkaart in m’n tas als ik ergens heen ging, anders kwam ik nooit meer thuis.

9 likes