Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Hahha jaaa! De eerste weken in Amsterdam fietste ik achter de tram aan (zodat ik de weg terug makkelijk kon vinden), heeft even geduurd voor ik short cuts nam :slight_smile:

15 likes

Toen ik ging studeren, was mobiel internet nog geen ding (ik had zo’n klap-gsm toen, haha), dus ik had altijd een kleine kaart van de stad mee. En ik ging ook met opzet verdwalen om nieuwe plekken te leren kennen.

En ik herinner me dat ik als kind nog dingen heb opgezocht in de gele gids voor mijn moeder. Daarin stonden de adressen en telefoonnummers van bedrijven per regio en sector/dienst. Zo iets bestond ook specifiek voor onze stad. Dan zocht je bv. een fotograaf en was er een pagina met alle gegevens van de fotografen in de buurt.

Ik heb de hele opgang van het internet meegemaakt, dus ik herinner me nog wel hoe het daarvoor ging. Ik heb bv. leren typen op een typemachine. Ik vind het een bijzonder idee dat dat voor mensen die jonger zijn dan mij, anders is, terwijl ik bij de laatsten ben die een tijd zonder internet bewust heeft meegemaakt.

8 likes

Ik had ook geen internet op mijn telefoon toen ik ging studeren, ik had zelfs geen internet op mijn kamer. Ik downloadde op de hogeschool dan alles wat ik nodig dacht te hebben om thuis aan de slag te kunnen. En wat ik verder deed? Veel tv kijken ofzo? Ik vond het ook prima te doen zo zonder internet (terwijl dat er dus al wel was, maar niet in mijn studentenhuis en een nieuwe aansluiting was te duur om in mijn eentje te betalen.) Zo vreemd dat ik me daar nu nog amper een voorstelling van kan maken.

Ik tekende onbekende routes ook altijd na in mijn agenda. Met de afslagen en de belangrijkste straatnamen. En zo fietste ik dan naar mijn bestemming, steeds even in die agenda kijken of ik nog goed ging.

9 likes

Toen ik de eerste keer alleen op reis ging backpacken (ik was 17 dus is 10 jaar geleden woooooow) was ik mijn telefoon (zon Klapding) vergeten en toen belde ik elke keer als ik in een nieuw land was met een telefoonkaart vanuit een telefooncel naar mijn ouders om te zeggen waar ik was, want ze konden mij niet bereiken. En als ik dan aankwam in een stad ging ik naar de vvv om te vragen om een kaart en een lijst met hostels, dan zocht ik de hostels uit op de kaart, zocht ik op hoe ik er heen kon lopen en dan hoopte ik dat ze plek hadden als ik aankwam, want ik kon niet reserveren. En als ik rondliep had ik dus altijd een kaart van de stad mee en eventueel een kaart met metro/buslijnen zodat ik weer terug naar het hostel kon.

Is zoveel gedoe als ik bedenk hoe dat nu gaat.

14 likes

Ik weet niet of dat met alle mannen zo is, maar ik vroeg me dus dit af. Mijn vriend zei altijd tegen mij: als je kleding koopt, hou het dan bij je figuur, het hoeft niet over de top vrouwelijk te zijn maar dat het je lichaam wel accentueert.

Dan sta ik op een zomerse dag in een jurk voor z’n neus (niet speciaal voor hem hoor, ben je gek) krijg ik geen respons, ja, het is leuk maar niet speciaal. Zo met bijna alle kleding uit mijn kast.

Een tijdje geleden zat al m’n kleding in de was en vroeg ik of ik wat uit zijn kast kon pakken. Ja hoor, is goed. Dus ik mij omkleden en toen ik klaar was ging hij helemaal uit z’n dak? Ja je ziet er geweldig uit, zo sexy, ik zou mijn garderobe doneren aan je als je er elke dag zo uit zou zien, blablabla en hij wilde toen ook ineens mee boodschappen doen en hand in hand lopen? Vind ik niet erg want ik draag graag mannenkleding, maar heeft iemand een idee waar dat vandaan komt? Heb het met meerdere mannen meegemaakt.

1 like

Volgens mij vinden mannen het vooral sexy doordat je iets draagt dat van hen is. Dus wss als je vriend een bloemetjesjurk heeft en je die zou dragen zou hij ook helemaal uit zijn dak gaan.

10 likes

Ik ga stiekem mijn bloemetjesjurk in zijn kast hangen.

Maar dan vraag ik me weer af
Waarom is dat sexy :stuck_out_tongue: territoriumdrift ofzo? Dat er extra benadrukt wordt dat ik ‘van hem’ ben omdat ik zijn kleding draag?

1 like

Nee denk echt niet dat alle mannen zo zijn. Mijne hoeft zich echt niet te gaan bemoeien met wat ik wel of niet aandoe hoor.

3 likes

Ik had laatst ook een discussie met mijn vriend over mijn kleding. Want hij wil volgens mij het liefst dat ik er altijd ‘sexy’ uit zie. Met v-hals enzo. En ik had dus een coltruitje aangedaan toen we samen naar de bios gingen en hij vond het echt niet leuk :sweat_smile: terwijl ik dat juist mooi vrouwelijk vind staan en ik die nieuw had en er blij mee was
Maar ik doe verder gewoon lekker wat ik zelf wil hoor

Haha echt hè! Mijne zegt ook wel eens huh doe je dat aan??? Maar vaak zegt hij uiteindelijk dat hij het toch leuk/mooi vindt :sweat_smile:

1 like

Zo dit zou ik ook echt niet trekken hoor. Vind dat je het nog lang volhoudt voordat je begint te schelden.

10 likes

Haha echt hoor, mannen zijn soms echt erg
Daarentegen zoek ik heel vaak kleding uit voor mijn vriend (als we voor hem winkelen) en hij vindt eigenlijk bijna alles leuk wat ik hem laat zien :joy:
En hij vraagt heel vaak advies aan mij, bijvoorbeeld staat dit leuk bij elkaar? Kunnen deze schoenen hierbij? Echt schattig

1 like

Hoeft ie bij mij ook niet te doen hoor! Ik draag gewoon wat ik zelf wil en als het hem niet bevalt is het gewoon zijn probleem. Het viel me alleen op dat ie helemaal happy werd toen ik zijn kleding droeg.

IWow zo ben ik juist tegen mn vriend, ik probeer er altijd wel leuk uit te zien (iig niet met joggingbroek naar buiten), maar mn vriend hecht heel weinig waarde aan leuke kleding of echt moeite doen voor je outfit. Doe het ook meer voor mezelf hoor, als ik er leuk uit zie voel ik me fijner maar voor hem maakt ‘t echt totaal niet uit hoe ik eruit zie. Ik kan echt uuuuren voor de spiegel kan staan als we naar zijn familie gaan, terwijl hij snel een shirtje uit zn kast grist als we naar mijn familie gaan haha. En in het begin hamerde ik er nog op dat ie iets leuks aan moest doen maar nu boeit t me ook niet zoveel meer, als hij zich er prettig in voelt vl

Als er ergens een ongeluk is gebeurd en er worden bloemen gelegd en veel knuffels. Wat doen ze dan met die knuffels als ze het allemaal gaan opruimen? Gewoon weggooien, geven aan (arme) kinderen, of aan de kinderen die betrokken waren bij dat ongeluk?

Waarom zwaar religieuzen soms vinden dat lang haar voor vrouwen is en kort haar voor mannen zodat je het verschil tussen de geslachten goed ziet. O.i.d terwijl jezus altijd wordt afgebeeld met lang haar. :yum: En Samson (niet van Gertje) had ook lang haar maar hij moest het afknippen o.id.

1 like

Volgens mij komt dat meer omdat in bepaalde zwaardere groepen men vindt dat vrouwen niets / zo min mogelijk aan hun uiterlijk mogen doen en daar geen waarde aan mogen hechten. Daarom dus geen hippe kapsels met laagjes of kort of kleurtjes etc. maar lang haar waar zo min mogelijk aan gedaan is.

Samson mocht het trouwens juist niet knippen maar dat werd stiekem wel gedaan toen hij sliep.

2 likes

Goed, beetje luguber misschien, maar ik heb me altijd afgevraagd hoe dat werkt met zelfmoord door van een brug te springen. Dan heb je toch juist een hele grote kans om te overleven doordat je in het water valt? Je moet dan maar net je rug of je nek breken om het te laten lukken, lijkt me.

In films zie je ook vaak dat mensen heel dramatisch de zee in lopen om zelfmoord te plegen. Maar jezelf met opzet verdrinken, is haast niet te doen dacht ik. Hebben die mensen dan bijvoorbeeld eerst een fles sterke drank op in de hoop dat ze out gaan in het water? Ik snap het niet.

1 like

Misschien is dit dan wel interessant om te lezen. Wel heftig om te lezen dus je bent gewaarschuwd.

3 likes

Thanks, dat is zeker interessant! En logisch ook eigenlijk hoe het werkt (zal het hier niet open en bloot neerzetten).

Vraag me vooral af waarom je dat zou willen? Zelfde voorletter bij een tweeling (en dus zelfde geboortedatum) is al ellende met post en overheid etc!