Ik heb wel eens gehoord dat vrachtwagenchauffeurs hun schoenen vaak op het trapje buiten de deur bewaren als ze gaan slapen en als je die dan vergeet binnen te halen omdat je andere schoenen aandoet of rijdt met sokken of iets dergelijks dan verlies je die schoenen van het trapje.
Ik vind/vond dat ook altijd zo gek. Een mogelijkheid is in ieder geval dat het op de treeplak van een machine/werktuig blijft staan die vervolgens wordt getransporteerd. Sommige mensen verwisselen de buitenschoenen voor andere schoenen voordat de cabine wordt betreden. Het fietsenrek van een camper of caravan is ook een populaire plek om schoenen te laten staan.
Ohja klinkt eigenlijk wel logisch ja. Ik kreeg al van die lugubere gedachtes dat iemand daar een ongeluk heeft gehad ofzo en die schoen is blijven liggen
Ahaaaa that does make sense!!
Hebben hulpdiensten lopers voor de centrale toegangsdeuren van appartementencomplexen? Als je nog net 112 kan bellen, maar als de ambulance er is niet meer via de intercom de deur beneden open kan doen?
Ik realiseer me dat je dan ook je eigen voordeur niet meer open kunt doen, maar die is vast makkelijker in te trappen ofzo.
Dus eigenlijk: hoe werkt het als je alleen thuis bent in een appartement en je hebt nog net 112 kunnen bellen en ligt daarna bewusteloos in de woonkamer?
Nee, hebben ambulances niet; de HAP en de meldkamer geven altijd opdracht aan de telefoon om de voordeur open te zetten. Die voordeur van een flat of appartementencomplex krijg je via via altijd wel open en zo niet dan is er altijd nog de brandweer.
Hoe zit dat precies met houdbaarheidsdatums en verkopen. Het valt mij op dat in van die goedkope dumpwinkels steeds meer over de datum producten worden aangeboden. Dat is dan wel tht, dus meestal kan dat ook prima, maar heeft dat juridische gezien dan geen consequenties? En wat als iemand wel ziek wordt, kan de winkel dan aansprakelijk gesteld worden?
Mijn complex heeft dus 3 deuren, ik ben ook altijd benieuwd. De eerste 2 gaan open via een knop op de bel maar de derde moet je naartoe lopen. En dan je eigen voordeur nog.
Wat veel zeg! Voor noodsituaties klinkt het niet handig.
Nee zeker niet…
Echt een long shot dit haha, maar in het beautygloss tijdperk had Mascha een of ander zelfbruinapparaat wat je in de douche moest zetten en dat bruinde je dan, zonder dat de douche vies werd (was doorzichtig spul). Als tiener wilde ik dat ding zo graag hebben, maar was natuurlijk te duur. Heeft iemand hier hem toevallig wel gekocht en was het inderdaad zo fantastisch als ik me altijd voorstelde?
Hahaha ja hier denk ik ook vaak aan! Lijkt me zooo chill, waarom bestaat dit niet.
Als je fulltime werkt in een baan die je niet zelf flexibel in kunt delen (bv. als je voor de klas staat of bij een klantenservice werkt) en je moet in therapie en die afspraken zijn wekelijks onder werktijd. Hoe doe je dat dan? Kan je werkgever dwarsliggen of zelfs weigeren? Hoe zit het met de continuïteit van je werk?
Volgens mij mag je werkgever dit niet weigeren, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Wel is t gebruikelijk om zulke afspraken in overleg met de directie te maken, er kan altijd wel iets geschoven worden met bv een gymtijd ofzo
wat doet een Koning willem alexander als die geen lintjes hoeft te knippen en hoeft op te draven voor gelegenheden. Zouden hun ook gewoon een knusse woonkamer hebben waar ze met een jogging broek B&B vol liefde kijken? Of zouden ze alleen hun paleis hebben ingericht met statige meubels die niet lekker zitten. En altijd maar present in pak lopen? lijkt me sterk maar toch. Of zal amalia ook een keer een bapoa in magnetron doen of word dat altijd vers gemaakt.
Ah ja, dat klinkt idd als een goede optie om te schuiven. Wel jammer dat het dan via de directie moet, je voelt je al zo kwetsbaar.
Ik heb na mijn studie bij een ks gewerkt en was toen al in therapie. Het was via een uitzendbureau en durfde het niet te vertellen. Dus heb toen gezegd dat ik wekelijks fysiotherapie had. Uitzendbureau gaf aan dat ik dan die dag als niet beschik moest opgeven. Zo kon ik die dag naar therapie, maar kon daardoor dus wel minder uren werken.
Nu sta ik op een wachtlijst en weet dat ik het met mijn huidige werk straks prima kan regelen, maar vroeg me ineens af hoe je dat doet bij minder flexibel werk zonder gelijk maar helemaal niet te werken die dag zoals ik vroeger deed.
Zouden zij flink kunnen bestellen??? Hahaha
Jagen in het kroondomein. Tenminste in het najaar
Ik weet alleen dat ze koks hebben vanuit de marechaussee. Maar een puber zal zijn/haar weg wel vinden naar snacks denk ik.
Je moet wel tijd krijgen om sommige afspraken te kunnen plannen die niet anders dan buiten werktijd kunnen (tandarts, huisarts etc). Maar dat is natuurlijk maar af en toe. Het zal per werkgever verschillen, maar ik denk dat er ook werkgevers zijn die bij zoiets structureels zeggen dat je dan een contract krijgt voor 1 uur minder in de week.