Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ja dat klopt, is ook veel geld.

Het is echt een afweging die je voor jezelf moet maken
.
Ik kan gewoon echt niet sparen. Ik ga bijvoorbeeld geen €40 pinnen voor in een spaarpot, maar dat geld mis ik niet als ik toch al voor €200 booschappen heb gedaan.
En dan laat ik het 1x in de zoveel tijd uitbetalen en doe ik het wel in een spaarpot.

Je kunt het dubbel sparen trouwens wel uitzetten. Dus als je merkt dat het teveel is, of wanneer je even wat krapper zit kun je het uitzetten.

Edit: met niet missen bedoel ik dat ik dan toch al veel geld kwijt ben, dan gaat het gewoon op de grote hoop zeg maar.

4 likes

Ja ik snap je wel! Vooral als je grote boodschappen doet gaat het echt snel

2 likes

Je kan in de app zien hoeveel je er mee hebt bespaard! Alhoewel ik die bonusbox wel twijfelachtig vind want die heb je ook zonder premium, maar dan minder aanbiedingen.

1 like

Ik ben door dit forum die hele bonuskaart en alles gaan activeren. Ja ik spaar wel elke maand maar zoals iemand hier al zegt ik zou nooit een spaarpotje met contant geld ofzo hebben liggen en ik ga altijd naar de AH en vind het zo ideaal. Al een paar keer laten uitbetalen, vooral toen het nog alleen contant kon en dat in andere europese landen nogal goed van pas kan komen. Al vind ik die persoonlijke bonusbox mwah. Maar wel weer chill dat het idd meestal producten zijn die je eerder hebt gekocht.

1 like

Wij sparen ook sinds een tijd koopzegels, vind dat zo handig want het gaat automatisch bij onze weekboodschappen, dus ik hoef er niet aan te denken. Vorig jaar uit laten betalen vlak voor de vakantie en dat maakte wel dat we fijner op vakantie gingen (minder zorgen dat boodschappen daar duurder waren etc)
Wij hebben geen mega inkomen en vind dit een fijne, voor mij een beetje verborgen manier om te sparen

4 likes

Waarom zeggen ze in amerika salarissen per jaar?

1 like

omdat je na een jaar er toch uitgeknikkerd wordt

nee geen idee

15 likes

Dat gebeurt hier toch ook? Misschien niet altijd maar ik kom het wel vaak tegen.

1 like

Ja misschien wordt het hier een beetje door elkaar gebruikt maar in Amerika, Tenminste op YouTube en tiktok, zegt iedereen echt alleen maar het jaarsalaris

2 likes

Nu je dit zegt: ik vraag me altijd af waarom Amerikanen het bouwjaar van hun auto noemen. Ik hoor in Nederland nooit iemand over “m’n 1995 Ford” of m’n “2022 audi” praten, maar in interviews met Amerikanen hoor je dit zo vaak.

5 likes

Amerikanen vinden het volgens mij lekker om jaartallen te gebruiken in hun gesprekken :sweat_smile: Zo vaak begint een zin met “In 1979……….”

4 likes

Jaarsalarissen kun je makkelijker met elkaar vergelijken omdat daar ook vakantiegeld en eindejaarsbonussen in worden meegerekend. Misschien verschillen die in de US meer per bedrijf/sector ofzo.

5 likes

Ik denk 5000 per uur ofzo. Echt veel

3 likes

Ik ken de Sinterklaas van mijn stad en volgens mij krijgt hij alleen onkosten vergoed. Is een roeping :sweat_smile:

6 likes

Nah hoe durf je hem een C-Sint te noemen :flushed: toch zeker B-Sint. Hij is er maar druk mee hoor! Oefenen voor de intocht, een soort promo opnemen waarin van alles misgaat, allerlei scholen langs. Hij is ook elk jaar weer blij als ie weer terug naar Spanje mag

7 likes

Had ik eerder moeten weten, Sinterklaas is weleens vaker in Nederland. Hij doet dan zelfs boodschappen bij de Albert Heijn.

2 likes

Ik heb geen verstand van dit soort borden haha maar ik vind je mysterie interessant dus ik heb er even naar gekeken naar dit bord lijkt me juist wel digitaal/aanpasbaar. Alle andere borden met vaste informatie zijn netjes uitgesneden en deze heeft een heel zwart vak. Ook zie je dat de verlichting niet in het bord zit maar meer op de oppervlakte. Het lijkt een soort e-ink ofzo, niet zoals dat scherm daarachter wat echt een scherm is.

Ik hoop dat er iemand met meer verstand is die het verlossende antwoord kan geven haha.

9 likes

Ik heb er totaal geen verstand van, maar dat lijkt toch gewoon meer op een error in de software. Wat programmeurs dan heel snel met code’s etc. zsm kunnen/moeten herstellen.

1 like

Denk ook dat het toch wel digitaal is. Dat onderste zinnetje staat ook een beetje raar naar rechts, niet netjes links uitgelijnd. Neem aan dat dat niet wordt goedgekeurd om definitief te plaatsen.

2 likes

Ja net als die prijsbordjes van de AH tegenwoordig. Blijken ook digitaal maar hebben een soort van e-reader look, anders dan wat ik eerst herkende als een digitaal scherm

4 likes