Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Maar gebit en dna staan niet automatisch geregistreerd van iedereen toch? Vingerafdruk wel bij je paspoort geloof ik?

2 likes

Gebits gegevens kunnen opgevraagd worden bij tandartsen. Als je regelmatig naar de tandarts gaat maakt die ook om de zoveel jaar een foto. DNA staat inderdaad niet geregistreerd, het kan zijn dat er wel een familielid geregistreerd staat om wat voor rede dan ook.

1 like

Waarom liggen er soms van die kabels over de weg of het fietspad? Is dat om te tellen hoeveel verkeer er op een bepaalde plek voorbij komt? Met welk doel?

4 likes

Politie plaatst ook foto’s op internet. Toevallig dat je het vraagt want er is nu ook een grote actie op interpol: Operation Identify Me , een ultieme poging om een tiental onbekende overleden vrouwen te identificeren. Alles is van belang: tattoos, kleding, schoenen. Alles kan een tip zijn

11 likes

Dat klinkt als een hele operatie om erachter te komen. Heftig. Maar fijn dat er nog zoveel wegen zijn.

2 likes

Niet altijd al afgevraagd hoor, maar dscht er laatst ineens over na. Bij ons op het werk zit een cateringbedrijf (Hutten). Zouden zij nou betalen om mij ons te de catering te mogen doen of betaalt mijn werkgever hun?

3 likes

Die hebben wij ook en ze (Hutten) krijgen ongeveer 10 euro per dag per werknemer betaald.
Wij betalen via ons loon 2,50 per dag. Dus mijn werkgever betaalt hutten dan netto 7,50 per werknemer per dag

2 likes

Oh huh, ik betaal niks via mijn loon. Of krijgen jullie het eten gratis dan? Wij moeten wel gewoon betalen voor al het eten.

1 like

Ja nouja we betalen dus 2,50 per dag via ons loon maar mogen gewoon pakken wat we willen. Dus ja we betalen ook maar niet per broodje of per soep. Gewoon een totaalbedrag. Denk dat dat de keuze is van de werkgever

3 likes

Ja klopt, dat kan de werkgever zelf kiezen! @jahoor Jouw werkgever heeft een contract met Hutten en Hutten krijgt van jouw werkgever een bedrag betaalt. Het verschilt per situatie, maar dan betalen zij daar weer de gebruik van de kantine, personeel, inkopen etc. van. Over het algemeen drukken ze daarmee uiteindelijk de verkoopprijs van de producten in de kantine. Het gaat niet in iedere situatie zo,

Bij een bedrijfsverzamelgebouw heeft de cateraar vaak een afspraak met de eigenaar van het pand en betalen ze bijvoorbeeld niets voor het gebruik van de ruimte, maar is het weer voordelig voor de eigenaar dat een goede cateraar zit. De losse bedrijven kunnen dan weer afspraken maken met de cateraar over korting/meebetalen aan de lunch etc.

4 likes

Haha jaaa dit vraag ik me idd ook af

4 likes

Het gebeurt inderdaad om verkeer te tellen. Meestal de hoeveelheid voertuigen; en dan meten ze adhv de luchtverplaatsing die in die slangen zit of het een vrachtwagen, fietser of auto is en daarna meten ze door de tijd tussen het rijden over slang 1 en 2 ook de snelheid en uit welke kant van de straat het voertuig kwam.

Soms gewoon om verkeersstroming te meten als de gemeente bijv wil weten of er idd overlast is vanwege mensen die in die straat te hard rijden, soms ook omdat ze informatie willen vanwege plannen voor herinrichting van die straat of de omgeving ervan. Je kan ook als plan hebben om straat A aan te pakken en dan straat B te meten zodat je kan beredeneren of die weg dan niet te druk wordt als je met straat A iets gaat wijzigen, zoiets.

22 likes

Wat interessant! Every day’s a school day.

9 likes

Op markten heb je soms ook brood verkopers. Die broden liggen open en in de lucht de hele dag. Worden die niet hard op een gegeven moment? Als ik thuis al een brood even open en bloot laat liggen is die binnen een paar uur niet meer goed. Hoe werkt dit?

3 likes

Gewoon toch omdat het nog niet aangesneden is?

5 likes

Wat is de etiquette rondom je stoel naar achteren klappen in een vliegtuig. Hoort dat alleen als ze de lichten uit doen om te slapen? Vraag je het eerst aan degene achter je of doe je het gewoon

1 like

Weet eigenlijk niet of hier echt etiquette voor is? Maar ik doe mn stoel vaak naar achteren als ik wil slapen maar ik vraag wel even aan de persoon achter me of dat oke is. En met eten idd weer rechtop

3 likes

Gewoon mededelen/vragen. Niet zoals de idioot doen die ineens naar achteren klapte waardoor mijn laptop stuk ging. :sob:

2 likes

Tot nu toe bij alle lange vluchten die ik heb gehad klapte diegene echt zo snel mogelijk dat ding naar achter en nog noooooit gevraagd

6 likes

Dat valt mij dus ook zo op dan mensen dat gewoon doen zonder het even te melden wanneer nog niet iedereen slaapt. En ik vind dat zo aso.

3 likes