Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Meestal is “naar achteren” ook maar een paar cm toch? Heb nog nooit meegemaakt dat je echt lekker ver kon zoals een tuinstoel. Ook niet bij intercontinentale vluchten met bijv klm.

10 likes

Ja dit dus. Die tafels gaan niet mee naar achter.
@Maurice die gene kan toch ook naar achter gaan? Als je wil slapen is het al zo kut, dan ga ik niet 13 uur recht blijven zitten.
Ik zeg ook niet dat ik 1 min na het opstijgen al gestrekt ga, maar als ik wil slapen wel.

2 likes

Maar die tafel beweegt wel mee, waardoor de afstand tussen dat tafeltje en dat uitsteeksel van de stoel kleiner wordt (lekker duidelijk dit haha) en je laptop of wat je daar ook hebt staan kapot kan gaan. Dus even aangeven bij de persoon achter je is wel handig

9 likes

Ja mededelen doe ik, maar niet vragen.

1 like

Dat moet je zelf weten haha in de post waar je op reageerde stond dat de persoon achter je qua tafel er niks van merkt, dus ik dacht dat dit misschien niet algemeen bekend was

2 likes

Ik vind echt niet dat je dat hoeft te vragen of aan te kondigen. Ik ga ervan dat degene die voor mij zit op een gegeven moment z’n stoel naar achter zal zetten dus daar houd ik eigenlijk sowieso al wel rekening mee, door bijv geen drinken te laten staan ofzo. Ik vraag het zelf ook echt niet eigenlijk en heb zelf ook nooit meegemaakt dat iemand het aan me vroeg. Zeker op lange vluchten vind ik je stoel naar achteren zetten net zo normaal als ademen.

7 likes

Kut dat dit is gebeurd maar dit is wel een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden hè. Je laptop stond daar precies verkeerd en de persoon voor je heeft precies hard genoeg z’n stoel naar achteren geklapt.

5 likes

Ik heb het ook echt nog nooit meegemaakt dat iemand dit vroeg ook niet aan mensen naast mij ofzo. Op intercontinentale vluchten doet bijna iedereen zijn stoel naar achter, dat kan je gewoon verwachten vooral als de lichten uitgaan :woman_shrugging:t3:

3 likes

Dit is niet mijn foto, dit is een plaatje van internet omdat ik niet echt kon uitleggen wat ik bedoelde. Maar ik kwam meerdere foto’s/ervaringen tegen toen ik deze zocht, ik heb zelf een keer net op tijd mijn laptop weg kunnen trekken en hierboven post iemand dat het bij haar is gebeurd. Zolang jij je laptop zo ver mogelijk op dat tafeltje zet is de kans gewoon groot dat die kapot gaat als iemand naar achter gaat. En dat is ook gewoon pech, dat is niet per se de schuld van degene voor je, maar daarom is het wel handig om het even aan te geven.

Edit; het gaat ook niet om hard of zacht naar achter klappen, het scherm van de laptop zit dan gewoon klem tussen de stoel en de tafel dus ook als het langzaam gaat breekt die gewoon. En de tafeltjes zijn klein dus de kans dat die laptop daar staat is best groot.

2 likes

Hele ongelukkige samenloop van omstandigheden dat mijn laptop van 800 euro kapot ging en ik 20 euro terug heb gekregen. Deadlines op het nippertje gehaald en gewoon echt veel stress van gehad omdat ik dus zonder zat en niet in het buitenland een nieuwe wilde kopen. Als degene voor me had gezegd ik ga nu naar achteren, had ik anders kunnen zitten zodat mn scherm wel heel bleef.

Overigens kunnen mensen ook noedelsoep enz bestellen en dat hou je toch ook niet constant vast met je hand.

8 likes

Zijn we nu zo bang geworden voor sociale interactie om even om te kijken en te knikken/gebaren/zeggen dat je je stoel iets naar achteren doet? Denk dat niemand er aan twijfelt dat het je volste recht is en op lange vluchten inderdaad de norm, maar even afstemmen of iemand geen hete koffie over zichzelf heen gooit oid omdat jij dat ding naar achteren werpt lijkt me toch geen moeite.

40 likes

In de VS heb je in die suburbs toch veel delen waar je in principe niet buiten kan lopen, omdat er geen plek is om te wandelen en alles is ingericht voor auto’s? Hoe doen mensen met honden dat dan daar?

Ik denk dus met de auto naar een uitlaatplek of op eigen terrein. Zie veel honden daar ook rondrennen op enorme stukken grond.

4 likes

Of in de tuin, veel van dat soort huizen lijken wel grote tuinen te hebben aan de achterkant

1 like

Veel Amerikanen laten hun hond ook niet uit zoals wij dat hier kennen. Ze laten ze in de achtertuin (die meestal wel groter is dan hier) om te spelen/rennen/behoeftes doen. En dan pakken ze de auto om met de hond naar een natuurgebied te gaan voor een hike, maar ook niet iedere dag.

De Amerikanen die ik ken dan tenminste!

4 likes

Het is niet zo alsof de hele stad geen stoep heeft. Het is meestal een paar straten wel en dan weer niet. Je loopt dan gewoon op de weg totdat je wel bij een stoep komt. Die straten zijn meestal breed en rustig dus het is niet echt een issue. Mijn schoonmoeder woont in zo’n wijk en ze heeft honden en ze laat ze gewoon uit door een rondje door de buurt te lopen.

3 likes

@Luzarl je had inderdaad gelijk, inmiddels heb ik een uitnodiging binnen om een keer mee te doen :joy: investering (zo wordt dit genoemd ipv prijs): 1200 euro :face_holding_back_tears:

9 likes

wauw, en is dat voor 1 dag?

1 like

Nee het is een heuse retraite, dus het is inclusief twee overnachtingen in een eenpersoons bed in een gedeelde slaapzaal :thumbsup:

2 likes

Wow wat een bedrag joh! Wel leuk om te weten aan wat voor prijs je kan denken bij zoiets.

3 likes