Ik denk dat het vooral komt doordat het een van de eerdere was en geprezen werd als gezonder etc
Nu zijn er heel veel soorten natuurlijk die best beter kunnen zijn
En het schuimt ook beter vind ik.
het schuimt beter, is milieuvriendelijker, goedkoper in de productie, en de smaak is relatief mild en vergelijkbaar met koemelk.
amandelmelk is helaas niet zo milieuvriendelijk, duurder, en in de meeste gevallen (gekochte versies) ook wateriger, ook is de smaak duidelijker aanwezig en vlokt het sneller bij een wat zuurdere koffie.
@Neroli Oh huh, echt? Dan heb ik denk ik nog nooit een goede gehad. Ik vind havermelk dus juist altijd waterig, niet goed schuimen en naar karton smaken. Die pakken barista amandelmelk zijn juist 10/10 foamy, vandaar dat ik het ook niet begreep.
Misschien moet ik het nog een kans geven dan!
Geniet echt van dit uitgebreide antwoord in combinatie met jouw forumnaam. ![]()
Ja, ik heb dat grijze pak van Oatly. Opgeschuimd met dit:
Ben ontevreden.
Dus ik ga het maar nog een kans geven in een echte koffiebar.
ook bij de havermelk een barista versie gebruiken. Die van Oatly vind ik zelf het lekkerst.
Vreemd dat hij bij jou niet goed schuimt. De melk moet koud zijn voor je hem gebruikt en ook goed schudden.
De barista amandel melk van alpro schuimt inderdaad wel goed. Maar vooral drinken wat je zelf het fijnst/lekkerst vind. Een plantaardige keuze is voor het milieu altijd beter dan koemelk.
Ik vind havermelk altijd een beetje dropachtig smaken. Niet echt lekker in mijn koffie helaas
Bij mij juist andersom! Amandelmelk barista schuimt alles dan wel goed, maar het blijft dan niet lang fluffy.
Wat een gedoe voor een bakkie pleur van 5 piek.
Lekker zwart drinken. (Kleur van ziel en kledij.)
![]()
Als het niet workum is he…
In het brabants kan het als woerkum maar in het abn gewoon woudrichem
Gewoon Wou-drie-chum, maar bewoners zeggen zelf ook wel Woerkum haha. Maar niet zoals bij Gorinchem dat dat moet, het is meer dialect. Je hoort voor Waalwijk ook wel Wolluk of voor Kaatsheuvel de Kets bijvoorbeeld.
Ik gokte maar wat hoor
Hoe politici worden betaalt als ze nog niet in de kamer zitten. Het lijkt me wel dat ze iets van salaris ontvangen, maar hoe werkt dat dan?
Volgens mij hebben ze tot die tijd gewoon een andere baan.
Lijkt me dat ze gewoon worden betaald door de partij waar ze bij zitten toch? Ze zullen vast een functie hebben voordat ze de kamer in gaan.
Ligt eraan wat je daarvoor deed. Volgens mij is het negen van de tien keer zo dat Piet eerst gewoon salesmanager/ambtenaar bij de gemeente/eigenaar van de plaatselijke snackbar/advocaat is, voordat ie in de kamer komt. Dan neem je ontslag bij je werk en dan ga je in de kamer zitten.
Misschien dat grotere bestuurspartijen zoals VVD/GLPvdA wel mensen hebben die op de lijst staan en ook werkzaam zijn als communicatiemedewerker bij de partij, maar dat is een minderheid. En vaak zijn mensen bijvoorbeeld ook iets van wethouder in Amstelveen voor de VVD én IT manager en dan gaan ze de kamer in als ze gekozen zijn.