Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

In het brabants kan het als woerkum maar in het abn gewoon woudrichem

5 likes

Gewoon Wou-drie-chum, maar bewoners zeggen zelf ook wel Woerkum haha. Maar niet zoals bij Gorinchem dat dat moet, het is meer dialect. Je hoort voor Waalwijk ook wel Wolluk of voor Kaatsheuvel de Kets bijvoorbeeld.

4 likes

Ik gokte maar wat hoor

4 likes

Die bijnaam heeft ons deze geweldige slogan opgeleverd :grimacing:

39 likes

Hoe politici worden betaalt als ze nog niet in de kamer zitten. Het lijkt me wel dat ze iets van salaris ontvangen, maar hoe werkt dat dan?

3 likes

Volgens mij hebben ze tot die tijd gewoon een andere baan.

5 likes

Lijkt me dat ze gewoon worden betaald door de partij waar ze bij zitten toch? Ze zullen vast een functie hebben voordat ze de kamer in gaan.

Ligt eraan wat je daarvoor deed. Volgens mij is het negen van de tien keer zo dat Piet eerst gewoon salesmanager/ambtenaar bij de gemeente/eigenaar van de plaatselijke snackbar/advocaat is, voordat ie in de kamer komt. Dan neem je ontslag bij je werk en dan ga je in de kamer zitten.

Misschien dat grotere bestuurspartijen zoals VVD/GLPvdA wel mensen hebben die op de lijst staan en ook werkzaam zijn als communicatiemedewerker bij de partij, maar dat is een minderheid. En vaak zijn mensen bijvoorbeeld ook iets van wethouder in Amstelveen voor de VVD én IT manager en dan gaan ze de kamer in als ze gekozen zijn.

1 like

Wordt hier nog zeker wekelijks tot 2wekelijks gebruikt.

8 likes

Haha wordt hier nog elke 2-3wkn gebruikt, afhankelijk van de periode (nu in zo’n verjaardagen / feestdagen flow, wel vaker en meer). En verder staat ie idd prachtig op het kookeiland :ok_hand:t2:

2 likes

Die dingen zijn nog steeds een ding haha en niet alleen een paar jaar geleden. Deels gekocht voor de looks, maar het is wel gewoon een gebruiksvoorwerp.

7 likes

Gebruik jij nooit je mixer? Ik gebruik het zelfs voor kip pluizen :raised_hands:

7 likes

Hoe dealen ze in hotels met haren in het doucheputje? Thuis sta ik dat er allemaal uit te vissen maar in hotels zie ik eigenlijk nooit een systeem dat haren opvangt. Hoe zorgen ze dan dat de boel niet verstopt raakt?

1 like

Over het algemeen zijn hotels te cheap om dat mee te nemen in schoonmaakcontracten dus zie je vaak dat dat eens in de zoveel tijd op regie (=alsnog een betaalde extra opdracht buiten het contract om omdat ze dan door hebben dat het toch echt nodig is) alsnog door de schoonmaak wordt gedaan. Soms samen met de technische dienst om de putjes open te maken.
Ziekenhuizen hetzelfde.

9 likes

Interessant! En hoe halen ze dat haar er dan uit? Want als het maar af en toe gedaan wordt zou je zeggen dat er best wat haar in die buizen moet zitten.

3 likes

Gewoon open maken (en als dat dus niet met de hand kan doet de technische dienst dat ivm verzekering) en met handschoenen en een haakje los plukken. Als het eenmaal voorbij het putje is gaat het wel gewoon de buizen door, daar spoelt genoeg water door om echt te blijven hangen langs de wanden.

5 likes

Ik heb schoongemaakt in een hotel en dit zat niet in het standaardpakket. Je had minder dan 10 minuten per kamer dus dat lukt echt niet binnen die tijd.

5 likes

Wat deden jullie dan wel in 10 minuten? Ik heb denk ik al.10 minuten nodig om het bed op te maken.

6 likes

Ik haal het bed eigenlijk altijd af (tenzij het echt een te goor hotel is), zijn de schoonmakers daar nu echt blij mee of niet?

4 likes

Ik spreek hier vanuit mijn eigen ervaring, maar de 10 minuten is voor wanneer de mensen meerdere nachten hebben geboekt en je tussendoor komt schoonmaken. Dan is het bed rechttrekken, handdoeken vervangen, prullenbak verschonen, badkamer “licht” schoonmaken, dus even het toilet doen, douche afdrogen en de wastafel schoonmaken.
Als je een eindschoonmaak had waarbij er nieuwe gasten kwamen kreeg je wel wat meer tijd. Dan moet je oa ook het bed verschonen, de badkamer helemaal poetsen, stofzuigen en afstoffen.

5 likes