Er is toch geen enkele volwassene die een zetpil neemt als je het ook oraal kan innemen of moet ik een poll maken?
Ik die sochtends 5 vitamine pillen met een slok koffie neemt
Kin naar de borst, gewoon normaal slikken en weg zijn ze. Veel mensen die moeilijk slikken gaan hun hals strekken/hun hoofd zo raar achterover gooien, maar dit werkt juist vernauwend. Je hebt meer ruimte in je keel als je ontspannen naar voren leunt.
Haha ik doe dit ook, handje supplementen in één keer achterover (multivit, omega 3, soms nog sportsupplementen) met een slok water.
Haha mijn moeder deed dit vroeger ook voor ons, kregen altijd paracetamol in een glas water. Ik denk dat het vroeger de officiële standaard was om het zo te doen, ze was verpleegkundige. En we zijn verre van antroposofisch opgevoed.
Het is trouwens inderdaad extreem goor, ik slik nu gewoon de tabletten door ![]()
Oh bah, ik nam zetpillen nadat mijn keelamandelen waren verwijderd enbhet oraal dus niet lukte, maar zou het idd niet aanraden.
Laatst vertelde een collega dat ze zetpillen nam toen ze zwanger was omdat ze anders moest kotsen. En haar vriend moest ze inbrengen. Van die dingen die je echt liever niet weet van een collega….
Weet niet meer wie maar iemand op dit forum vertelde eens dat ze altijd zetpillen neemt.
nog een reden om niet aan kinderen te beginnen
ik ben nu wel echt benieuwd, dit is toch een soort collectief jeugdtrauma haha
Oh wat heftig ik had vorige keer door een flinke ontsteking ook bijna elke 2 uur 2 paracetamol op. Gelukkig niet vergiftigd. En idd ook kauwen vieste ever maar had niet overal waar ik was water en wel te veel pijn om te wachten met weer nemen
Huh vinden mensen kauwen op paracetamols echt raar of is het een grapje net als hoe vaak was je je gordijnen. Ik kauw altijd, het duurt maar 5 seconden ofzo? Alleen op capsules van andere meidicatie kauw ik niet, rest wel gewoon.
Ik vind het wel oprecht raar eigenlijk ja, is toch naar?
Ik duw hem altijd met mn vinger helemaal achterin mn keel haha
Dat vind ik dus veeel vreemder haha. Je kauwt toch ook op eten, dat duw je toch ook niet met je vinger? Niet helemaal vergelijkbaar maar toch
Vooral vanwege de smaak denk ik, als ik dat alleen al per ongeluk proef ga ik bijna over m’n nek
Hm ik vind het niet zo raar, doe t zelf niet omdat ik het te bitter vind. Maar m’n moeder kauwt ze altijd wel. Haha, ik bedenk me nu dat zij ook appels met klokhuis en al eet, dus misschien toch een beetje raar ![]()
Ik vind het vooral onnodig. Het is supervies en zo een pil slik je ook prima in zijn geheel door met water.
Ik vind paracetamol dus helemaal niet vies ![]()
Oh misschien heb ik een goede voor het ben ik de enige topic
Ja ik vind dat wel echt raar, ik kauw op geen enkele pil, dus ook niet op paracetamol, kauw jij wel op al je pillen (behalve capsules die pas in je maag open mogen gaan natuurlijk)?
Hier wel! Behalve de pil want die is zo klein dat ik hem wel wegkrijg. Anders lukt dat mij echt niet (ook niet met hoofd naar voren, in eten etc). Capsules begin ik niet eens meer aan en vraag direct om oplosbare voor bv antibiotica. Super goor ook, maar het is niet anders.
Zelfs die kreeg ik niet doorgeslikt met alleen vloeistof en dan bij de apotheek maar raar kijken als je vraagt of het met een hap eten mag…