Sta er even bij stil dat er mensen zijn die op paracetemol kauwen…
Och ja, vooral die randen van een paracetamol. Je hebt trouwens ook paracetamol liquid caps!
Hier kwam ik laatst ook achter. De universiteit van Nederland heeft een filmpje gemaakt over paracetemol vergiftiging. Dat komt heel veel voor begreep ik, dat had ik niet gedacht
Maar goed toen was er iemand die 20 paracetemollen had ingenomen en dat zo nonchalant tegen de dokter zei. Gatver 20 stuks moet er niet aan denken zo vies.
Mijn oma doet dit Vroeger moesten wij dit ook drinken want “dan neemt je maag het sneller op” en als we het vies vonden deed ze er limonade doorheen
Paracetamol (dus de werkzame stof) op zichzelf heeft een vieze bittere smaak. Dit is geen toegevoegde smaak oid om teveel innemen te ontmoedigen. Sommige werkzame stoffen hebben gewoon echt een hele gore smaak/geur.
Paracetamol is ook het enige wat ik A-merk koop (gladde tablet van Panadol Stan). Zo goor als het anders net te lang blijft hangen in je mond of keel.
M’n vriend doet dit en krijg er echt rillingen van
Dat hoor ik mensen wel eens zeggen, en de rillingen lopen dan over mn rug. Bbblleeehn.
Ah ik dacht dat het andersom zou zijn. Geen idee waarom eigenlijk.
ik ben zo iemand en ik doe dit nog steeds
Ben ik voorgelogen?
nee, in het geheel niet
dank! ik ga dit stilletjes in een hoekje accepteren
Liquid caps paracetamol zijn echt mijn life savers glijd zo weg en 0 smaak.
Kom even snel zwaaien als de persoon die Paracetamol dus kauwt🫣🫣
Psycho
Ik ook hoor, 1x doormidden anders blijft ie in mijn keel hangen Maar als je m een beetje met een verre kies kauwt en dan doorslikt met veel water proef je er niks van.
Ik vind het ook bizar dat veel mensen zonder moeite met 1 slokje pillen kunnen wegslikken. Of zelfs een handvol pillen met een klein slokje water. Hoe dan.
Bij nood kan ik ze met genoeg spuug zelfs doorslikken. Nadeel is wel dat dit niet altijd luktt en ik daarna als nog met die gore smaak zit want dit doe ik natuurlijk alleen als ik echt niets van water ofzo bij me heb.
Tijd voor mijn ongevraagde paracetamoladvies, maar na intensief vergelijkend warenonderzoek ben ik van mening dat de ovale tabletten de beste prijs/kwaliteit/minst ranzig verhouding hebben.
Als je ze bij de kruidvat koopt:
Gewone pctml: 2.6 cent/stuk
Ovale pctml: 4 cent/stuk
Liquid caps: 13 cent/stuk
Panadol: 12.5 cent/stuk
Panadol is gewoon de merkversie van de ovale dus save money kies huismerk!
@oliverqueen eerst wat water in je mond, dan de pillen, dan weer water!
De vieze smaak niet hebben is me echt wel een euro waard