Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik zat in de trein en wilde (bij gebrek aan water) mijn paracetamol tablet met speeksel doorslikken. Nou dat resulteerde in een hevige kokhalsreflex omdat hij in m’n keel bleef hangen.

Meisje tegenover me keek me bijzonder bezorgd aan, maar ik vond het vooral naar voor haar dat ze dit ongewild moest aanzien.

4 likes

Panadol heeft volgens mij nog een soort laagje er omheen, waardoor het niet die vieze smaak afgeeft. Dus niet helemaal hetzelfde als de ovale huismerk. Die zijn wel iets beter dan de standaard maar nog steeds kokhals ik die met regelmaat uit :sweat_smile: liquid caps zijn hun geld wat mij betreft zooo waard.

2 likes

die hebben die ovale volgens mij ook, ik proef er niets aan!

Etos heeft ook een gladde ovale paracetamol die ik goed te slikken vind.

@Ikbeneenkonijn je hebt voor kinderen ook vloeibare paracetamol met frambozensmaak. Is ook vies hoor, smaakt als limonade die niet aangelengd is. En je hebt kauwtabletten met menthol smaak, die zijn goed te doen maar voor een volwassene dosering moet je er veel nemen haha

2 likes

Zijn er eigenlijk geen kauwtabletten voor volwassenen?
Ik zag wel de smelttabletten van rotor voor volwassenen en kinderen maar bessensmaak spreekt mij niet erg aan.

Wie van jullie werkt er bij de Linda

12 likes

Heb het nog nooit gezien!

2 likes

Mijn vriend gebruikt die! Ik dacht dat de van Roter waren, zal het straks even checken! Of gebruikt hij die smelttabletten dan gewoon verkeerd?

Wel achterlijk duur die dingen dus ik vond eerst dat hij maar gewoon moest leren een normale paracetamol door te slikken, haha! Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt ook wel uit alle reacties hier. Een hoop mensen die daar moeite mee hebben! Ik ben team ik slik het door met speeksel als het moet en had me nooit gerealiseerd dat dit een probleem kon zijn eigenlijk

Er bestaan ook zetpillen, hoef je het niet eens te slikken.

1 like

Er is toch geen enkele volwassene die een zetpil neemt als je het ook oraal kan innemen of moet ik een poll maken?

31 likes

Ik die sochtends 5 vitamine pillen met een slok koffie neemt :raising_hand_woman: Kin naar de borst, gewoon normaal slikken en weg zijn ze. Veel mensen die moeilijk slikken gaan hun hals strekken/hun hoofd zo raar achterover gooien, maar dit werkt juist vernauwend. Je hebt meer ruimte in je keel als je ontspannen naar voren leunt.

16 likes

Haha ik doe dit ook, handje supplementen in één keer achterover (multivit, omega 3, soms nog sportsupplementen) met een slok water.

7 likes

Haha mijn moeder deed dit vroeger ook voor ons, kregen altijd paracetamol in een glas water. Ik denk dat het vroeger de officiële standaard was om het zo te doen, ze was verpleegkundige. En we zijn verre van antroposofisch opgevoed.

Het is trouwens inderdaad extreem goor, ik slik nu gewoon de tabletten door :smile:

2 likes

Oh bah, ik nam zetpillen nadat mijn keelamandelen waren verwijderd enbhet oraal dus niet lukte, maar zou het idd niet aanraden.

3 likes

Laatst vertelde een collega dat ze zetpillen nam toen ze zwanger was omdat ze anders moest kotsen. En haar vriend moest ze inbrengen. Van die dingen die je echt liever niet weet van een collega….

27 likes

Weet niet meer wie maar iemand op dit forum vertelde eens dat ze altijd zetpillen neemt.

nog een reden om niet aan kinderen te beginnen

7 likes

ik ben nu wel echt benieuwd, dit is toch een soort collectief jeugdtrauma haha

4 likes

Oh wat heftig ik had vorige keer door een flinke ontsteking ook bijna elke 2 uur 2 paracetamol op. Gelukkig niet vergiftigd. En idd ook kauwen vieste ever maar had niet overal waar ik was water en wel te veel pijn om te wachten met weer nemen

Huh vinden mensen kauwen op paracetamols echt raar of is het een grapje net als hoe vaak was je je gordijnen. Ik kauw altijd, het duurt maar 5 seconden ofzo? Alleen op capsules van andere meidicatie kauw ik niet, rest wel gewoon.