Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik vind het wel oprecht raar eigenlijk ja, is toch naar?

Ik duw hem altijd met mn vinger helemaal achterin mn keel haha

6 likes

Dat vind ik dus veeel vreemder haha. Je kauwt toch ook op eten, dat duw je toch ook niet met je vinger? Niet helemaal vergelijkbaar maar toch

5 likes

Vooral vanwege de smaak denk ik, als ik dat alleen al per ongeluk proef ga ik bijna over m’n nek

15 likes

Hm ik vind het niet zo raar, doe t zelf niet omdat ik het te bitter vind. Maar m’n moeder kauwt ze altijd wel. Haha, ik bedenk me nu dat zij ook appels met klokhuis en al eet, dus misschien toch een beetje raar :grin:

4 likes

Ik vind het vooral onnodig. Het is supervies en zo een pil slik je ook prima in zijn geheel door met water.

9 likes

Ik vind paracetamol dus helemaal niet vies :woman_shrugging:t2:
Oh misschien heb ik een goede voor het ben ik de enige topic

5 likes

Volgende keer kun je de paracetamol dan beter combineren met een NSAID zoals ibuprofen! Minder gevaarlijk en meer pijnstilling

2 likes

Ja ik vind dat wel echt raar, ik kauw op geen enkele pil, dus ook niet op paracetamol, kauw jij wel op al je pillen (behalve capsules die pas in je maag open mogen gaan natuurlijk)?

16 likes

Hier wel! Behalve de pil want die is zo klein dat ik hem wel wegkrijg. Anders lukt dat mij echt niet (ook niet met hoofd naar voren, in eten etc). Capsules begin ik niet eens meer aan en vraag direct om oplosbare voor bv antibiotica. Super goor ook, maar het is niet anders.

Zelfs die kreeg ik niet doorgeslikt met alleen vloeistof en dan bij de apotheek maar raar kijken als je vraagt of het met een hap eten mag…

2 likes

Ja gewoon op alle behalve capsules

Ik zit tegenover iemand nu die op ijsblokjes zit te kauwen, dat is pas raar

2 likes

Ik heb heel wat jaren zetpillen (moeten) gebruiken.
Daar wen je dan ook aan. Zelfs dat ik weet dat bijv naproxen ook bestaat in zetpil vorm.
Het is niet fijn om zetpillen te gebruiken, maar als je ze niet gewoon kan slikken dan wen je er gewoon aan.
Heb in die tien jaren vaker gehad dat iemand mij vroeg om paracetamol of ibuprofen en ik zei, ja heb ik maar alleen in zetpil. Dan wilden ze het niet??? Sorry maar dan dacht ik wel van wat doe je moeilijk???
Ik snap het wel, sinds mijn laatste operatie ik wel weer medicatie kan slikken, doe ik dat sneller dan een zetpil ja. Maar dat is ook omdat je dan niet naar een toilet hoeft. Ik heb al die jaren zo vaak gedacht, als ik nu paracetamol slik in de trein, doet niemand moeilijk…maar je kan niet even -en public- een zetpil nemen :joy:

8 likes

Mijn kind kreeg altijd instant waterontlasting na een zetpil, dus hoewel ik bij mezelf geen idee heb maakt me wel huiverig om dan bij een ander eentje te nemen, niet omdat ik even weg moet om het te in te brengen. Wel fijn dat je inmiddels weer kunt slikken, maakt het allemaal toch een beetje gemakkelijker

Haha hoezo spreek je jezelf zo tegen :smiling_face_with_tear:

Als ik op werk aan een collega pcm vraag en die zegt ik heb alleen een zetpil voor je dan bedank ik ook vriendelijk hoor

16 likes

Ik zei het zo netjes 🫣

4 likes

Sorry dat ik je moment heb bedorven, ik zal het niet meer doen

6 likes

Ja, waterdun dus.

8 likes

Ik spreek mezelf niet tegen? Het is niet fijn nee maar als je echt last hebt en het is of niets, of een zetpil dan zou ik die wel nemen

7 likes

Persoonlijk heb ik liever een paar uur hoofdpijn dan dat ik een zetpil moet inbrengen hoor

12 likes

Maar waarom? Ik kan me niet herinneren hoe een zetpil inbrengen voelt, maar het is toch niet pijnlijk? Ongemakkelijk okƩ, maar hoelang duurt dat nou? No way dat dat opweegt tegen urenlang hoofdpijn (voor mij, dan)!

19 likes