Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Welk shirt “met die rottweiler” Ronnie flex en boef bedoelen in het liedje ‘come again’.

Heel random maar dat liedje kwam net voorbij op m’n spotify.

4 likes

Ah thanks! Nu kan ik rustig slapen. Mooie prijs met bitcoins :joy:

3 likes

Dat zijn toch Thaise baht?

5 likes

Waarom zijn mijn multivitamine tabletten zo klein in vergelijking met mijn pillen waar maar een vitamine in zit?

Mijn magnesium pil (witte) is veel groter dan mijn multivitamine (rode), waar ook magnesium in zit.

3 likes

Oh klopt inderdaad oeps. Ik heb alleen snel die B met streepjes erdoor gezien en die voor bitcoin aangenomen.

2 likes

In die grote pillen zit magnesiumcitraat en in die multi waarschijnlijk een andere vorm van magnesium.

4 likes

Waarschijnlijk omdat er naar verhouding meer in de magnesiumpil zit. Of het heeft met vulstoffen te maken.

1 like

Als je een auto ongeluk hebt en de weg moet worden opgeruimd kost dat natuurlijk geld, wie moet dat dan betalen? Is dat verzekeringswerk?
En als jij het zou moeten betalen maar je overlijd bij het ongeluk, moeten je nabestaanden het dan betalen?

Meestal doet de wegbeheerder dit (kan gemeente zijn, provincie of rijkswaterstaat). Die krijgen melding van de hulpdiensten vaak en schakelen dan een ander bedrijf in om het wegdek schoon te maken van bijv olie.
Kan zijn dat zij het verhalen op een verzekeraar van een betrokken voertuig maar dat gebeurt volgens mij niet altijd.

1 like

Oke andere situatie:

Trigger warning dood en bloed

Maar ik heb een keer overlijden met heeeeel veel bloedverlies meegemaakt, en ondanks dat er zes man politie, vier man ambulancepersoneel en nog wat brandweerlui op de plek des onheils was, moest de familie dat bloed toch zelf opruimen, omdat het een natuurlijke dood was. :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Ik vond dat echt heel heftig, moet je daar je eigen schoonmaakspul, badkamer- en keukenhanddoeken voor gaan gebruiken, om het bloed van je net overleden familielid mee op te dweilen?! Heb toen maar spul van ons werk gehaald voor die mensen en meegeholpen. 🫠 Bij een niet-natuurlijke dood kan de politie daar schijnbaar wel speciale bedrijven voor laten komen. Vond dat echt heel cru.

12 likes

Als er een aansprakelijke partij is worden de kosten vaak verhaald op de aansprakelijke verzekeraar. Idem als de veroorzaker komt te overlijden. Soms kan het jaren duren voordat die claims ingediend worden (vooral snelwegen, wie beheert, wie regelt het? Gezeikkkk) ondanks dat alles meteen gerepareerd/opgeruimd moet omdat het niet anders kan.

2 likes

Ik heb ooit een auto in de vangrail geparkeerd in Duitsland (door een klapband), toen kreeg ik een nota thuisgestuurd van €15k voor het herstel van die vangrail. Maar dat betaalde de verzekering toen wel.

4 likes

Duurste parkeerbon ever. :sweat_smile:

6 likes

vraag mbt trigger warning

bij wat voor natuurlijke dood is er veel bloed aanwezig? Ik zit erover na te denken en heb gegoogled, maar kan het niet bedenken. Misschien een aneurysma en/of bloed overgeven?

2 likes

Kan me ook voorstellen dat het snel een bloedbad is als iemand bloedverdunners slikt.

3 likes

Maar zolang er geen open wond is, blijft dat bloed gewoon in het lichaam… Heb nu dezelfde vraag als @ellegirltalk

1 like

Nou ja, als iemand alleen al z’n been stoot of valt en dan een klein wondje heeft gaat het ook snel. Geen idee of dat hier het geval is hoor, maar het hoeft niet om een gapende wond te gaan.

Mijn oma stootte haar been ooit tegen zo een ijzeren ding van een rolstoel en dat waren echt Halloween taferelen.

2 likes

Een collega vertelde eens dat haar vader een gescheurde aorta had en het bloed toen uit alle gaten in z’n lijf liep, ook uit z’n oren en neus enzo, dus misschien bij zulke dingen?

4 likes
Samenvatting

Massale long, slokdarm of darmbloeding. Echt heel heftig gezicht.

8 likes
Triggerwarning

Een verwonding met een arteriële bloeding. Officieel is een overlijden na een ongeval trouwens nooit een natuurlijke dood, maar het was geen misdrijf, dus uiteindelijk alsnog voor mij als huisarts ter afhandeling en niet voor politie/justitie.

10 likes