Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Oke andere situatie:

Trigger warning dood en bloed

Maar ik heb een keer overlijden met heeeeel veel bloedverlies meegemaakt, en ondanks dat er zes man politie, vier man ambulancepersoneel en nog wat brandweerlui op de plek des onheils was, moest de familie dat bloed toch zelf opruimen, omdat het een natuurlijke dood was. :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Ik vond dat echt heel heftig, moet je daar je eigen schoonmaakspul, badkamer- en keukenhanddoeken voor gaan gebruiken, om het bloed van je net overleden familielid mee op te dweilen?! Heb toen maar spul van ons werk gehaald voor die mensen en meegeholpen. 🫠 Bij een niet-natuurlijke dood kan de politie daar schijnbaar wel speciale bedrijven voor laten komen. Vond dat echt heel cru.

12 likes

Als er een aansprakelijke partij is worden de kosten vaak verhaald op de aansprakelijke verzekeraar. Idem als de veroorzaker komt te overlijden. Soms kan het jaren duren voordat die claims ingediend worden (vooral snelwegen, wie beheert, wie regelt het? Gezeikkkk) ondanks dat alles meteen gerepareerd/opgeruimd moet omdat het niet anders kan.

2 likes

Ik heb ooit een auto in de vangrail geparkeerd in Duitsland (door een klapband), toen kreeg ik een nota thuisgestuurd van €15k voor het herstel van die vangrail. Maar dat betaalde de verzekering toen wel.

4 likes

Duurste parkeerbon ever. :sweat_smile:

6 likes

vraag mbt trigger warning

bij wat voor natuurlijke dood is er veel bloed aanwezig? Ik zit erover na te denken en heb gegoogled, maar kan het niet bedenken. Misschien een aneurysma en/of bloed overgeven?

2 likes

Kan me ook voorstellen dat het snel een bloedbad is als iemand bloedverdunners slikt.

3 likes

Maar zolang er geen open wond is, blijft dat bloed gewoon in het lichaam… Heb nu dezelfde vraag als @ellegirltalk

1 like

Nou ja, als iemand alleen al z’n been stoot of valt en dan een klein wondje heeft gaat het ook snel. Geen idee of dat hier het geval is hoor, maar het hoeft niet om een gapende wond te gaan.

Mijn oma stootte haar been ooit tegen zo een ijzeren ding van een rolstoel en dat waren echt Halloween taferelen.

2 likes

Een collega vertelde eens dat haar vader een gescheurde aorta had en het bloed toen uit alle gaten in z’n lijf liep, ook uit z’n oren en neus enzo, dus misschien bij zulke dingen?

4 likes
Samenvatting

Massale long, slokdarm of darmbloeding. Echt heel heftig gezicht.

8 likes
Triggerwarning

Een verwonding met een arteriële bloeding. Officieel is een overlijden na een ongeval trouwens nooit een natuurlijke dood, maar het was geen misdrijf, dus uiteindelijk alsnog voor mij als huisarts ter afhandeling en niet voor politie/justitie.

10 likes

Longbloeding. In het ziekenhuis hebben we ook het protocol bij een groot risico op longbloeding om alle lakens en gordijnen in het zwart op te hangen. Althans nu met 1 persoonskamer hoeven de gordijnen niet meer verwisseld te worden.

8 likes

Hier ook gehad na een longbloeding. Vond het heel naar! Heb geprobeerd het tapijt schoon te maken, maar vrij snel besloten het eruit te snijden en de vloer te vervangen.

Vond het pittiger dan ik had gedacht :sob:

3 likes

Ik vind het echt reuze interessant om te weten dat er dit soort protocollen bestaan. Sta je echt nooit bij stil.

4 likes

Ik vraag me sinds een tijd af of en wat het effect is van onze mobiele telefoon verslaving op onze honden. Er lopen zo veel mensen over straat hun hond uit te laten die helemaal in hun telefoon zitten. Zou willen dat iemand daar es onderzoek naar doet. Kan me namelijk niet voorstellen dat die honden geen verschil merken? Vind het er altijd zo treurig uit zien

18 likes

:pleading_face::pleading_face:

4 likes

Haha ja dit vraag ik mij ook altijd af! Ik heb dat zelfs een keer gepost hier maar toen reageerde iemand met dat die mensen ook vakantie verdienen :smiling_face_with_tear: kan me idd niet voorstellen dat iemand handmatig zit te klikken

3 likes

Zit je ook te wachten op moneyzz? :sob:

1 like

Volgens mij is dat betaalsysteem tussen banken op die dagen niet actief. Althans dat was vroeger zo. Banken zijn inmiddels al wat verder maar die tussenschakel dan nog niet denk ik.

2 likes

Dat komt niet door de belastingdienst maar heeft te maken met de banken. Bepaald betalingsverkeer zoals geplande en periodieke overboekingen worden niet gedaan in het weekend en op feestdagen. Dat is zelfs Europees vastgesteld vandaar dat betaalverkeer op 2e Pinksterdag wel mogelijk is maar dag van de Arbeid niet.
Gelukkig vallen gewone overboekingen daar tegenwoordig niet meer onder waardoor je niet meer tot maandag hoeft te wachten wanneer iemand op vrijdag avond iets vanaf een andere bank overmaakt.

4 likes