Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Dit heb ik me niet altijd afgevraagd maar nu wel.
M’n huidige abonnement bij Odido loopt morgen af. Dus ik heb in maart al nieuwe simonly afgesloten bij Youfone. Heb een nieuwe simkaart gekregen, dacht lekker slim op tijd geregeld te hebben.
Maar nu ben ik die simkaart dus kwijt?! Maar morgen wordt m’n abonnement dus overgezet, maar naar een kaart die kwijt is.
Hoe ga ik dit oplossen? Youfone heeft geen fysieke winkels (hier?), Odido wel. Iemand een idee? :exploding_head:

1 like

Contact opnemen met Youfone om een nieuwe kaart op te sturen en je zou kunnen vragen aan Odido of ze de afsluiting een paar dagen kunnen uitstellen. Soms is dat mogelijk.

5 likes

Youfone is helaas niet te bereiken op zondag, Odido wel zie ik dus die ga ik zo bellen.
Hoop echt dat het lukt, onbereikbaar zijn voor 1/2/3 dagen is nu even heel onhandig ivm veel afspraken en regel gedoe.

1 like

@colalight heeft youfone niet de optie voor een e-sim?

Helaas niet.

Odido kon niets voor me doen, begrijpelijk. Morgen vroeg maar Youfone bellen. Hopen dat dat nog op tijd is.

1 like

Je hebt toch nog wifi op je telefoon. Mijne belt ook via wifi en app enzo werkt alsnog gewoon.

3 likes

Ja idk haha. Het is ook geen ramp als het een dagje is, maar langer is echt onhandig.

Maar daarvoor moet er wel een actieve sim in zitten. Bellen via whatsapp kan wel zonder simkaart!

1 like

Ik heb een keer hetzelfde gehad, denk per ongeluk de envelop met nieuwe sim weggegooid. Toen zat er niets anders op dan wachten op de nieuwe sim en even met alleen wifi bereikbaar zijn. Dat viel me trouwens alles mee hoor!

2 likes

Is er een reden dat ze in vakantiehuisjes (en ook hotels) nog altijd rechte lakens gebruiken ipv die matrasovertrekken met elastiek in de hoekjes?

Zeker als ik zelf het bed moet opmaken met zo’n laken dan ligt het vaak na 1 nacht slapen weer overhoop en ook het opmaken van het bed duurt toch veel langer?

6 likes

Ik denk de was, volgens mij wordt dat allemaal geperst en dan is hoe rechter hoe makkelijker

2 likes

Wat mannen denken als ze ons ongevraagd dickpics sturen.

2 likes

Dat we hun pik geweldig gaan vinden of simpelweg voor het shockeffect waar ze dan weer zelf opgewonden van raken.

3 likes

Ik ben nu al een paar dagen mijn brein aan het breken over de logistiek van het EK. Hoe werkt het met voetbalsupporters die aanwezig zijn bij de wedstrijden na de poulefase, nu de wedstrijden in verschillende Duitse steden worden gehouden? Je weet van tevoren niet of je in die finales komt, en in welke (afhankelijk van je poule-uitslag). Gaan de kaarten voor die wedstrijden pas in de verkoop nadat de teams bekend zijn? En hoe werkt het met hotels etc. Boeken hardcore fans dan op de gok meerdere hotels in de steden waar misschien wedstrijden zijn waar ze heen willen, of boeken ze last minute (wat me ongelooflijk duur lijkt)?

3 likes

Dit vroeg ik me ook af! Ik sprak een collega die naar alle wedstrijden van het NL elftal gaat. Hij volgt de thuiswedstrijden van NL al jaren en waar het kan de toernooien.

Per wedstrijd komt er een X aantal kaarten vrij voor het land dat zich geplaatst heeft. Voor die kaarten kan je je voor het toernooi al inschrijven. De kaarten worden op basis van loting verdeeld. Er wordt daarnaast gewerkt met een puntensysteem, waardoor je in de categorie goud, zilver en brons kan zitten. Met goud maak je meer kans, met zilver iets minder etc.

Hij weet bijv. nu al dat als NL in de finale staat, hij een kaartje heeft. Maar als bijv. Spanje in de finale staat ipv NL, dan gaan de kaarten naar Spaanse fans en kan hij niet gaan. Hij kan dus ook op voorhand al een slaapplek reserveren en boekt dan iets wat nog geannuleerd kan worden. Verder kost een wedstrijdkaartje €30 (iig in de poule), dat viel mij erg mee.

10 likes

Oh dit vind ik eigenlijk een heel goed systeem! Had verwacht dat iedereen gewoon voor elke random wedstrijd kaarten kan kopen en je eigenlijk op voorhand al wel weet dat je ze zo doorverkocht hebt als jouw land niet door gaat/jij niet naar die wedstrijd wil.

5 likes

Ja zeker! Goede vraag!!

Dit zou wss niet werken omdat ze natuurlijk wel de NL’ers bij elkaar willen hebben en de andere supporters in een ander vak ivm veiligheid

Vraag van vriend; waarom zitten er op de deuren van het trappengat/voorraadkast eigenlijk een slot?

@Lula niet boos worden. Zonder poll mag die hier toch :grimacing:?

Zodat je je zusje er in kan opsluiten (jeugdtrauma). Nee grapje hoor, goede vraag.

1 like

Voorraadkast vind ik wel logisch eigenlijk, denk vooral om jonge kinderen en eventueel huisdieren uit de kast te houden.

Als er toch een deur in moet waarom dan niet met een slot, je kan zelf kiezen om het open te houden maar je hebt wel de optie mocht je het willen gebruiken.