Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik heb er een slot op vanwege mijn kind, idd. Het is soms ook maar net wat voor slot je dan voor handen hebt.

Waarom het sterrenbeeld kreeft heel vaak wordt afgebeeld door een krab in plaats van een kreeft?

1 like

image
Een sterrenbeeld genaamd “kanker” was niet zo gepast geweest, denk ik. Al hebben ze dat wel zo gelaten in het Engels maar goed het is niet alsof de Nederlandse taal zo goed met het woord kanker om gaat

6 likes

Wedden dat @Zemraluani een cancer is.

8 likes

Ja klopt!

(Serieus)

11 likes

In het Duits is zowel het sterrenbeeld als de ziekte ook allebei Krebs.

3 likes

Haha maar die staan toch bekend als heel emotioneel en overgevoelig? Ik noem mn moeder altijd expres “gevoelig kreeftje” :expressionless:
Want het is toevallig een emo jankerd, en ik een ijskoude steenbok. Tot zover mijn geloof in sterrenbeelden.

4 likes

4 likes

Haha nee zo ver had ik niet door gegoogled inderdaad

2 likes

Haha wauw, ik heb ook lopen zoeken met waarom de naam kanker in zowel NL als EN maar nooit gedacht dat een prompt met hoe ontstaat? het antwoord zou geven. Dank! Ik voel me weer wat slimmer door dit antwoord :tada:

4 likes

Mochten nu meer mensen nog een boek zoeken voor deze zonnige dagen dan raad ik deze kankerbiografie aan.

Oprecht interessant boek met meer van dit soort feitjes :crab:.

8 likes

Die gaat op de to read-lijst want ik hou van mijn kennis te verbreden dus dit komt zeker goed van pas. Dank voor het tippen!

2 likes

Het overkomt mij regelmatig dat tijdens praatjes en gesprekken de conversatie eenzijdig is. Ik raak aan de praat met iemand en stel belangstellende vragen, luister, reageer en vraag ook door. Diegene babbelt er dan vrolijk er op los en vertelt veel over zichzelf zonder ook maar 1 wedervraag te stellen of interesse te tonen in wat ik zeg. Ik vind dit dus zo vreemd! Zou zo iemand gewoon totaal geen interesse in een ander hebben? Is het een gebrek aan social skills (van diegene of mij)? Of staan mensen niet echt stil dat een leuk gesprek van 2 kanten komt. Of ligt het misschien aan mij?
Oké ik snap uiteraard dat hier geen pasklaar, wetenschappelijk antwoord op is en dat het per persoon verschilt maar ik verwonder me hier vaak over

15 likes

Ik merk dit ook steeds vaker, ligt niet aan jou denk ik! Sommige mensen vinden zichzelf en hun leven gewoon mega interessant (soms terecht, vaak onterecht haha)

1 like

Ik ben zelf slecht in wedervragen stellen want ik wil gewoon heel erg graag veel dingen vertellen, ik heb dat zelf niet door. Het is niet dat ik niet geĂŻnteresseerd ben dan maar mijn hoofd loopt dan gewoon over. Ik werk er wel aan

15 likes

Ik herken dit ook en vind dit mega irritant. Sommige mensen geilen er gewoon op om hun eigen stem te horen.

3 likes

Geen idee aan wie het ligt, maar misschien zou je eens kunnen nagaan of je de andere partij de ruimte geeft om zelf het gesprek op gang te houden/vragen aan jou te stellen. Het is niet erg als er een stilte valt, de ander kan ook wel werk doen.

Oh en luisteren is een ondergewaardeerde skill. Ik denk dat mensen het merken als je oprecht in iemand geĂŻnteresseerd bent en dan kan iemand heel vrij worden in dingen vertellen. Gewoon omdat een gesprek zo loopt.

8 likes

Ja dit herken ik wel, als iemand ‘goed’ is in vragen stellen, dan loopt het gesprek vaak op die manier. Omdat de ander dan steeds met vervolgvragen komt, kom je er ook bijna niet aan toe zelf een vraag terug te stellen zonder dat het juist awkward (en heel obvious een terugvraag) wordt.

Met vriendinnen loopt dit altijd wel, maar met netwerken met mensen die ik niet ken heb ik hier echt moeite mee.

3 likes

Dat deed ik dus gisteren. In eerste instantie toonde ik belangstelling maar op een gegeven moment dacht ik van ‘halloooo wil je ook nog iets van mij weten’ ik stopte met vragen stellen en mompelde af en toe ‘oke’. Diegene bleef maar lullen.

3 likes

Ja mijn ervaring bij zulke mensen is ook dat ze na een stilte gewoon verder praten hahhah.

Niet iedereen is belangstellend van zichzelf en andere mensen hebben gewoon slechte luisterskills. Als je er nooit bewust mee bezig bent geweest of op gewezen bent, weet je dit misschien ook niet?

Ik vind het zelf ook vervelend als mensen hier slecht in zijn, maar ik heb toevallig gisteren tijdens een persoonlijkheidstest gezien dat ik hoog scoor op belangstelling en volgens mijn collega hebben mensen die hier laag op scoren hierdoor juist ook weer andere sterke kernwaardes :sweat_smile:

2 likes