Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Raampjes moeten ook open en het licht wordt gedimd zodat als er wat gebeurt je ogen al gewend zijn aan het licht buiten. Je ogen hoeven dan niet meer te wennen aan eventueel donker of heel fel licht.

2 likes

Maar honger en moeten plassen voel je in je buik, waar voelde je dat moeten roken dan precies? Of zat dat in je hele lichaam?

In m’n hoofd gewoon denk ik, kan het niet zo goed aanduiden. Vooral omdat het voor mij ook al 10000 jaar geleden is dat ik rookte haha

1 like

Ik voelde dat zelf ook altijd in mijn keel ofzo?? Alsof mijn keel snakte naar teer en dat gevoel van rook er doorheen. Ik ben inmiddels ook alweer 1.5 jaar gestopt maar dit was bij mij best hardnekkig kan het ook niet goed uitleggen!

1 like

Als je geen honger hebt maar wel heeeel erg zin in chips, zo’n lichamelijk gevoel is het bij mij. Ik kan met chocola er ook de pest in krijgen als de supermarkt al dicht is, en met sigaretten net een tikkie erger.

4 likes

Aha, echt zo’n ‘craving’? Dat je even iets zoets/zouts/rokerigs móét hebben?

1 like

Ja voor mij wel! Vooral de laatste tijd heb ik echt zin om te roken maar als ik eenmaal bezig ben staat het me tegen. Langzaam tijd om te gaan stoppen denk ik.

1 like

Vooral dit🙃

Ik heb boven in onze slaapkamer de verwarming uitgedraaid, maar nu vraag ik me het volgende af:

Stel dat ik die verwarming nu half open draai (overige verwarmingen staan helemaal open) en beneden de thermostaat op 18 graden zet. Wordt de half open verwarming veel heter dan de andere verwarmingen? Omdat ie eigenlijk harder moet werken om tot de 18 graden te komen zeg maar. Of wordt ie niet zo warm als die andere omdat ie maar half open staat?

Volgens mij krijgt ie dan maar de helft van het warme water en is ie dus kouder dan de andere verwarmingen, dat lijkt me ook het logischte eigenlijk?

1 like

Het wordt 18 graden in de kamer van de thermostaat. Dus als de verwarming daar helemaal open staat, stookt hij vol voor 18 graden. Boven meet hij niet dus daar wordt hij half warm als hij half open staat.

3 likes

Ja dat kan wel! Bij mijn ouders huis hebben ze dat boven ook, al zet je beneden de thermostaat op 35, boven wordt het niet warmer. Is echt super kut want soms is het ijskoud als je juist warmte wilt, maar soms springen ze ineens aan als het helemaal niet hoeft. Kun je de huisbaas niet vragen de thermostaat standaard op 19 of 20 te zetten?

Het kan helpen om de verwarmingen beneden dan wat verder dicht te draaien. Dan gaat er meer warmte naar de andere elementen.

Koop een elektrisch kacheltje! Kleine investering maar ik kan ook niet meer zonder in mijn gatenhuis.

1 like

Nee want die staan niet in verbinding met elkaar, zijn al meerdere mensen naar komen kijken maar het zijn 2 onderdelen in de ketel dus de verwarming beneden heeft geen invloed op de verwarmingen boven. Heel raar systeem, maarja ik woon er niet meer dus heb er geen last meer van. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ah nee, met zo’n constructie werkt het inderdaad niet. Balen
 Gelukkig heb je er geen last meer van.

Ja geloof het wel maar ik denk dat het minder energie kost dan mijn huis proberen te verwarmen. Hoop ik, heb het nooit echt uitgezocht. Maar die kosten worden dan gedeeld met je skere huisgenoten toch :upside_down_face:

1 like

Beetje luguber maar ik vraag me dus af wat er met geamputeerde lichaamsdelen gebeurd. Worden ze bewaard voor evt geneeskundeles of gaan ze in het kattenvoer? Zou je evt je been mee mogen nemen naar huis?

1 like

Nouja het is jouw been, dus je mag ‘m meenemen. https://www.ad.nl/bizar/dit-is-m-dan-de-beenlamp~a02336b8/

6 likes

Ja behalve als ze dat lichaamsdeel nog moeten onderzoeken toch?

1 like