Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Het wordt 18 graden in de kamer van de thermostaat. Dus als de verwarming daar helemaal open staat, stookt hij vol voor 18 graden. Boven meet hij niet dus daar wordt hij half warm als hij half open staat.

3 likes

Ja dat kan wel! Bij mijn ouders huis hebben ze dat boven ook, al zet je beneden de thermostaat op 35, boven wordt het niet warmer. Is echt super kut want soms is het ijskoud als je juist warmte wilt, maar soms springen ze ineens aan als het helemaal niet hoeft. Kun je de huisbaas niet vragen de thermostaat standaard op 19 of 20 te zetten?

Het kan helpen om de verwarmingen beneden dan wat verder dicht te draaien. Dan gaat er meer warmte naar de andere elementen.

Koop een elektrisch kacheltje! Kleine investering maar ik kan ook niet meer zonder in mijn gatenhuis.

1 like

Nee want die staan niet in verbinding met elkaar, zijn al meerdere mensen naar komen kijken maar het zijn 2 onderdelen in de ketel dus de verwarming beneden heeft geen invloed op de verwarmingen boven. Heel raar systeem, maarja ik woon er niet meer dus heb er geen last meer van. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ah nee, met zo’n constructie werkt het inderdaad niet. Balen
 Gelukkig heb je er geen last meer van.

Ja geloof het wel maar ik denk dat het minder energie kost dan mijn huis proberen te verwarmen. Hoop ik, heb het nooit echt uitgezocht. Maar die kosten worden dan gedeeld met je skere huisgenoten toch :upside_down_face:

1 like

Beetje luguber maar ik vraag me dus af wat er met geamputeerde lichaamsdelen gebeurd. Worden ze bewaard voor evt geneeskundeles of gaan ze in het kattenvoer? Zou je evt je been mee mogen nemen naar huis?

1 like

Nouja het is jouw been, dus je mag ‘m meenemen. https://www.ad.nl/bizar/dit-is-m-dan-de-beenlamp~a02336b8/

6 likes

Ja behalve als ze dat lichaamsdeel nog moeten onderzoeken toch?

1 like

Idd.
Haha ach leuk aandenken toch :sweat_smile:

Ik heb na mijn operatie ook mijn galstenen mee naar huis gekregen. Vond ik fascinerend.

4 likes

Hoe weten haren dat ze afgeschoren zijn zodat ze weer verder groeien?
Bij het epileren snap ik dat het haarzakje etc. er iets mee te maken heeft. Vooral omdat haren ‘dood’ zijn kan dit toch ook niet doorgegeven worden ofzo waardoor het genetische materiaal in een haarzakje kan aansturen om weer aan te groeien?
Ik snap er gewoon niets van haha, het is boven het huidoppervlak hoe in hemelsnaam weet het haar dat het afgeknipt is. Het is namelijk ook niet zo dat we oneindige wenkbrauw haren of arm haren hebben. Dus het moet ergens stoppen, niet dat die constante groei de verklaring kan zijn zeg maar.

2 likes

Ik geloof dat dit te maken heeft met de duur van de groeicyclus van een haar. Je arm- of wenkbrauwhaar bijvoorbeeld heeft een korte cyclus en is zo ‘geprogrammeerd’ dat het na korte tijd uit valt. Daarom zal je haar daar nooit heel lang worden. Je hoofdhaar heeft een veel langere cyclus en valt dus pas na een paar jaar automatisch uit en kan daarom een veel langere lengte bereiken. Het ligt dus niet aan het scheren, het is ook een fabeltje dat geschoren haar sneller terug groeit bijvoorbeeld. Dit lijkt zo te zijn maar komt doordat de topjes van je haar vaak dunner zijn door slijtage waardoor het minder lijkt. Als je het afscheert groeit er een nieuwe haar die nog niet afgesleten is. Maar heb even geen bronnen dus correct me if I’m wrong.

5 likes

Ah dat zou veel verklaren! Ik hoop dat dit het antwoord is haha, kan ik het ein-de-lijk laten rusten <3

Het werkwoord vervangen door ‘smurfen’ werkt alleen in de onvoltooid tegenwoordige tijd (dus: ik smurf, jij smurft, smurf jij?, hij/zij/het smurft) om te kijken of je stam (in dit geval ‘verbrand’) of stam + t (‘verbrandt’) schrijft. Jij paste het nu toe op het voltooid deelwoord, maar dat schrijf je sowieso nooit met dt. Om te weten of daar een d of t aan het eind staat, kan je het woord langer maken (het verbrande hout) en dan hoor je de d.

6 likes

ik heb ergens een hele enge foto van iemand die een lamp heeft gemaakt van een geamputeerd 
 been, dacht ik?
edit: oud nieuws

1 like

Ik heb wel eens gelezen dat je een milde gezichtscrùme (zonder parfum en alcohol en troep) kunt gebruiken om leren schoenen of tassen in te vetten 
 Maar pin me er niet op vast. Denk dat er wel hack-video’s over te vinden zijn op YouTube.

1 like

Normaal vet als vaseline oid geeft enorme vlekken op leren schoenen die er nooit meer uitgaan! Ook de goedkope varianten schoensmeer bij de action doen meer kwaad dan goed. En aangezien je het leer en mooi houdt als je toch regelmatig even je schoenen invet, zou ik het de investering waard vinden! Je kan ook bij de manfield en sacha schoensmeer halen voor ongeveer 7€. Scheelt de helft!

2 likes

Wanneer je al je poriën leeg trekt in je gezicht, en deze sluiten zich dan (dus alle prut gaat er uit, de hele porie is school en vult zich niet meer) wordt jouw gezicht dan smaller/anders/dunner?

Edit: neemt je gezicht dan een andere vorm aan? Smallere neus bijvoorbeeld