Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Waar gaan mensen die op het station werken naar de wc? De stationstoiletten? En wat gebeurt er dan met de winkel? Sluiten ze die helemaal af? Op ‘mijn’ station heb je namelijk een aantal kleinere winkels waar maar 1 persoon tegelijk werkt

1 like

Winkels op het station hebben gewoon hun eigen wc. Behalve volgens mij die kleine kiosks op het perron zelf.

Ook de rituals bijv? Die winkel is nog geen 20m2.

Ennn wat gebeurt er dan met de winkel als de medewerker gaat plassen?

Wc’s zijn ook in de ruimte achter de winkel. Weet niet over wel station je het nu hebt. Maar bij bijvoorbeeld Rotterdam Centraal is er nog een heel groot gedeelte waar passagiers niet kunnen komen. En heeft elke winkel zijn eigen stuk, mensen moeten ook pauze kunnen houden etc.

Gok dat als je alleen staat je gewoon niet kan plassen als je aan het werk bent want je kan niet zomaar een winkel sluiten. Maar officieel mag je niet eens alleen staan.

2 likes

Oh en als een winkel geen wc heeft maken ze gebruik van de medewerkers toiletten waar ook de conducteurs etc. gebruik van maken dus niet de openbare wc’s.

Ik werk op het station in een kleine winkel die niet onder de NS valt en wij moeten dus naar de openbare wc waar alle reizigers ook gaan (NS heeft zoals hier boven gezegd een eigen ruimte met een kantine etc). Heel irritant, sta je gewoon 10 min te wachten. Als je alleen staat kun je dus niet plassen, gelukkig is dit meestal maar max 1-2 uurtjes. Maar als je moet dan moet je en zit er inderdaad niks anders op dan de winkel even sluiten. Echt irritant geregeld vind ik dit.

2 likes

Niet altijd maar de laatste tijd: hoe houden mensen die metalen rietjes schoon?

1 like

Er zit vaak zo’n speciaal raggertje bij

3 likes

Je krijgt er zo’n ragertje bij om ze van binnen ook schoon te maken!

1 like

Grappig, ik heb op Utrecht Centraal gewerkt en wij moesten inderdaad ook in het gedeelte van de conducteurs e.d. naar het toilet. Dat zal inmiddels allemaal wel veranderd zijn…

Vinden buschauffeur het vervelend als je voorin uitstapt? Want dat hoort natuurlijk niet
En in Nijmegen stopt de bus standaard bij CS ongeacht er is gedrukt of niet, vinden buschauffeurs het dan alsnog fijner als er is gedrukt?
Of zouden ze dan denken “wat een dombo, drukken hoeft helemaal niet want ik stop sowieso.”

1 like

Haha ik vind het echt schattig dat je hier over nadenkt!

Maar ik wist niet dat het niet hoort om voorin in te stappen? Toen ik vaak met de bus ging, deed ik dat zo vaak. En ik was ook niet de enige. Ben ik nu asociaal? :sweat_smile:

Tot voor kort was dat toch gewoon the way to go? Met strippenkaart/chipknip/contant moest je wel langs de buschauffeur. Als ik erover nadenk dan stap ik als ik met de bus ga nog steeds voorin in. Voelt beleefder dan achterin de bus instappen zonder de chauffeur te groeten.

Oh wacht, ik heb helemaal verkeerd gelezen. Het gaat om uitstappen!

1 like

Omg, ik heb het gewoon net zo verkeerd als jij gelezen haha.

1 like

Weet iemand of ‘bestverkocht’-filter bij bijvoorbeeld Bol ook echt filtert op bestverkocht? Ik vroeg me überhaupt al een tijd af hoe die algoritmes werken, ook met ‘anderen bekeken ook’ en ‘vaak samen gekocht’, of dat dan echt klopt of dat ze gewoon bepaalde items willen pushen.

Mijn ebook is deze maand in de actie waardoor hij op een lijst staat met andere ebooks in de actie, dus ik hield een privéwedstrijdje met Sylvia Wittemans bundel (zij stond precies boven mijn boek). Nou, toen ik net keek was mijn boek dus ineens van die pagina verdwenen. Ik kreeg al een lichte hartaanval (‘nee, ik wil niet lager!’), maar hij stond blijkbaar 3,5 pagina’s hoger. En nu vraag ik me af of dat wel klopt of dat ik euforisch mag zijn omdat ik echt andere boeken heb ingehaald hahah.

2 likes

Ik werk bij een andere webshop en bij ons is de Best Verkocht wel de waarheid haha. En bij mijn vorige baan (ook bij een webshop) ook. Maar andere dingen als Trending of zo worden wel handmatig bijgehouden.

1 like

Hmm… Misschien hebben ze dan een filter gebouwd op ‘bestverkocht binnen de actieperiode’ of zo. Ik geloof anders nooit dat ik meer heb verkocht dan een aantal van die grote namen. :joy:

Thanks voor je antwoord!

Je kan ook in incognitomodus kijken of je boek dan op dezelfde plek staat. Dan weet je of er rekening gehouden wordt met je eerdere bezoeken etc

2 likes

Ja, precies dezelfde volgorde. (Voor zover ik kan zien.)

Vreemd.