Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Misschien waren er vroeger niet veel slechtzienden? Bepaalde afwijkingen zijn pas later ontstaan dus misschien is de vorm van slechtziendheid zoals we ze nu kennen ook een redelijk recente afwijking. Zou in theorie kunnen dat een oudere vorm ervan vroeger door natuurlijke selectie is verdwenen, maar dat er later een andere afwijking is ontstaan

De witte kamer! :blush:

1 like

Klopt, denk ook niet dat mensen zo gemakkelijk hun kind achter konden laten als bv een kat dat doet!

Maar bij- en slechtziendheid is toch ook niet per se iets waardoor je eruit gefilterd wordt onder het mom van survival of the fittest? Misschien dat het in de prehistorie niet handig was om jager te zijn als je dik bijziend bent, maar handwerken en weet ik het kan je prima doen. Je hebt dus wel een nut, en hoeft niet uitgestoten te worden door de maatschappij waardoor je eruit gefilterd zou worden?

Ja dieren eten elkaar ook wel op maar niet hun eigen soort toch? Honden eten geen honden, leeuwen eten geen leeuwen etc, dus wat dat betreft vind ik het niet heel raar dat mensen ook geen mensen eten.

En sommige vogels eten andere vogels

1 like

Duiven en kippen eten ook gewoon kip als je het naar ze gooit. Al voelde dat wel naar om te doen

5 likes

Zijn er ook websites waar je kunt zien waar bepaalde treinen afgerangeerd zijn?

Ik gebruikte altijd treinenradar.nl om te kijken waar een trein afgerangeerd werd zodat ik wist waar en wanneer die de volgende dag ging rijden, maar die functie hebben ze eruit gesloopt helaas :roll_eyes: en nu dus treinposities.nl, maar als (ik zeg maar wat) de 9430 op rsd wordt afgerangeerd en vervolgens als lm naar ehv gaat, dan heb ik er alsnog niks aan. Of kijk je enkel naar de vertrekstaten/het archief?

Dat van graffiti weet ik. Vriend van me had een keer de stoute schoenen aangetrokken en heeft aangebeld bij de Hago terwijl ze graffiti van een trein aan het halen waren. Hij heeft veel nuttige informatie gekregen, heel leerzaam! En kunnen we de gefrustreerde rangeerders ook de les lezen als ze beginnen te miemelen over dat 1 trein 10000p0000000 euro kost om schoon te maken.

Die ene actie waar je het over hebt vind ik aan de ene kant echt bewonderingswaardig, maar aan de andere kant ook weer dieptriest. Bewonderingswaardig omdat hij met de hand van voor tot achter, met een gevaarlijk middel een trein heeft verneukt en daarmee landelijke fame vergaart, en dieptriest omdat ja, je snapt het wel. Ik kan niks zeggen over de manier waarop hij het gedaan heeft, behalve dat deze manier de meest basale is en onderaan de ranglijst staat qua ‘respect’. Niet dat het volledig afgekeurd wordt, maar het is ook totaal niet noemenswaardig.

Ik wil wel even toevoegen, omdat ik dat steeds vaker hoor, dat er maar 1 middel is dat zulke schade kan aanbrengen. Als iemand met een normale stift of een spuitbus krabbelt op een trein of muur, is dat voor 95% zonder schade weg te halen. En dan met nadruk op ‘normale’, van die typische graffitimerken.

Maar over het algemeen in de natuur niet toch? Als je kippen bij elkaar in een hok zet zullen ze niet zomaar elkaar gaan opeten

Treinposities.nl en treinenradar.nl zijn mijn favorieten! Wijlen ovtijden.com ook.

Op spoorkaart kan ik niet op materieelnummer zoeken helaas, wat juist voor mij belangrijk is.

Edit: ik ben eigenlijk niet tegen graffiti op treinen, mits er normale dingen worden gebruikt (dus geen zuurshit en andere spullen die de treinen echt beschadigen waardoor ze permanente schade oplopen). Ik vind het een wezenlijk verschil tussen een miljoenenbedrijf en een particulier of een lokaal bedrijfje.

We hoeven hem niet extra op te laden. Weet eigenlijk niet precies wanneer hij aan het opladen is maar de batterij accu is bijna altijd vol en we rijden ook best veel helemaal elektrisch, dus heb niet het idee dat het veel te maken heeft met heuvels?

1 like

Misschien vind je dit wel interessant

De ziekte Kuru

4 likes

Nou ik zat toen wel KFC te eten op een bankje in de stad, maar ik was 16 en was gewoon benieuwd of ze het zouden doen aangezien ze alles vreten.

1 like

@Krabsalade van Nick en Simon weet ik het niet maar de 3J’s spelen het liefst covers van rocknummers en zo. Die zijn voor het commerciële succes Nederlandstalig gaan zingen en hebben daardoor de luxe dat ze voor erbij bv in Blue Velvet kunnen spelen (en dus rock covers doen). Dus daar zit iig wel een discrepantie tussen hun eigen smaak vs wat verkoopt.

1 like

In het donker of overdag, het is allebei even gevaarlijk. Die kerel doet het gewoon overdag trouwens, terwijl er treinen voorbij rijden. Hij heeft van de week weer iets geflikt waarvan ik echt geschrokken ben en hem bijna wil snitchen.

De secu is vaak juist meer dan dat je denkt. Heb wel vaker meegemaakt dat als er iets gebeurt dat de beveiliging omhoog gaat, maar dat is dan tijdelijk en plaatselijk. Waren hele diverse redenen, van dat iemand gepakt werd, tot echte vernieling. En soms heb ik het idee dat als de ns weer een beetje budget heeft dat ze dat weer investeren in de beveiling. Maar dat kan ik niet hard maken tho.

1 like

Hij wordt constant aangesproken door collegaschrijvers en - spotters maar heeft daar schijt aan. Het gaat hem puur om de aandacht. Ik wacht netjes af tot ie klappen krijgt.

En blijkbaar komt hij geen personeel tegen op die tijden…

1 like

Dit is echt heel raar maar iedere tentamenweek vraag ik me af of je koffie zou kunnen zetten met redbull ipv water. Ik heb nu naast nespresso ook een losse filter om koffie mee te zetten dus misschien moet ik het gewoon proberen?

*als ik een hartaanval krijg dan zal mijn vriend wel even komen posten hoe het is afgelopen.

24 likes

Ja probeer het voor ons! Maar wel voorzichtig doen, want ik denk echt niet dat het de bedoeling is dat je dat dan helemaal opdrinkt

1 like

Denk dat het wel kan maar het lijkt me vooral ontzettend goor haha. Ben nu wel heel benieuwd eigenlijk.

1 like

Ieeehhllll warme red bull