Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Wow dit ga ik vanavond thuis meteen doen! Dat ik dit nooit heb bedacht. Ik zit altijd dingen te verzinnen om mijn koffie sterker te maken…

Wanneer ik me meer als een volwassen vrouw dan als een meisje zal voelen?

Dat vraag ik me ook af, mijn moeder zegt dat ze het nog steeds gek vindt dat ze een vrouw is en geen meisje meer.

3 likes

Ja, ik vond het vroeger ook belachelijk dat mijn moeder van 50 “met de meisjes” (= haar vriendinnen) op stap ging, maar nu word ik 30 en begin ik haar wel te begrijpen, haha :joy:. Ik probeer wel bewust het woord ‘vrouw’ te gebruiken als ik het over mezelf heb (of leeftijdsgenoten), want dat vind ik bij anderen irritant, maar zo voelt het wel echt niet.

1 like

Mijn vader (55) zegt dat hij zich nog altijd 25 voelt :joy:

2 likes

Als je meer cafeïne wil, moet je voor een lange abstractie zorgen (oftewel de koffie moet lang in contact zijn met water). (Veel mensen denken dat donker geroosterde koffie extra sterk is, het smaakt namelijk ‘intenser’, maar heeft niks te maken met hoe sterk de koffie is)

Cafeïne overdosis is geen pretje trouwens, hart op hol en zweten als een otter :).

5 likes

Het gaat mij ook vooral om de smaak. Als ik extra cafeïne wil drink ik wel een extra kopje als dat nodig is. Ik heb ook ooit hardkloppingen gehad door te veel redbull en dat is inderdaad geen pretje. Maar ik hou echt van koffie met een intense smaak😍

@Flamoes leef je nog? Hoe smaakte het?

Ik moest daar vandaag soort van aan denken omdat ik een artikel las dat ging over een vent die zn geamputeerde been tot lamp had laten verwerken en toen dacht ik “goh als mij dat zou overkomen wil ik eigenlijk wel gewoon een stukje opeten? Ik kan mezelf best een goed leven certificaat geven”.

Als iemand van hier interesse heeft in een stukje van mijn been in dit specifieke scenario hoor ik het wel :slight_smile:

4 likes

Lamp?!

Ik stel echt zo’n afgehakt been voor me waar dan een zielig gloeilampje aan een teen bungelt, maar het zal wel beter uitgewerkt zijn. Hoop ik.

https://www.ad.nl/bizar/dit-is-m-dan-de-beenlamp~a02336b8/

Zoiets

2 likes

Hm, met hoe dat eruit ziet, vind ik mijn idee niet eens zo vreemd meer haha.

Ik zou trouwens best interesse hebben in een stukje been. Eerlijk gezegd lijkt me het helemaal niet zo’n vreemd idee om mensenvlees te eten :zipper_mouth_face:

Mijn moeder heeft een nier gedoneerd aan mijn vader en zij is nu coördinator van de collectes van de Nierstichting ja

1 like

Mijn halve familie is hartpatiënt en het is een ongeschreven regel bij ons dat je doneert aan de Hartstichting, of dat dat jaarlijks een bedrag is of als ze aan de deur komen maakt niet uit, als je maar doneert.

3 likes

Tja, ik weet niet hoor. Maar misschien reageren mensen gefrustreerd omdat iedere euro en minuut die daaraan besteed moeten worden een euro en een minuut teveel zijn. Alleen maar omdat mensen niet van andermans eigendom af kunnen blijven.

29 likes

Mijn oud oppasgezin! Haha, was voor mij ook een shock toen ik zag dat ze daar daadwerkelijk naar keken, was voor mijn broertje en ik altijd een race naar de afstandsbediening om het uit te zetten na villa achterwerk.

Maar zij zijn in de 40 en 50, gaan graag naar klassieke concerten, lid van vpro en abonnement op de Volkskrant. Vegetariërs, alles biologisch, kaas van de markt, brood van de bakker en op zaterdagavond een speciaalbiertje. Klein tvtje, enorme boekenkasten, geen spotify of Netflix maar luisteren muziek via cd’s of platen. Vakanties bestonden uit wandelen (met vrienden) of op de fiets (met de kinderen) en dan kamperen op een kleine natuurcamping in Nederland.

Ik kwam daar altijd heel graag

13 likes

Ha, ja, ik ook. Ik luister nog steeds wel eens de cd’s die ik daar vaak opzette en waan me dan met mijn boek op de bank dan weer in die modus.

Maar vrije geluiden, hell no

3 likes

Of nachtzoen?

1 like

ah ik heb dit jaren geleden vaak opgezet haha. voor mijn zondaggevoel. en Hans Flupsen en z’n overhemden.

3 likes

ho ho niet Boeken! hoewel ik dat niet meer heb gezien sinds Wim Brands ons is ontvallen. maar met hem vond ik dat echt heel hygge en fijn.

4 likes

Hahah oooh Vrije Geluiden vind ik zelfs vaak niks. Vind overigens Podium Witteman eigenlijk nog erger, puur en alleen omdat die man vaak onzin uitkraamt. En dat is dan familie van een beroemde componisten familie :roll_eyes:

2 likes