Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Hahaha auw ja pijnlijk!!! Zuigt zo’n kind ze er ineens uit ofzo :tired_face:

2 likes

Waarom mensen kookroom gebruiken in plaats van gewone room.

1 like

Ze hadden eerst een Duitse achternaam, maar door de 1e of 2e WO had Duitsland een slechte naam in Engeland (haha).
Dus daarom aangepast naar een Engelse voor een nationalistische twist.

Since 1917, when King George V changed the name of the royal house from Saxe-Coburg and Gotha, members of the royal family belong, either by birth or by marriage, to the House of Windsor. Senior titled members of the royal family do not usually use a surname, although since 1960 Mountbatten-Windsor, incorporating Prince Philip’s adopted surname of Mountbatten, has been prescribed as a surname for Elizabeth II’s direct descendants who do not have royal styles and titles, and it has sometimes been used when required for those who do have such titles.

[…] It was therefore declared in the Privy Council that The Queen’s descendants, other than those with the style of Royal Highness and the title of Prince/Princess, or female descendants who marry, would carry the name of Mountbatten-Windsor.

Kon over die paspoorten niks vinden, behalve dat de Queen geen paspoort heeft omdat zij degene is die ze uitgeeft haha

1 like

Het Belgisch koninklijk huis had trouwens ook eerst die achternaam Saksen-Coburg en Gotha en is na de eerste wereldoorlog om diezelfde reden verandert naar ‘van België’.

1 like

Volgens mij is dit in Afghanistan en geeft hij een interview terwijl de rest van z’n divisie gewoon aan het werk is iets verderop en krijgen ze dan een oproep om ergens in te grijpen of zo en denkt hij Fuck dat interview, ik moet mee.

3 likes

Vanmiddag moest ik ongeveer een half uur fietsen, in de volle zon. Het was wel warm, maar tijdens het fietsen ging het allemaal prima. Toen was ik op mijn locatie en tóen ineens kreeg ik het bloedheet, ging ik zweten en werd mijn hele hoofd rood. Het duurde vervolgens ook een kwartier voordat ik weer een beetje afgekoeld was. Hoe kan dit, ik heb dit echt altijd als ik fiets als het warm is?

5 likes

Zijn de meeste mensen overwegend tevreden/blij/gelukkig? En hoe vaak zijn mensen gemiddeld echt gelukkig?

3 likes

Ik persoonlijk stel geluk en tevredenheid niet aan elkaar gelijk. Tevredenheid is voor mij als alles z’n gangetje loopt, m’n ergernistolerantie sterk is voor saaie / moeilijke dingen waar ieder mens mee moet dealen en ik het idee heb dat ik geen hoogte-, maar ook geen dieptepunten heb. Geluk is echt dat je je voelt alsof je de wereld aankan, het kan uitschreeuwen (van geluk) en je niet kan stoppen met glimlachen. Dit is echt een hoogtepunt en dit gevoel kan ook niet constant bestaan. Het cliché zonder dieptepunten, geen hoogtepunten zeg maar. Dit gevoel heb ik niet vaak en soms creëer ik het ook zelf, door stil te staan bij de details en de kleine dingen die ik koester.

Hier heb ik wel door therapie achter moeten komen. Dit wil ook niet zeggen dat ik altijd tevreden ben. Vooral in de winter heb ik het moeilijk en kan ik dit gevoel niet opbrengen. Het is ook nog steeds een work in proces. Het is ook echt niet reëel om te denken dat mensen constant gelukkig en tevreden zijn. Zo is het leven eenmaal niet. We moeten door erge dingen heen, ook om te groeien. Ik ga er weer een cliché ingooien, maar als ik terug kijk en alles over kon doen, alle erge shit, zou ik dat nog doen ook. Toen was het vreselijk en ik voelde me echt miserabel, maar het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben.

Ik wil je vraag niet beantwoorden, want het is ook voor iedereen verschillend en ieder z’n eigen waarheid. Ik wil je graag m’n visie geven, want ik heb namelijk altijd gedacht dat ik de enige was die zo negatief op het leven keek. Ik had, denk ik, graag dit antwoord gehad in die tijd. Ik had me toen ik me dit afvroeg graag gerealiseerd dat ik het mezelf niet had moeten gunnen om zo tegen het leven aan te kijken. Want het leven kán heel fijn en tevreden aanvoelen. Ik had daar wel een beetje hulp voor nodig om dat te kunnen inzien. Ik wil met m’n verhaal ook niet m’n eigen gevoelens op jou projecteren en jou nu bestempelen als negatief en/of depressief. Maar toen ik me dit vaak afvroeg, was ik dat wel. Je zette me aan het denken en ik wilde dit ook even kwijt, I guess. Dank je wel dat je me dat liet doen.

TLDR; m’n visie op geluk en tevredenheid

7 likes

Ik heb dit ook altijd ( en vriendinnen van mij ook). Ik denk dat het komt, omdat je tijdens het fietsen toch nog wind voelt terwijl je lichaam wel warmer wordt. Vervolgens stap je af en is je lichaam nog steeds warm, maar wordt het niet meer afgekoeld met het windje. Waardoor je dan pas echt die zweetaanval krijgt en rood hoofd etc.

4 likes

Dankjewel voor je fijne reactie! Ik stel geluk en tevredenheid ook niet gelijk aan elkaar, misschien had ik bij mijn eerste vraag gelukkig weg moeten laten. Ik kan me ook vinden in je verschil tussen geluk en tevredenheid. Hoe heb je geleerd om tevreden te zijn?

Het klopt wel dat ik het zelf niet makkelijk vind om tevreden te zijn. Ik doe wel heel erg mijn best en kan ook oprecht genieten van bijvoorbeeld dagen met mooi weer, een goed boek, eten met vrienden in het park of een stuk fietsen etc., maar dat kan dan aan het eind van de dag toch weer omslaan terwijl daar geen enkele reden toe is. Ik heb ook therapie en probeer echt de tevreden momenten vast te houden, maar dat vind ik zo lastig. Ik vind het soms dan ook moeilijk voor te stellen dat andere mensen dat wel overwegend kunnen en vroeg me dus af of dat eigenlijk wel zo is.

1 like

Het geleerd tevreden te zijn, heb ik geleerd door therapie. In therapie heb ik geleerd beter m’n gevoelens te herkennen en voor mezelf duidelijk te maken waar ze dan vandaan kwamen. Waar ik dus heel veel ontevredenheid voelde, kan ik nu beter de situatie sneller herkennen, m’n gevoelens herkennen, zien waar ze vandaag komen en ze dus ook een beter plaatsje geven. Maar ook wel mezelf overgeven aan die gevoelens, het even echt voelen en daarna sneller loslaten. Ik vind nu dat ik ook makkelijk praten heb, want ik moet toegeven dat ik de laatste tijd in een goede flow zit. Wanneer dit niet het geval is, blijf ik er ook vaker en langer in hangen. Dan moet ik al het geleerden in therapie toepassen en zorgen dat ik daar sterk in blijf. Ik vrees dan ook de herfst- en winterperiode.

Daarnaast vermijd ik ook bewust sociale media in m’n gemoedstoestanden, want daar lijkt iedereen alsmaar op wereldreis te zijn, niet te hoeven werken, heul rijk te zijn of de verhaallijn van prinsen en prinsessen te leven.

1 like

En ruimen zij de poep zelf op?? Wat als ze misgrijpen? Er gaat een wereld van vragen voor me open nu

1 like

Ah dat klinkt wel aannemelijk ja. Ik vind het in ieder geval heel irritant, ik zit vaak met zo’n bezweet hoofd in een volle trein 's ochtends.

Ik ben het helemaal met je eens. En heb er ook therapie voor nodig gehad!

2 likes

Wanneer moet je ‘…’ gebruiken en wanneer “…”?
Ik dacht altijd “…” wanneer je uit typt wat iemand gezegd heeft. Maar als je praat en je zegt iets sarcastisch, en je geeft dat overdreven aan door aanhalingstekens in de lucht te gebaren, zijn dat deze “ “. Dus dacht ik nou dan zul je toch wel ‘…’ moeten gebruiken wanneer je wilt opschrijven wat iemand zei. Alleen dat zie ik hier op het forum weer niet. Kortom, het is me onduidelijk, kan iemand het uitleggen?

1 like

Daar zijn geen officiële regels voor. Maar als je een citaat in een citaat verwerkt, dan is het handig om het citaat van het citaat te onderscheiden (haha snap je me nog) en dan kan je dus een keer een enkele doen en een keer een dubbele.

1 like

Niet altijd al afgevraagd natuurlijk, maar wie is @anon68622085? Misschien heb je het helemaal aan het begin ergens gezegd, ik ben hier pas mee gaan lezen en posten toen het egf uit de lucht was. Aangezien je mod bent ga ik er vanuit dat je een redelijk bekende / actieve egf-er zult zijn geweest, maar ik kan er niet achter komen wie!

1 like

Zelfde als politiehonden en andere werkhonden. Die honden doen hun behoefte niet zolang ze geen commando ervoor krijgen. Wanneer je het commando geeft (“vrij” bijvoorbeeld) weet de hond dat hij mag poepen/plassen.
In een uitzonderlijk geval zal zo’n hond een x wat doen zonder commando maar dan is de nood echt hoog of als hij ziek is ofzo maar dan zullen ze je alsnog niet naar een boom trekken.
En die commando’s worden natuurlijk wel vaak genoeg gegegeven op een dag zodat ze het niet kei lang op hoeven houden.
Mijn tante was blind en had een blindegeleidehond. Daarmee liep ze achter haar huis naar een veldweg en daar was hij vrij en mocht doen wat hij wilde.
Mijn opa trainde politiehonden. Daar was het hetzelfde bij.
Blinden hoeven de poep natuurlijk niet op te ruimen. Gaat ook niet echt, maar meestal hebben ze hun vaste plekken waar ze vrij mogen zijn. Een blinde krijgt een training met de hond in het dorp of stad waar ze wonen en de begeleider kijkt dan waar het kan. Dus niet midden op de stoep of in de voortuin van mensen.

8 likes

Hier staat het:

Als binnen een citaat (met dubbele aanhalingstekens) nog een keer geciteerd wordt, worden ter onderscheiding enkele aanhalingstekens gebruikt:

Anneke zei: “Mijn collega is erg ongeduldig. Hij riep gisteren wel drie keer: ‘Kan dat niet sneller!?’ Hij maakt me nerveus.”

3 likes