Nope ik heb echt een hekel aan dit soort cijfers. Toen ik nog heel fanatiek sportte zat ik volgens die stomme BMI berekening net op het randje van overgewicht. Terwijl mijn vetoercentage toen juist super gezond was. Maar ja ‘de cijfertjes’ houden geen rekening met spiermassa etc.
Omdat de manier waarop een dader omgaat met het vergrijp ook wel iets zegt denk ik. Als zon moordenaar daar gniffelend en arrogant zit dan is het een ander verhaal dan wanneer daar een gebroken persoon zit. Niet per se voor het vergrijp wat al plaats gevonden heeft maar wel voor eventuele verdere gevolgen
Hmm ik denk dat het pas mee speelt als het daadwerkelijk excessief is. Dus als iemand zich echt duidelijk ongepast gedraagt als je kijkt naar het vegrijp of juist overdreven emotioneel. Dat zeggen rechters ook vaak, iets van ‘ik merk aan u dat het u erg raakt dus ik ga er van uit dat het niet nog eens zal gebeuren’ of juist ‘ik merk dat u dit totaal niet serieus neemt en daarom vraag ik me af of u hier wel van geleerd heeft’.
Toen ik dit las moest ik gelijk aan een interview met een rechter denken die niet kan zien.
Waar komt het woord Tumbnail vandaan voor de youtube video’s?
Thumbnail, dus ik gok omdat het ongeveer de grootte van een duimnagel heeft (of iig ooit had)
Met een h dus nog, thanks Maar wanneer heeft het die grootte? Op mijn laptop zijn ze ongeveer 3x2 cm.
The term " thumbnail " was originally used to describe physical images or drawings that were miniature in size (roughly the size of a human thumbnail ). … Since digital thumbnails represent a larger version of the same image, they also usually serve as a link to the larger image.
Ik vind dit, dus inderdaad ooit waren ze ongeveer de maat van een duimnagel, inmiddels is het de benaming voor alles wat gewoon een kleine versie van een grotere afbeelding (of bij youtube video’s still uit de video) is.
Misschien niet helemaal het goede topic, maar ik wist niet waar ik 't anders kon plaatsen.
Ik vraag me af waarom mensen vet haar als vies beschouwen? Ik snap dat het er minder mooi uitziet, maar vet haar is toch niet per se vies (ik zie het als hetzelfde als een vette gezichtshuid hebben, maar misschien mis ik iets wat het vies maakt)?
Ik vind vet haar wel anders dan een vette huid hebben. Aan een vette huid kan je zelf ook veel minder doen vind ik. Als je vet haar hebt kan je het gewoon wassen. En vet haar vind ik er eigenlijk wel vies uit zien en een vette huid niet haha.
Vet haar kan ook best erg stinken een vette huid denk ik niet?
Ik denk dat het gelinkt is aan het feit dat je je haar wast onder de douche? Dus vet haar = lang niet gedoucht = indicatie dat iemand ‘vies’ is? Denk dat daar het verschil ook zit met een vette huid, die is net zo vet als je hem net hebt gewassen dus daar kan je niet aan aflezen hoe vaak iemand zich wast.
Ik denk dat dat is omdat een huid ook binnen enkele uren vet kan worden terwijl dat bij haar een stuk minder snel gebeurt? Tenzij je heel dun, sluik en weinig haar hebt doet het vet dat zich op je hoofdhuid vormt er toch wel een paar dagen over voor het op je haar te zien is en het een vette look geeft. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (zoals bij pubers of mensen die bijv. in een snackbar werken), maar voor de meeste mensen staat vet haar gelijk aan je haar minder dan nodig is wassen = vies, denk ik!
Of je haar te vaak wassen waardoor het snel vet wordt
Ik vind iemand met vet haar niet perse gelijk vies. Maar heb wel eens mensen gezien die ik dagelijks zag en 9 van de 10x vet haar hadden, dat vind ik wel vies, want dan krijg ik het idee dat ze nooit hun haar wassen.
Ik heb zelf ook wel eens vet haar en omdat ik ‘s avonds ga sporten was ik het dan niet. Maar als je het vast draagt en droogshampoo gebruikt valt het een stuk minder op dan wanneer je het gewoon los laat.
Je hoort weleens iemand zeggen dat ze ‘altijd al het gevoel hebben gehad anders te zijn dan anderen’.
Ik heb mij altijd afgevraagd: zijn er dan mensen die dit gevoel niet hebben?
Ja, ik voel me totaal niet anders dan anderen. Geen mens is uniek. Vind dat ook een soort van arrogantie. Hoe bedoel je anders?
Nou, ik ben in de veronderstelling dat iedereen anders is dan anderen en dat we daarin dus allemaal hetzelfde zijn.
Met dat we allemaal anders dan anderen zijn bedoel ik dat we allemaal een net anders geconfigureerd brein hebben en een andere geschiedenis van mensen die we hebben gekend, dingen die tegen ons zijn gezegd en dingen die we hebben meegemaakt.
Daarom denk ik dat het juist logisch is dat je jezelf anders dan anderen voelt omdat je nou eenmaal ervaart hoe het is om jij te zijn, maar niet hoe het is om hem of haar of die daar of zij daar te zijn. Dus dan is het logisch dat je het gevoel hebt dat jij de enige bent die bepaalde dingen ervaart, maar niet logisch dat je denkt dat dat waar is.
Ik vraag mij af of we hier nu juist tegenovergesteld over denken of juist precies hetzelfde!
Nee we denken hier niet hetzelfde over haha. Ik kan het niet echt uitleggen, maar ben het iig eens met @Eddie
@Higgs_boson @Eddie Ah over dat zinnetje had ik heen gelezen! Dan zijn we het wel eens ja
@HvO dat kan ik niet echt uitleggen.