Ik heb geen idee hoor, maar misschien omdat je bij een wasmachine moet kunnen zien of het water wel echt is weggelopen (en je dus niet een stortvloed over je heen krijgt als je het deurtje opent) en bij een droger is dat niet nodig natuurlijk.
Of misschien gewoon om in één oogopslag het verschil tussen de droger en wasmachine te kunnen zien haha
De deur van mijn droger is eveneens in glas!
Als je pastoor/priester bent, hoe verdien je dan je geld? Betaalt de kerk je loon? Maar waarvan? En per uur of gewoon een vast bedrag per maand?
Ja! Goed kunnen zingen is een combinatie van een prettige toon produceren en techniek beheersen. Als iemand vals zingt komt dit vaak omdat ze de correcte toonhoogte niet kunnen halen. Door training kun je dit verbeteren en de juiste noten raken. Ook kun je door je adem op een goede manier te plaatsen hoge en lagere tonen stabieler produceren.
Nah, sommige mensen hebben wel van nature een betere stem en een beter gehoor (helpt heel echt met de juiste noot raken) maar iedereen kan zingen. Ken een aantal mensen die vroeger ronduit vals zongen en nu een goede stem hebben door lessen
Het is heel zeldzaam, maar een paar procent van de wereldbevolking is daadwerkelijk toondoof. Dat betekent dat je niet kunt horen of twee tonen dezelfde of een verschillende hoogte hebben. Die mensen zullen nooit zuiver kunnen leren zingen.
Maar dat is dus bij bijna niemand het geval, als je in staat bent om onderscheid in toonhoogte te horen dan ben je als je dat traint ook in staat om zelf die zuivere tonen te produceren. Je moet dan eigenlijk gewoon leren waar die verschillende toonhoogtes op jouw stem zitten. (Net als bij ieder ander instrument, waar je ook de juiste greep of toets of wat dan ook per toonhoogte moet leren.) En wat @anon76889665 ook zegt: techniek (vooral als het gaat om adem(steun) en houding) is daarbij ook heel belangrijk. Daarmee kun je leren om een toon er daadwerkelijk mooi uit te laten komen in plaats van dat je alleen maar een geluid op de juiste toonhoogte produceert.
Ik ben dus benieuwd of ik dat ben. Hadden jullie die discussie paar weken geleden ook gelezen toen over toonhoogtes? (Ik vroeg me toen ook af of mensen konden leren zingen @poes ik kan dus totaal niet zingen en vroeg mij af of dat wel ooit theoretisch gezien zou kunnen) Want ik had er hier 5 goed van, met serieus alles gokken https://www.youtube.com/watch?v=sjlsUExpYng . Ik hoor het gewoon écht niet, die verschillen. Misschien ben ik wel echt toondoof? Hoe meet je dat verder
Ik weet niet of ik deze test heel goed vind. Het is meer een soort geheugentest en kennis van toonladders helpt daar heel goed bij. Het is net zoals met kleuren, als ik jou vraag welke kleur de lucht is op een heldere dag zeg jij “blauw” maar een schilder kan door zn ervaring onderscheiden welke tint blauw het is.
Als je echt toondoof bent kun je het verschil niet horen tussen verschillende tonen. Dus als ik je 2 tonen laat horen van verschillende frequenties en jij hoort niet welke van de 2 hoger is dan kan het daarop duiden.
Ik ken iemand die inderdaad al aan het bevallen was
Ze had dus helemaal niks, geen babykamer/kleding/spullen maar ook geen naam. Plus, ze was niet meer samen met de vader. Ze dacht dat ze was aangekomen omdat ze veel meer was gaan eten en had lichamelijk verder nergens last van
Ja echt he, ze vindt het daarom achteraf jammer dat ze niet gezonder heeft geleefd toen. Maar ze heeft het gezien de omstandigheden echt super gedaan, ze heeft alles meteen opgepakt en geregeld
Het zou mijn grootste nachtmerrie zijn iig
Ik denk dat zij sowieso geld ontvangen voor verkochte albums, streams op youtube/spotify?
Ik denk dat Dua Lipa wel genoeg geld heeft om even niets te hoeven doen. Mensen kopen haar album toch wel/streamen etc. En denk dat ze ook al wel wat heeft opgebouwd
Maar vroeg me dat laatst ook af bij Teske. Die zei in een interview dat ze een jaar lang aan haar album heeft gewerkt en zich heeft opgesloten in de studio. Ze heeft toen ook niets meer met YouTube gedaan. Dan denk ik hehh?? Hoe krijgt ze dan geld binnen. Zoveel vraagtekens gewoon
Wat betreft Teske: soms als je een platendeal sluit, wordt er ook een voorschot uitgekeerd volgens mij
Oh oke, dat verklaart wel wat. Maar kan me gewoon niet voorstellen dat Teske veel gaat verdienen met haar muziek, dat mensen echt haar album kopen (vast wel wat mensen maar toch).
Wil je echt tot aan je dood cashen maak dan kerstnummers. Elk jaar rond deze tijd weer een boost in verdiensten
Of de boeren in Boer Zoekt Vrouw ook elkaar mogen daten of dat dat contractueel is vastgelegd dat het niet mag.
En wel 0.6 tot 0.84 cent per stream op spotify! Vetpot. Dat 6000-8400 dollar voor 1 miljoen streams. Idioot weinig toch.
Pff, bizar ja. Ik had wel verwacht dat het artiesten meer op zou brengen.
Ik ging er altijd vanuit dat dit of automatisch gaat, of vanuit beneden aangezet kan worden.
Geen bewijs voor een van de opties trouwens, maar ik denk niet dat er de hele dag iemand bovenin zit ;p
Dit is zo schattig