Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik denk dat zij sowieso geld ontvangen voor verkochte albums, streams op youtube/spotify?

2 likes

Ik denk dat Dua Lipa wel genoeg geld heeft om even niets te hoeven doen. Mensen kopen haar album toch wel/streamen etc. En denk dat ze ook al wel wat heeft opgebouwd

Maar vroeg me dat laatst ook af bij Teske. Die zei in een interview dat ze een jaar lang aan haar album heeft gewerkt en zich heeft opgesloten in de studio. Ze heeft toen ook niets meer met YouTube gedaan. Dan denk ik hehh?? Hoe krijgt ze dan geld binnen. Zoveel vraagtekens gewoon

Wat betreft Teske: soms als je een platendeal sluit, wordt er ook een voorschot uitgekeerd volgens mij

1 like

Oh oke, dat verklaart wel wat. Maar kan me gewoon niet voorstellen dat Teske veel gaat verdienen met haar muziek, dat mensen echt haar album kopen :stuck_out_tongue: (vast wel wat mensen maar toch).

2 likes

Wil je echt tot aan je dood cashen maak dan kerstnummers. Elk jaar rond deze tijd weer een boost in verdiensten :sweat_smile:

11 likes

Of de boeren in Boer Zoekt Vrouw ook elkaar mogen daten of dat dat contractueel is vastgelegd dat het niet mag.

2 likes

En wel 0.6 tot 0.84 cent per stream op spotify! Vetpot. Dat 6000-8400 dollar voor 1 miljoen streams. Idioot weinig toch.

2 likes

Pff, bizar ja. Ik had wel verwacht dat het artiesten meer op zou brengen.

Ik ging er altijd vanuit dat dit of automatisch gaat, of vanuit beneden aangezet kan worden.

Geen bewijs voor een van de opties trouwens, maar ik denk niet dat er de hele dag iemand bovenin zit ;p

Dit is zo schattig :smiley:

1 like

Hahaha zo lief.

Dat zijn allemaal systemen met tandwielen etc, die zichzelf gaande houden. Net als een horloge maar dan x1000. Die pingeltjes en de bellen zijn er allemaal onderdeel van.

Ik ben in de klok van Haarlem geweest.
Er draait een heel groot mechanisme die er voor zorgt dat de klok herrie maakt. Dus gaat automatisch, geen mens voor nodig.

Vroeger gebeurde het met de hand. Dan zat er iemand bovenin. Daar was een kachel en keuken en wc.
Er zat vroeger ook een brandwacht.

Edit: eventueel volgend jaar met open monumenten dag kijken of je bij jou in de buurt zoiets kunt zien.

1 like

Ik heb monumenten bouwkundig geïnspecteerd. Zo kwam ik ook in de westertoren in Amsterdam. En precies tijdens zo’n deuntje stond ik dus op hetzelfde niveau als de klavier.
Samen met mijn collega hebben we nog even doorgespeeld. Compleet random! Hahaha
Kon het nooit laten om even de stad te laten horen dat wij er waren.

Minder leuk was als je met het hele of halve uur op de verdieping van het carillon was :hear_no_evil:

7 likes

Bij mij voel je dus harde knopen. En dat masseurs of fysio’s dat zeggen snap ik altijd wel, maar hoeveel vergelijkingsmateriaal hebben je vriendinnen dan denk ik zelf haha. Ik heb eigenlijk vrij weinig weet van hoe schouders over het algemeen horen te voelen. Weet alleen dat het bij mij altijd hard is en pijn doet als je er op drukt.

Als de masseur/fysio er hard in/op wrijft dan voel je echt een soort knoop wegspringen onder haar handen. Ik vind het zelf lastiger te voelen maar als die persoon dan zegt “Ohh hier zit echt een knoop” dan voel ik dat zelf wel wegschieten ja. Auw.

1 like

Niet de gehele spier. Maar eigenlijk altijd wel op dezelfde plek dat het pijn doet als je erin knijpt.

1 like

Sarcastisch of echt? Ik dacht lekker een massage!! En die vrouw zei nog “het wordt geen hele stevige/harde massage want dit is een ontspanningsmassage”. Kon wel janken toen ze in mijn schouders zat te drukken en doen. Wat nou niet stevig/hard :’)

Ja dry needling gebeurt ook in spierknopen, ook fucking pijnlijk.

Ik moet altijd lachen als een fysiotherapeut zegt: “ik voel een knoop” dan denk ik jaja sure :joy:

Kan me gewoon niet voorstellen dat je zoiets voelt

Hahaha lol!

Maar gelukkig werk ik niet ‘s nachts