Kunnen ze de maagverkleining dan niet wat minder klein doen om het zo maar te zeggen i.p.v. dat men na 5 hapjes al vol zit?
Ik ken een meisje van een jaar of 20 die maar 4 kilo afgevallen was na haar maagverkleining. Die dronk de hele dag door cola en at als lunch om half 12 kipsate met friet en nam elke twee uur (of vaker) een suikerig koekje āwant ze moest elke twee uur iets etenā.
Aantal collegaās van mij hebben ook een maagverkleining gehad en ik val altijd van de ene verbazing in de andere. Een collega is minstens al zo dik als voor de operatie en dan zegt ze: ja ik eet echt heel weinig, ik kan zo weinig eten en ik zie haar continu koeken, snoepjes ed. eten. Dat eet ik ook niet met een āgewoneā maag. Een andere collega die wel haar eten ook echt heeft aangepast, zei dat mensen uit haar groep al na 2 dagen vet trots stuurden dat ze alweer frituur en taart hadden kunnen eten zonder klachten! Zo dom. Dat soort mensen moeten echt eerst een cursus over een gezonde levensstijl ipv relatief makkelijk een operatie doen. (Ik weet dat het niet altijd makkelijk is)
Ik verbaas me er ook over dat je voor de operatie een week mag kiezen tussen kcal-arm dieet of van die shakes. En vet veel kiezen voor shakes, want kcal-arm veeeel te moeilijk⦠zoān verstoorde relatie met voeding.
Overigens ken ik ook iemand die heel erg ondergewicht heeft na de operatie en de ander kreeg een hele ernstige bloeding, wat overigens wel heel zeldzaam is, dus ik vind het best heftig.
Je kunt hier eindeloos over discussiƫren. Er is nu eenmaal te weinig geld om alles at we kunnen ook daadwerkelijk uit te voeren. Het is niet anders!
Een voorbeeld, ik heb -7 in mijn brilleglazen. Heb dus echt een visuele handicap en heb dus een prothese nodig. ( bril) Bril wordt nauwelijks vergoedt en ooglaseren al helemaal niet. Terwijl iemand met een amputatie wel een prothese krijgt.
Keuzes, keuzes.
Niet dat ik mezelf nu zielig vind ofzo hoor. Maar het blijft een kwestie van kiezen.
Ik ben inderdaad overgestapt enkele maanden terug. Al ben ik een ekte lurker dus zal het niemand echt opgevallen zijn. Er gebeurde daar zo weinig! Ik weet eigenlijk niet of dat u nog verder is afgenomen. Sinds ik hier ben gekomen raakte ik zo snel gewend aan FF dat ik niet meer de behoefte gehad heb om daar nog eens te kijken.
Dus je bent niet een van de makersā¦
Geen maker, maar in beginperiode wel vrij actief daar. Maar nu toch maar vaker hier omdat het zo stil is op wtf. De lay-out hier blijft me wel heel erg irriterenā¦
Heh?
Ah die was voor fitgurl
Haha nee die was denk ik wel voor jou. De oorspronkelijke vraag was of er makers van het andere forum hier zitten. En met jouw reactie lijkt het er op alsof je er enkel hebt meegepost en niet dat je een van de makers bent. Vandaar denk ik!
Hahaha shit sorry, gewoon 2x verkeerd gelezen! Nop zelfs geen actieve meeposter dus vergeet mijn berichtje maar
Haha joh, we moeten allemaal nog even wakker worden
Mensen die een maagverkleining willen ondergaan moeten (in de meeste gevallen) wel echt een traject volgen van minimaal 4-6 maanden waarmee ze langs verschillende disciplines langs komen die die mensen allemaal individueel beoordelen. Op die manier wordt er wel geprobeerd om onderscheid te maken in de verschillende patiƫnten en de patiƫnten waarvan ze verwachten dat ze niet voldoende inzicht hebben mogen ook echt niet door. Helaas zijn er genoeg mensen die precies weten wat de sociaal-wenselijke antwoorden zijn en zich er op die manier doorheen lullen, maar dat zijn vaak wel de mensen die na de operatie klachten krijgen en weer aan gaan komen.
Ik sta er zelf heel dubbel in, aan de ene kant is het goed dat mensen met gezondheidsklachten op deze manier geholpen kunnen worden, maar aan de andere kant vind ik het bizar hoe het nu een trend lijkt te zijn geworden en dat mensen het zo makkelijk doen. Wat mij betreft hadden ze de criteria echt nog veeel strenger mogen maken, maar dan heb je het gevaar dat iedereen naar Belgiƫ gaat en hier terug komt met complicaties.
Ja, degene die ik ken die dit hebben gedaan zijn allemaal naar Belgiƫ gegaan omdat ze daar veel makkelijker zijn in het geven van toestemming voor deze operatie.
Nou, dat zijn bepaalde artsen in Belgiƫ hoor. De meeste artsen hanteren ook de richtlijnen. Helaas spreekt het zich snel rond waar je terecht kunt als je niet helemaal aan de voorwaarden voldoet.
Patty Brard is daar een goed voorbeeld van.
Ja daar heb je gelijk in! Het is bizar hoeveel facebookgroepen etc er zijn waar alles en iedereen besproken wordt. Mensen krijgen zoveel informatie viavia, is echt niet bevordelijk.
Ohh dat klinkt echt heel heftig zeg.
Ik ben zelf ook al lang te zwaar. Lukt me wel om af te vallen, maar merk dat het heel erg hand in hand gaat met hoe lekker ik in mijn vel zit (jezelf de moeite waard vinden etc.) en als dat niet goed zit kom ik ook weer aan - en is mijn huis weer een rommel etc. - maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit 1 seconde heb gedacht aan een maagverkleining als oplossing.
In de familie van mijn ex waren ook 2 vrouwen die het hadden laten doen, eentje bleef slank, de ander was weer dik geworden.
Sorry, bedoelde het niet generaliserend. Dit was meer de reden die iemand die ik ken gaf om voor Belgiƫ te gaan maar wilde er niet mee zeggen dat ze zich in Belgiƫ niet aan de regels houden.
Ja, dat begrijp ik wel.
In Belgiƫ gebeuren ingrepen ook sneller als in Nederland. Dat geeft een vertekend beeld en de media werkt daar ook nog aan mee.
Maar de meeste artsen houden zich ook keurig aan de richtlijnen van de Gezondheidsraad.
Ja er zit vast veel meer achter dan ik dacht. Bedankt voor dr opheldering!