Oh en dit natuurlijk ook!
Bij mijn schoonvader die ook in de bouw werkt is het juist andersom: vroeg beginnen zodat er lang doorgewerkt kan worden. Helemaal als het project vertraging oploopt is er dan een handige buffer om iedere dag een paar uur langer door te gaan en nog steeds voor etenstijd thuis te zijn.
Maar die man maakt ook een 60-urige werkweek als zzpâer in de bouw en dat moet je ook maar willen. Erge is dat als hij op zondag vrij is een eigen schuur aan het bouwen is.
Ja ik had het vooral over werken in koelsystemen en met rioleringen enzo, die zijn toch vrij vaak vroeg klaar op een dag. Maar in de bouw gaan ze inderdaad lang door, waren vrij veel dagen van 12 uur bij
Ik wel
er is nog een groot verschil tussen publieke projecten en particuliere dingen, particulier wordt er altijd heel vele druk op gezet om dat mensen willen kunnen intrekken of de opening al aangekondigd is. Bij dingen als riolering is er ook een deadline maar meestal zijn die overdreven lang omdat aannemers anders niet willen inschrijven.
Hangt er natuurlijk ook een beetje van af wat voor iets iemand daarin doet. Mijn âdateâ is technicus (ook in koelinstallaties, luchtbehandelingskasten, verwarming etc.) maar houdt zich naast inbedrijfstellen - wat pas gebeurt na de aanleg door weer andere techneuten - ook bezig met voorkomen, zoeken en herstellen van storingen en het onderhouden van de installaties.
Edit: en hij werkt dus gewoon van 8 tot 5
In de categorie âdomme vragenâ: We hebben de sixties, seventies, eighties, nineties, de zeroes⊠hoe noemen we straks 2010 tot 2019??
Ik heb nog nooit van de zeroes gehoord, wel van de nillies of noughties. Geen idee trouwens.
Waarom was het jaren geleden verplicht dat er nicotine, teer en koolmonoxide hoeveelheid aanduiding op pakjes sigaretten stonden, en nu al een paar jaar niet meer?
Het einde der tijden
Yesss: bijvoorbeeld https://mnm.be/back90snillies (misschien dat nillies meer in België wordt gebruikt?). Noughties wordt volgens mij vooral gebruikt in de UK (en mogelijks Engelstalige landen in het algemeen?).
Volgens mij staat het er nu niet meer op omdat als er minder nicotine en teer in zit (light sigaretten) dan bij normale sigaretten mensen het idee krijgen dat roken minder schadelijk is dan het daadwerkelijk is. Ik heb ook vrienden die écht niet snappen waarom mensen normale sigaretten roken i.p.v. light. Dan zit ik echt zo
Ik vraag me af waarom mensen als de trein aan komt rijden altijd meelopen met de trein. Waarom niet op dezelfde plek op het perron blijven staan en evt als de trein bijna gestopt is richting een deur lopen?
Ik ben ook wel eens gaan mee lopen om te kijken of dat chill was maar stond dan net zo goed niet als eerste bij de deur. Of doe ik het niet goed haha
Hier kan ik ook niet achter komen! Hij vond hem, veegde hem af, ding ging sissen en toen lag hij er ineens op? Hoe gebeurt dat??
Ah oke! Ja lange tijd heel stil staan is ook wel echt lastig, kan het wel begrijpen dan. Thanks!
Ik wil altijd vooraan in de trein zitten, omdat je dan de korte afstand tot de uitgang hebt (Utrecht CS) andersom maakt het mij niet uit.
Hij vond een object op de grond tijdens het uitlaten van zijn hond. Ging op zijn knieën zitten om het beter te bekijken. Raakte het aan, granaat begon te sissen, legde zijn elleboog erop om het sissen te stoppen en belde met zijn andere hand de politie. Die zei dat hij stil moet blijven liggen.
Ik ga zelden met de trein, maar als ik ga doe ik dat dus ook niet. Maar ik voel me wel een sukkeltje. Denk altijd dat dat hoort en dat iedereen kan zien dat ik nauwelijks met de trein ga.
ik wil altijd in de voorste wagon zitten zodat ik de straat over kan steken voor de overweg terug geopend wordt
Dat jullie graag voorin willen zitten snap ik wel, maar dan kan je toch op het perron helemaal naar voren lopen en dan daar wachten tot de trein er is?