Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Misschien een domme vraag maar daar komt-ie:
Is het Nederlandse woordenboeken De Van Dale bijvoorbeeld anders dan het Belgische woordenboeken? Staat er in het Belgische woordenboek bijvoorbeeld echt dat poepen seks betekent?

2 likes

Nee, wij gebruiken gewoon dezelfde woordenboeken. Vaak staat er “BelgiĂ«â€ of “Belgisch” bij als het om typisch Vlaamse woorden gaat.

1 like

Ha leuk om te weten, bedankt!

Ik heb een Mexicaanse, Amerikaanse en Canadese bruiloft meegemaakt en het is wel normaal dat er meer mensen naar je feest dan je ceremonie komen. Maar mensen niet voor het diner uitnodigen heb ik nog nooit meegemaakt. Klinkt heel erg Nederlands.

In mijn ervaring hoort het eten, meestal buffet, gewoon bij het feest gedeelte.

Ik heb nog nooit een brandweerwagen/ambulance/politie zien tanken bij een tankstation. Tanken die ook gewoon op een tankstation (en wanneer??) of hebben ze een unlimited supply aan benzine?

3 likes

die hebben meestal hun eigen station om te tanken

1 like

Dus toch de unlimited supply, ik ben jaloers!

1 like

Ik heb bij een tankstation gewerkt en bij ons kwam de conciĂ«rge van het politiebureau altijd de auto’s en bussen tanken. De agenten zelf kwamen alleen om lekkere dingen en sigaretten te kopen :joy:

2 likes

Naaktscenes. Hoe doen acteurs dat? Zijn ze echt naakt of dragen ze een lapje voor hun edele delen als ze zogenaamd vrijen. Of hebben ze groene broekjes aan die ze later wegblurren? Ik vraag het me zo vaak af!

1 like

Denk dat het eraan ligt wat een acteur zelf wil of wat er op de set geaccepteerd/gevraagd wordt? En ook aan de scĂšne zelf. Als je de geslachtsdelen niet ziet door het camerawerk,dat ze dan een broekje of iets dergelijks aan hebben?

Of die typische love triangles uit films en series ook in het echte leven voorkomen. Ik heb ĂŒberhaupt geen ervaring met relaties dus heb geen flauw idee, maar het lijkt me altijd zĂł onwaarschijnlijk.

Ik ben nu Jane the Virgin aan het kijken en dan heb je voor de hoofdpersoon twee van die love interests die elkaars tegenpolen zijn. Of zoals in Twilight (team Edward / team Jacob). De hoofdpersoon blijft ook maar twijfelen en heen en weer gaan. Is er iemand die dit echt heeft meegemaakt?

1 like

Ja.

2 likes

Ik ken iemand die de kleding doet op filmsets en zij heeft ook wel wat kutten afgeplakt met tape voor naaktscĂšnes.

1 like

Ja en de mannen dan? Hun zaakje gaat toch alle kanten op?

1 like

En @HvO

Fascinerend!

Maar was dat dan ook echt zoals een film of serie waarin het bijna lijkt alsof twee ridders naar de hand van een jonkvrouw dingen? Ik weet niet of jullie in deze situatie de ‘hoofdpersoon’ waren of juist Ă©Ă©n van de twee personen tussen wie getwijfeld werd, maar het meest opvallend aan zulke verhaallijnen vind ik altijd dat die twee potentiĂ«le partners allebei niets liever willen dan dat die hoofdpersoon voor hen kiest. Terwijl ik me zo voorstel dat in het echte leven zo’n persoon niet alles on hold zet om maar te wachten wat de keuze is geworden en dat diegene op een gegeven moment ook gewoon ‘‘graag of niet’’ denkt. In een film of serie kan zo’n situatie van twijfelen en heen en weer gaan jarenlang duren, maar beide potentiĂ«le partners blijven wel beschikbaar.

1 like

Ik ben beide partijen geweest en je wil heel graag dat je denkt ‘graag of niet’ maar als puntje bij paaltje komt val je jezelf vaak nog tegen :sweat_smile: Ik heb vaak zat geroepen dat ik er mee ging kappen maar uiteindelijk bleef ik ook maar terug komen want je wil het gewoon zó graag. Wel ‘gewonnen’ uiteindelijk dus yay voor mij. Ik was toen 16 geloof ik en heb toen ‘you belong with me’ van Taylor Swift grijs gedraaid haha.

Toen ik zelf twijfelde waren het ook 2 hele verschillende types waarvan mijn gevoelens voor de een sterker waren maar bij de ander voelde ik me heel veilig. Maar ik heb toen nooit kenbaar gemaakt aan een van beiden dat ik twijfelde, dat heb ik toen met mezelf opgelost.

1 like

In mijn geval bleven zowel degene met wie ik al was als de persoon die nieuwe interesse had allebei voor me vechten.
Ik wist eigenlijk wel dat ik verder wilde met de nieuwe, maar ik was 1.5 jaar samen met de oude die me echt niet kwijt wilde en steeds als grote stoere vent in huilen uitbarstte als we het hadden over uit elkaar gaan. Maakte de keuze voor mij echt onmogelijk op dat moment. Nieuwe vlinders, maar ook oude vertrouwdheid met ook nog eens iemand die ik al letterlijk mn hele leven kende.
Werd uiteindelijk een heen en weer getouwtrek van een maand of 5 waarin mn relatie op ‘pauze’ stond en ik met beiden datete, totdat ik de knoop doorhakte en ervoor koos dan maar single te zijn en met beiden volledig af te kappen. 6 maanden single geweest en later alsnog bij de nieuwe terecht gekomen. Oude wilde me nooit meer spreken daardoor.

3 likes

Trappen mensen in dit soort dingen?

Summary

Dear Sir,

Re: Urgent Notice

The recent launched Joint External Debt Hub (JEDH) by the Inter-Agency Task Force on Finance Statistics (TFFS) This joint launch is by the Bank for International Settlements (BIS), International Monetary Fund (IMF), Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), and the World Bank and represents efforts to synergize international advances in the area of external debt statistics. Due to this new organization, the World Bank has gratified the international Debt Management to look into the all outstanding contractors/Workers due for payment with US Government. In Regards to this, your name was among the unsettled contractors/Workers who have not received their payments. I wish to inform you that the international Debt Management has been approved and instructed by world debt organization & World Bank to process and release all the outstanding payment which has been due for payment.

This is to officially notify you that the World Bank in conjunction with the United States set aside US$3.4Billion to pay in good claims from foreign Inheritance Fund (Next of Kin); In line with this arrangement the United States on Foreign Debt Matters (USFDM) ordered that contractors and Next-of-Kins whose file have shown sufficient proof regarding job execution and debt outstanding be settled without delay. We wish to inform you that your file was forwarded to JP Morgan Chase Bank by various offices and department showing that you have fulfilled all conditions necessary to receive your payment.

One of the reasons your payment had been delayed for so long was because of counter-claim on your fund, this necessitated the perusal of documents relating to your contract payment, we were convinced but that you are the bona-fide beneficiary to the said fund. The attempts to divert your payment to foreign account was done by your local representatives in collaboration with some Officials and most of the officials involved in several executive misconducts have been sacked. I hereby to inform you this day that your inheritance sum calculated US$39.6M shall be paid to you either via ATM CARD or Wire Transfer due to rules/regulation guiding Bank Secrecy Act(BSA). Be aware that all necessary modalities concerning the release of your fund have regularized, so all we require from is your honest concentration to make this transfer happen within 72hrs. Finally, kindly tick your preferable payment choice below and get back to us with details;

Wat is het verschil tussen stoned en high zijn? En wat maakt dat je stoned danwel high wordt (laten we even uitgaan bij het gebruiken van wiet).

1 like

Deze gast legt het wel goed uit! https://www.royalqueenseeds.nl/blog-stoned-versus-high-is-er-werkelijk-een-verschil-n932

2 likes