Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Bijna al mijn vriendinnen vinden dit soort films dus fantastisch. En die worden dan ook in onze appgroep uitvoerig besproken met alleen maar lof en ‘lekker zwijmelen’. Nou ben ik sowieso meer van de horror/thriller, maar ik word altijd een beetje boos van dit soort gesprekken. En dat vond ik eerst heel raar, is toch hun keuze om te kijken. Maar eigenlijk beschrijf jij heel goed waarom het inderdaad niet zo heel gek is om hier boos van te worden. Dat je als vrouw alleen maar gelukkig kunt zijn in een relatie. En het hele verdere leven wordt op pauze gezet voor die relatie. En dat er eigenlijk inderdaad gewoon een heel ongezond beeld van liefde wordt neergezet. Ik kan daar heel slecht tegen. Denk dat ik er een volgende keer toch wat van ga zeggen!

3 likes

Ooohhh ja die mail heb ik ook gehad alleen dan noemden ze daarbij de laatste 4 getallen van mijn telefoonnummer. die vond ik ook best creepy

Kort samengevat: er bestaan verschillende typen wiet. Een sativa maakt je voornamelijk high, je voelt je wat opgewekter. Een indica maakt echt stoned, waar je je loom en chill door voelt. En dan heb je ook nog een hybrid, een mix van de twee.

2 likes

Er wordt ook nog onderscheid gemaakt tussen lichamelijk en mentaal. Een body high geeft je bijv energie.

2 likes

Klopt, heb je gelijk in!

Oh ja die mail heeft mijn vriend een tijd terug ook gehad :joy:

Je kunt bij deze site checken in welke gehackte databases jouw gegevens zaten. Ik raad je sowieso aan om je wachtwoorden aan te passen.

3 likes

Hoe zie je welke gegevens gehackt zijn?
Ik krijg alleen te zien dat het zo is

Dit is er mis met Desigual:


image

Nee grapje, ieder zijn eigen smaak natuurlijk!

24 likes

Het wordt als mutserig gezien.
(en ze hebben kledinglijnen met cultural appropriation dus dat is er wel echt mis mee)

Zo mijn gegevens zijn gejat op zes websites hahah tering. Waaronder Dropbox en adobe. Lekker dan

Ik vond het ten tijde van de release ook vreemd dat de acteurs van 500 Days of Summer zich haast elk interview verontschuldigden voor het feit dat Tom onterecht sympathie van de kijker zou krijgen, terwijl de regisseur tegelijkertijd beweerde dat Summer gebaseerd is op een vrouw die hem aan het lijntje hield. Volgens mij wordt diezelfde vrouw aan het begin van de film zelfs bitch genoemd? Kan zijn dat ik het me verkeerd herinner trouwens. In ieder geval kwamen de acteurs en de regisseur niet overeen. Wat is het nou? Moeten we als kijker snappen dat Tom zijn onrealistische beeld van een relatie aan een vrouw opdringt of moeten we juist medelijden met hem krijgen omdat Summer zogezegd het één zegt en het ander doet? Het verbaasde me achteraf ook dat de regisseur zo blind achter het karakter Tom stond ipv het van twee kanten te bekijken, ik voelde tijdens de film helemaal geen sympathie voor Tom

Ik vind dit wel een interessante kijk op de film:

Maar, als vrijwel niemand deze ‘‘boodschap’’ doorheeft is het natuurlijk de vraag of het niet wat duidelijker gemaakt had moeten worden in de film.

Doet me denken aan de Luizenmoeder. Doordat veel mensen niet in de gaten hadden dat het satirisch bedoeld was schoot het compleet zijn doel voorbij en had het juist een averechts effect.

2 likes

Hoe blinde/zeerslechtziende mensen de poep van hun hond opruimen. Hebben ze daar een ontheffing voor of laten ze het gewoon liggen? Of is het met een zakje om je hand gewoon goed de geur en structuur op de grond achterna gaan totdat je beet hebt. Of poepen die honden altijd thuis voor vertrek.

3 likes

Ja, dat denk ik dus ook. Maar was het wel de intentie van de regisseur om ons te laten snappen dat Tom niet helemaal goed bij z’n appel is?

Ik zal de video eens bekijken, dat is misschien wel handig haha

Edit: Ik heb de video bekeken en denk inderdaad dat de film zo gezien zou moeten worden, ook al vind ik de interviews van de regisseur nog steeds vreemd. Hij heeft dat punt zelf nooit benadrukt.

1 like

Blinde geleidehonden en andere werkhonden zoals drugshonden, speurhonden, politiehonden, hulphonden en noem maar op krijgen een commando wanneer ze vrij zijn. Als zo’n hond vrij is mag hij doen wat ie wil en dus ook poepen etc. Is de hond aan het werk dan doet hij dit niet maar is gefocust op zijn werk. Duurt zijn werk zoals het begeleiden van een blind persoon of een interventie lang dan krijgt hij dus tussendoor pauzes waarin hij vrij is. Blinde mensen of mensen die hier niet toe in staat zijn hoeven de poep niet op te ruimen, maar hebben in hun omgeving wel vaak een bepaalde plek waar de hond vrij is. Dat kan overigens ook gewoon de achtertuin zijn waar de hond woont, want thuis hebben ze natuurlijk ook vaak minder taken en dus veel meer vrij.
Mijn tante was blind en haar hond kreeg het commando bijvoorbeeld bij een weg net na de bebouwde kom. Daar liep ze dan zelf naartoe met hem en dan had er verder ook vrijwel niemand last van omdat het een soort veldweg was. Zodra ze thuiskwamen was de hond eigenlijk altijd vrij en kreeg hij dit commando al bij binnenkomst. Totdat hij dus een ander commando kreeg bleef hij dan ook gewoon hond ipv hulphond.
In de stad werkt het net zo maar kun je natuurlijk niet even naar een veldweggetje. Daar hebben velen ook hun vaste plekjes die vaak met begeleiding zijn uitgekozen. Als je zo’n hond krijgt moet je eerst een training doorlopen en komt er een persoon met je meelopen. Die kan dan ook helpen om een geschikte plek te vinden.

23 likes

Oh hier heb ik laatst meer over gehoord in een journalistieke podcast. Dan hebben ze bij een grote hack ooit ergens je wachtwoord gekregen (die je dus om de zoveel tijd moet veranderen om dit soort dingen te vermijden) en proberen ze je daarmee bang te maken. Dat van die webcam is ook onzin. Dit soort mails kun je inderdaad dus gewoon negeren :slight_smile:

Ik herken dit ook wel. En mensen zeggen dan dat iedereen wel een talent heeft, maar is dat wel echt zo? En niet ieder talent is ook nuttig, of kun je echt wat mee. Ik sluit me wel aa bij @midheavenmoon in ieder geval over je creatieve denken

1 like

@midheavenmoon @anon42289517 Ah dat vind ik zó lief! Waardeer ik echt en heb ik gescreenshot :slight_smile:

@Eddie <3 ja, ik zou ook niet kunnen bedenken hoe je daar nou achter kunt komen. Door alles te proberen?

5 likes

Hoe een mens zonder iets te hebben aangeleerd van een ander zich zou gedragen en zou zijn in een groep mensen.

Dus zonder regels, moraal (of is dat aangeboren…), sociale vaardigheden etc te krijgen aangeleerd, hoe een mens dan zou zijn maar vooral hoe die zich zou gedragen tegenover een ander mens

Oh als ik er over nadenk Ben ik eigenlijk nog meer benieuwd naar twee mensen die niets aangeleerd krijgen maar gewoon bij elkaar opgroeien en leven :thinking: wat voor gedrag zou er dan zijn?

15 likes