Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Van dit laatste zijn wel een paar gevallen bekend, zwaar verwaarloosde kinderen die alleen zijn opgegroeid (in een kamer opgesloten, of in een bos bijvoorbeeld). Deze kinderen vertoonden vaak dierlijk gedrag en hadden weinig tot geen enkel sociaal besef of aangepast gedrag. Vaak ontwikkelen ze een eigen taal (die soms meer op dierengeluiden lijken).

Zulke kinderen worden ook wel wolfskinderen genoemd, bij “echte wolfskinderen” staan een aantal voorbeelden:

En dit vrij recente voorbeeld:

Voor veel wetenschappers het bewijs dat het bijvoorbeeld wel in ons zit om een taal/vorm van communiceren te ontwikkelen, maar dat het overgrote deel van ons gedrag aangeleerd en niet aangeboren is. Maar het blijft gissen omdat er natuurlijk geen onderzoek naar kan worden gedaan, en conclusies alleen op basis van losse casussen gedaan kunnen worden.

13 likes

Hier is ook een film over, vond dat zo heftig.

2 likes

Klopt, ik weet niet of je Mockingbirds don’t cry bedoelt, maar dat is een hele goede mbt dit onderwerp! Is gebaseerd op het meisje wat inderdaad een jaar of 10? Helemaal afgezonderd op een kamertje leefde.

1 like

Mockingbird don’t sing! En er is nog een andere film, Nell. Vond ze allebei heel indrukwekkend, was ook nog best jong toen ik ze zag.

2 likes

Ohja klopt!! Super goede films die twee

1 like

Hoe werkt ‘je keel schrapen’? Hoe doe je dat? Wat gebeurt er in je keel? Het voelt echt een beetje als schrapen namelijk maar waarschijnlijk span je gewoon spieren aan? Hoe kunnen die dan slijm los maken?

2 likes

Volgens mij span je spieren aan waardoor je keel wat dikker wordt en dichter gaat zitten en gaat er tegelijkertijd lucht langs. Door die lucht komt er dan slijm los.

2 likes

De bejaarde mensen van tegenwoordig zijn eigenlijk allemaal flink gekrompen. Soms wel meer dan 10+ centimeter. Krimpt onze generatie ook zo tegen de tijd dat wij 80 zijn?

Wij zijn misschien iets beter voorzien van middelen tegen botontkalking en de risicofactoren daarvoor zijn nu ook beter bekend, dus de grote lengteverliezen door wervelinzakkingen zullen we misschien meer vermijden, maar de afbraak van je tussenwervelschijven en dergelijke waardoor je kleiner wordt voorkom je niet.

2 likes

Mag je alle kankerbehandelingen weigeren? Dus gewoon na de diagnose naar huis.

1 like

Denk je dat ze je anders uit je huis komen slepen en je boeien aan een ziekenhuisbed met een chemo-infuus? :stuck_out_tongue:

4 likes

Nee, nee. Vraag mij eigenlijk af hoe dat gaat: ga je dan gewoon langzaam dood?

Zijn ook behoorlijk wat mensen die niks doen of het alternatieve circuit ingaan.

1 like

Ja mag, art. 11 grondwet. Je mag zelf beslissen over je lichaam. Zelfs gedetineerde mogen medicatie weigeren. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen.

1 like

Het hangt af van de soort kanker (hoe agressief het is), in welk stadium je zit en waar de kanker zit hoe snel het gaat. Maar uiteindelijk ga je dan dood ja. Meestal doordat de kanker je organen zo erg aantast dat je orgaanfalen krijgt.

1 like

Mensen die op vrouwen vallen hebben vaak een voorkeur voor borsten of billen (en soms benen). Dat concept is helemaal ingeburgerd.

Hoe zit dat bij mensen die op mannen vallen? Heb je daar ook een onderscheid tussen mensen die specifiek van billen, bovenlijven of armen houden (of een ander lichaamsdeel)? Ik hoor nooit iets over een dergelijke distributie.

Armen en schouders :drooling_face:

3 likes

De rug+schouders is voor mij echt een dingetje. Mooi breed en in een driehoekje, zeg maar :sweat_smile::relieved:

1 like

Buik en heupen!

1 like

Armen met zichtbare aders en schouders!

Als collega’s met mooie armen korte mouwen aanhebben moet ik echt mijn best doen om me te concentreren😊

5 likes