Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Borstkas, brede schouders (van nature) en armen. Grote handen vind ik ook geil haha. En dan een beetje mooi gespierd. Wat ik dan weer vreselijk vind zijn van die jongens/mannen die een smal profiel van nature hebben en dan helemaal opgepompt zijn. Staat zo onnatuurlijk echt een turn off. Ik ken ook iemand met enorm gespierde bovenbenen en dat vind ik gewoon echt lelijk. Een atletische bouw vind ik het mooist.

4 likes

Een sterke kaaklijn :heart_eyes:

1 like

Wat ik in ieder geval een hele erge turn off vind is een dikke reet bij mannen, zo’n vrouwenkont

En ik denk dat vrouwen veel minder op uiterlijk letten bij een man, maar meer op status en geld. Als ik toch iets moet noemen dan zijn het brede schouders (maar niet sportschool getraind) en een lichtelijk zacht buikje wat een lekker kussentje vormt om tegenaan te liggen.

6 likes

Hahaha ja zo’n ‘vrouwenkont’ vind ik ook niet mooi! Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom zo’n kontje bij sommige vrouwen zo populair is, omdat het op mij juist overkomt als iets dat niet mannelijk is en niet goed past bij het typische gespierde mannenlichaam dat zo in trek is.

Denk dat je wel een punt hebt, dat vrouwen meer op status en geld letten dan op andere dingen, maar ik denk dat dit wel vooral bij relaties speelt. Daarnaast heeft bijna iedereen vast ook nog voorkeuren. Iemand die op vrouwen valt kan ook een relatie nemen vanwege het innerlijk van een vrouw ongeacht of ze mooie billen of borsten heeft, maar alsnog een specifieke voorkeur houden voor Ă©Ă©n van die twee aspecten. Het lijkt wel net alsof de algemene voorkeuren van vrouwenliefhebbers makkelijker in hokjes geplaatst kunnen worden dan de voorkeuren van mannenliefhebbers.

Ohh ik vind dat juist wel lekker, zo’n ronde gespierde kont!

10 likes

Ik heb het hier wel eens over gehad met enkele vrienden die op mannen vallen. De een hield wel van een goede kont en vond kaalheid zeer onaantrekkelijk en iemand anders voelde zich meer aangetrokken tot iemand met een mediterraan uiterlijk dan een bepaalde lichaamsbouw of vorm.

Zelf als heterovrouw vind ik een goede haardos vaak weer aantrekkelijker dan bepaalde lichaamskenmerken. Het was wel grappig dat er gewoon zo veel verschillende smaken zijn en heel soms dat je met zijn drieën toch een bepaald persoon op een foto allemaal aantrekkelijk vindt ondanks het normaal niet je type is.

2 likes

Waarom zijn alle nummers van Famke Louise zo kort (< 3 minuten)?

Omdat niemand ze langer kan aanhoren?

Nee geen idee eigenlijk

4 likes

Misschien sluit dit wel goed aan op die vraag.

Misschien maakt ze daar ook wel meer monnies mee om een nieuwe vroom vroom aan te schaffen dan wanneer ze voor langere liedjes zou gaan.

Ik vind ‘discriminatie’ een beetje ver gaan en niet helemaal eerlijk tegenover groepen die daadwerkelijk gediscrimineerd worden maar ik denk dat het te maken heeft met dat er maar weinig roodharigen zijn. Een minderheid is altijd makkelijk gepakt.

Yass girl :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

Interessant perspectief! Vooral dat laatste. De meeste mensen kiezen inderdaad voor dezelfde ‘favoriete’ persoon op een foto, ongeacht hun uiteenlopende smaken. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik snap nu ook beter waarom mensen vaak zeggen dat ze het gevoel hebben dat ze afsteken bij iemand op een bepaalde foto, als ze weten dat diegene altijd goed op foto’s staat, of als diegene conventioneel aantrekkelijk is.

Ik gok dat het bij boybands ook zo kan zijn. Daar doen ze immers expres allemaal verschillende types in Ă©Ă©n band, zodat er voor elk wat wils is. En toch is Ă©Ă©n persoon vaak de populairste. Als dit niet klopt dan moet je me corrigeren hoor, maar dat is gewoon mijn herinnering aan hoe boybands besproken werden bij mij op de basisschool en middelbare school :’)

1 like

Mijn date vond dit volgens mij een rare opmerking van mij, maar ik zei tegen hem dat mannen (of vrouwen die op vrouwen vallen) een soort dubbel spannend iets hebben om naar uit te kijken/aan te raken; borsten en billen en de vagina. Terwijl je als vrouw (als je op mannen valt) dan eigenlijk alleen de piemel hebt (of de billen maar ik vind die van mannen toch niet echt hetzelfde als van vrouwen? dat je er zó wild van kan worden). En toen zei hij ook ‘ja sommige vrouwen worden toch helemaal wild van armen of schouders’. Maar alsnog vind ik dat geen equivalent van borsten ofzo. Ik vind borsten veel spannender, een soort verrassing. Ik ben hetero, maar door zulke gedachten ga ik soms twijfelen :’) Dit gesprek hadden we trouwens naar aanleiding van mijn vraag of hij een borsten- of billenman is, omdat je dat zo goed kan merken bij sommige mannen maar bij hem vond ik het niet zo duidelijk en was wel benieuwd als hij moest kiezen :’)
Ik word trouwens wilder van zijn gezicht en zijn haren dan per se een lichaamsdeel. Of misschien zijn (volle) lippen dan? Daar heb ik wel een ding voor denk ik, want ik vond dat afgelopen jaren bij heel wat mannen enorm
 opwindend. Wel als ik ze mag zoenen :stuck_out_tongue: Oh en haren misschien ook wel, daar wil ik hele tijd aan zitten.

Ik vond trouwens bolle billen bij mannen nooit mooi, tot een date dat ooit had en sindsdien vind ik het leuk om te zien. Maar niet per se een voorwaarde ofzo, maar bij een knappe man check ik soms wel eens zijn kont :stuck_out_tongue: In de sportschool ook :flushed: Maar alsnog niet iets waar ik super opgewonden van raak zoals mannen/of vrouwen die op vrouwen vallen van billen worden? Denk ik. Over het algemeen genomen.

3 likes

Hoe werkt het als de overheid zegt: de lonen stijgen dit jaar harder dan de prijzen? Er wordt bijv. nu gezegd dat de prijzen dit jaar meer zijn gestegen dan de lonen, ‘maar het is pas juni dus alles kan nog veranderen’.

Maar je krijgt toch niet zomaar meer loon? Of worden dan de werkgeversafdrachten verlaagd?

1 like

Omdat Rutte vindt dat er genoeg winst gemaakt wordt en dat de lonen dus wel eens kunnen stijgen, doet hij een oproep aan het bedrijfsleven. Maar of de lonen daadwerkelijk gaan stijgen, is natuurlijk maar zeer de vraag.

Geen idee ook hoe dit werkt verder, dit zijn toch beslissingen die bedrijven individueel nemen? En als er gekort wordt op voordeeltjes voor multinationals, voelt de gemiddelde mkb’er zich toch nog steeds niet geroepen om zijn personeel meer te gaan betalen? Zoveel vragen


Ja, daarom dacht ik: misschien verlagen ze de sociale verzekeringen? Die draagt iedereen af, dat is eigenlijk de enige logische verklaring waardoor alle mensen meer zouden verdienen zonder dat het afhankelijk is van een salarisverhoging. Maar ik heb op m’n loonstrook nog nooit verschil gezien, dus ik weet niet zeker of dit klopt :stuck_out_tongue:

Ik vrees dat dit vooral een mooi verhaal voor de bĂŒhne is. Omdat hij het bedrijfsleven ertoe oproept, kan hij het verkopen als: de lonen gaan stijgen! Dat (een deel van) het bedrijfsleven hier vervolgens geen gehoor aan geeft, daar kan hij dan niks aan doen. Eigenlijk heel zielig voor hem


Ok, is er iemand met verstand van politiek en economie in de zaal die wél weet hoe het werkt? :sweat_smile:

1 like

In het cao kan een loonstijging worden afgesproken waaraan bedrijven die onder dat cao vallen zich moeten houden. Ik heb daardoor ook in januari van dit jaar een loonstijging gekregen, omdat het verplicht werd in de cao. De vakbonden zijn nu volgens mij ook weer bezig met een stijging in de cao, dus ik gok dat het daar vandaan komt. Maar pin me hier niet op vast!

1 like

Dat verschilt. Bij het vorige hotel waar ik werkte moest ik alles weggooien. Bij het hotel waar ik nu werk hebben we een dressoir in de hotelgang waar ik alles op verzamel zodat er altijd wat te lezen is en mensen zelf kunnen kiezen.

2 likes

Oh dat is ook een goede ja! Maar niet alle contracten vallen onder een cao toch? Ik probeer gewoon uit te puzzelen hoe we meer geld gaan krijgen :stuck_out_tongue: