Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik denk in ieder geval wel een groot deel! De horeca had tot voor kort heel lang geen cao, maar zij zijn inmiddels ook voorzien!

Het gaat ook om de vergelijking tussen je netto inkomen met bijvoorbeeld vorig jaar. De tarieven voor de inkomstenbelasting zijn voor veel mensen gedaald waardoor zij netto meer over houden. De politiek kondigde toen heel enthousiast aan dat nagenoeg iedereen er op vooruit zou gaan. Dat klopt qua netto inkomen ook wel voor de meesten, maar de boodschappen (BTW verhoging) en andere vaste lasten zoals energie en de zorgverzekering zijn zoveel duurder geworden, dat die netto loonstijging voor de meeste mensen dat echt niet compenseert. Daarbij zijn de meeste lonen bruto nauwelijks gestegen.

De oproep die Rutte deed was aan grote bedrijven (waar een groot deel van de werknemers in NL werkzaam is) om de lonen te verhogen van hun werknemers, omdat het ze zo goed gaat. Hij dreigde ermee dat hij anders geen verlaging van de vennootschapsbelasting zou doorvoeren (belasting over de winst van bedrijven). Als er geen verlaging van de vennootschapsbelasting wordt doorgevoerd, zou dat gebruikt kunnen worden om de inkomstenbelasting nog verder te verlagen. Maar gezien hij VVDer is, denk ik dat zijn prio toch eindigt bij lastenverlichting voor het bedrijfsleven ipv de consument.

1 like

Lilian Marijnissen heeft er wel ideeën over: https://twitter.com/MarijnissenL/status/1140999464745938944?s=19

1 like

Ok niet “altijd al”, maar ik vraag me al een tijdje iets af over Instagram dm’s. Het is nu echt al vaak gebeurd dat ik ineens, midden in een gesprek, niet meer kan sturen. Althans het bericht wordt nooit afgeleverd (pijltje blijft staan). Ik krijg hier geen melding van en ik kan mijn bericht ook niet annuleren. Is al in meerdere gesprekken gebeurd, het bericht wordt dan ineens uren later verstuurd. Het is niet dat ik Instagram dm zo vaak gebruik, dus vraag me af of het iets met hun limieten te maken kan hebben? Lijkt me sterk alleszins…

Huh kan je een screenshot maken? Ik herken dit helemaal niet

Hmm vaag! Zou het iets met je verbinding te maken kunnen hebben? Dat je qua mobiele data limiet voor app ingesteld hebt? Als je mobiele data gebruikt en je gaat over op wifi, werkt het dan wel?


Beetje onhandig dit :stuck_out_tongue: maar dit bedoel ik dus met midden in een gesprek. Van de ene seconde op de andere kan ik ineens niks meer sturen.

Hun wat gek, ik heb dat pijltje bij mij nog nooit gezien…

Huh wat raar! Ik gebruik het best veel en heb dit nog nooit gezien of van gehoord.

Niet altijd, wel heel lang al. Waarom worden mijn vriend en ik altijd aangekeken als we samen lopen?

Ik heb een andere afkomst dan hij, maar we zijn niet een zeldzaam mix stel. Er zijn nog zoveel andere mix koppels (zoals wij of andere afkomsten gemixt). Ook zien we er niet anders uit dan gemiddeld. We zijn al heel wat jaren samen en nog steeds worden we overal bekeken. Ik bedoel niet oogcontact en wegkijken. Nee, tegen dingen aan fietsen omdat ze ons bekijken, met boodschappen en al struikelen omdat ze te lang omkijken en half hun nek breken. WAAROM?

Misschien zijn jullie mega knap, zijn ze jaloers, is het meer toeval/je idee, kijken die mensen zo naar ieder stel. Misschien gebeurt dit sowieso vaak, maar omdat je er op gaat letten valt het jou/jullie nog meer op. Zou het ook niet weten anders. Ik zou lekker van het positieve uitgaan!

Dit is echt in Den Haag. Ze zitten boven café Dudok.

4 likes

Makes sense! Ik vind zulke lichamen echt totaal NMSMVPE :joy: Ik snap het gewoon niet. In films wordt vaak nogal de nadruk gelegd op gespierde mannen met half ontblote bovenlijven, die ook nog helemaal onthaard zijn. Ik weet wel dat dit nu eenmaal populair is, maar als ik zelf per sé een man zou moeten kiezen, dan zou ik ook voor iemand met een wat voller lichaam gaan :sweat_smile:

Edit: ik heb wel respect voor de discipline van die gespierde mannen want het kost volgens mij vet veel inspanning om zo’n lichaam te bereiken en behouden haha

2 likes

Weet iemand hier de logica van:

Op de H&M site staan bij een artikel vaak meerdere foto’s van een model dat de kleding draagt, plus een productfoto.

Maar zodra het artikel in de sale is, staat er alleen nog maar een productfoto.

Het zal vast en zeker een of ander verkoopvoordeel hebben. Maar wat en waarom?

4 likes

Mogen ze de modellen misschien alleen voor een bepaalde campagneperiode online gebruiken?

1 like

Misschien een duidelijke keuze om beter onderscheid te maken tussen normaal en sale? En misschien is de kans ook wel groter dat de complete look op de foto al deels is uitverkocht door de afprijzibg waardoor het handiger is om alleen de productfoto nog te gebruiken.

2 likes

Oooh daarom zie ik daar soms mensen van de NOS :neutral_face:

1 like

Dit doen ze bij de Weekday ook vaak :angry: onderdeel van h&m oil. Maar dan staat er nog wel altijd doodleuk bij “model wears size 38” oid dus er moet wel een foto met een model zijn geweest.

1 like

@Skadi @anon42392789 @Runnerlongs @instantramen Thanks voor jullie antwoorden!

Mijn theorie is dat buiten de sale om, online shoppen een soort complete ervaring is met zoveel mogelijk info. En dat je in de sale juist niet te veel naar de pasvorm moet/mag kijken, maar dat er juist op je koopimpuls aanspraak wordt gedaan. Lage prijzen, snel klikken, voila.

13 likes

Ik vraag me al een hele tijd af of het mogelijk is om één (of meer) foto(‘s) te verwijderen uit een instagrampost waarbij je meerdere foto’s hebt toegevoegd. Dus zo’n post dat je kunt swipen. Is daar een app voor of zo?

1 like