Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Nee :persevere:

Haha ja ik snap je redenering :smiley: Ik ga er van uit dat ze dan bedoelen dat, als die plastic bakjes versleten zijn, je ze beter vervangt door een duurzamer alternatief dan opnieuw plastic bakjes te kopen. Zo zie ik het althans. Ik ga nu geen spullen weggooien die perfect bruikbaar zijn, maar in de toekomst kijk ik meer uit naar duurzamere alternatieven.

11 likes

Klopt dat is minder duurzaam! Die info van joh maak eerst je oude product op ontbreekt vaak omdat onze maatschappij is ingericht op kopen (kapitalisme dus).
Net als dat er vaak wordt gezegd ja vegan eten is het meest duurzame terwijl geen voedsel verspillen nog veel duurzamer is maarja daar wordt geen winst op gemaakt. (al proberen ze dat ook aardig)

2 likes

Dat is een incasso opdracht die klaargezet is toch?

Misschien kijkt ie naar de afgelopen x maanden en neemt dan alles mee wat regelmatig voorkomt ofzo? Bij mij staat nu het bedrag inclusief vakantiegeld als te verwachten ontvangst, dus dat is wel gebaseerd op vorige maand. Zit je ook bij ING?

Waarom zit er op geen enkel Nederlands treinstation een McDonald’s? Maar wel een Burger King bijvoorbeeld. Je zou haast denken dat ze een contract getekend hebben ofzo

5 likes

Burger King heeft inderdaad een afspraak met de NS dat qua zulke tenten alleen de Burger King op stations mag zitten

Ah oke, wel gek dat dat in het buitenland dan niet is

Maar de NS zit natuurlijk ook alleen in Nederland, haha. Wat de DB doet moeten ze zelf weten


Haha ja klopt, alleen had 't meer over treinstations. Maar ligt dus aan de NS :slight_smile:

1 like

Ik gok dat dan de A merken een hogere inkoopprijs hebben zodat ze meer overhouden bij huismerken? Maar ik zit er niet op dus zeg maar iets.

Als ze een bepaald winstpercentage hebben houden ze mee over bij de dure A merken

Dit heeft te maken met inkoopprijs en verkoopprijs, het ligt er dus maar net aan welke afspraken gemaakt zijn met de desbetreffende leveranciers.

Waarom wil zalando zo graag je pakketjes opsplitsen en apart verzenden? Ik heb net een bestelling geplaatst en die wilde ze dus in 4 delen versturen? Hoe is dat efficiënt

Ligt op verschillende distributie centra denk ik?

Heel ergerlijk. En bij het eventueel retourneren moet je goed opletten hoe je dat moet doen. Overal anders. Maar goed, hoort meer in het Waar erger je je aan topic.
De efficiëntie is denk ik dat ze zo de betere merken in hun bedrijf onderbrengen. Meer diversiteit.

Vroeger op school als we in de zandbak speelden gingen we zoek naar ‘goud’. Dan ging je heel diep graven tot de bodem van de bak en daar had het zand een ‘gouden’ kleur, alleen stonk het ook heel erg. Later vroeg ik me af of het niet gewoon poep was wat de kleur van het zand veranderde als er water bij kwam of wat het anders was. Ik hoop zo dat iemand dit herkent want het is een gek verhaal.

20 likes

Wat betekent ^JT bij een social media bericht? Dat zie ik wel vaker, nu bij de politie die iets op insta plaatst en dan dat erachteraan. Google helpt me niet. Het is vast niet Justin Timberlake die overal werkt.

9 likes

Dat dacht ik ook, maar het zijn bijna altijd die initialen! Op verschillende sites.

Haha jaaa wij noemden dit ‘hard zand’ en dan had je ook ‘zacht zand’, normaal zand dus. Ik denk inderdaad dat dat gewoon kleiachtig was zoals @Krabsalade zegt.

2 likes