Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

M’n vriend gaat altijd half Reddit lezen op z’n telefoon (als ik opeens allemaal grappige Reddit posts achter elkaar doorgestuurd krijg, weet ik al hoe laat het is hahaha) en m’n vader leest altijd een krant/tijdschrift :joy:

1 like

Ik snap ook nooit waarom vrouwen in openbare toiletten zo lang erover doen

14 likes

Ik ook niet. Kan iemand vertellen wat ze daar doen anders dan hun behoefte?

3 likes

Dit snap ik ook echt niet. Vaak ga ik naar een toilet, en dan zijn er 5 mensen al voor mij bezig, en dan ben ik alsnog als eerste klaar… hoe?

11 likes

Ongesteld?

2 likes

Grappig, ik verbaas me juist altijd over hoe snel anderen zijn :thinking:

3 likes

Ik ben echt super snel, ook met grote boodschap. Die duurt even lang als een kleine. Als ik moet dan moet ik.

5 likes

Same. Eruit is eruit… why langer blijven zitten haha

2 likes

Ik ben juist heel traag, omdat het niet snel op gang komt en voelt alsof er meer moet komen. Met plassen en de grote boodschap. Super irritant want ik moet ook nog eens vaak op een dag dus wil niet weten hoeveel tijd er ik er doorbreng.
Zo irritant met uitgaan ofzo als mensen dan op je deur slaan van duurt lang. Ja dat weet ik en dit helpt niet.

2 likes

Zelfs dan ben ik retesnel. Ben zowel met plassen, poepen als verschonen binnen 2 minuten klaar. Heb echt geen zin om langer op de wc te zitten dan nodig.

Tenzij ik ff moet ontprikkelen, dan is het toilet de enige ruimte waar ik mezelf kan insluiten, dus dan lekker lezen tijdens het schijten.

3 likes

Toch niet iedereen?

@HotMomma ja dat heb ik ook zo vaak!
@Alpacamybags geen idee dus

1 like

Goeie! Idd heel poederig maar de rest…?

Mijn theorie is dat er geen druk nodig is, alsof je een klep openzet haha
Als ik hard aan het plassen ben moet ik altijd denken aan

3 likes

Zwaartekracht miss. En door de elasticiteit van je blaas, als je een ballon met lucht vult en dan loslaat vliegt ie ook weg.

1 like

Misschien ook doordat het toch door een relatief kleine opening moet?

1 like

Waar die ballen die soms op elektriciteitsmast-draden zitten voor zijn? Ik dacht zodat er geen vogels op gaan zitten, maar laatst zag ik een draad vol met vogels en ze leefden ook nog steeds dus neem aan dat het ergens anders voor is, maar waarvoor? Zichtbaarheid voor vliegtuigen misschien? Zie het ook niet zo vaak meer als vroeger.

En waarom heet Peter R. de Vries altijd en overal Peter R. de Vries en niet gewoon Peter de Vries?

2 likes

Volgens mij is Peter de Vries een van de meest voorkomende namen in Nederland én is Peter nogal een gevalletje special snowflake

10 likes

“Toen ik in 1978 in de journalistiek begon was er nog een journalist die Peter de Vries heette en je had ook een nieuwslezer die zo heette”, licht De Vries toe. “Het is net als Jan de Wit en Piet de Boer een naam waar geen onderscheidend vermogen in zit.”

1 like

Dit vind ik op de site van Willem Wever:

Ook zitten er op verschillende plekken (vaak gekleurde) bollen op de bovenste of onderste lijnen. Deze dienen als baken (een markering om veilig te kunnen navigeren) voor de lucht- en scheepvaart. In sommige van deze bollen zitten radarreflectoren, die opgevangen worden door de radar van vliegtuigen en schepen. Deze beide soorten bollen zijn dus als waarschuwing voor beide groepen.

Veel mensen denken dat de bollen er alleen zitten ter bescherming van (trek)vogels, dat is dus niet waar.

4 likes

Ik ben een enorme koukleum, als het warm is ben ik altijd wel snel maar normaal gesproken zit ik makkelijk aan 4 lagen kleding die dan allemaal weer op de juiste plek ingestopt moeten worden, dus dat duurt soms wel even :sweat_smile:

1 like