Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Dat dacht ik ook, tot ik het googlede, en ik erachter kwam dat we dat op mijn vorige werk dus inderdaad gebruikten.
Was op zich best praktisch @instantramen, heel het team (op verschillende locaties) had er toegang toe, wij hadden er dingen in als meeting minutes, takenlijsten/to do lijsten, uitleg voor bepaalde taken (handig als er nieuwe mensen bij kwamen), etc. Dus je kon altijd dingen terugvinden die besproken waren, en met die takenlijsten/to do lijsten kon je ook zien wat er al was gedaan en deed je geen dubbel werk.

2 likes

Ja, ik gebruik het ook, zo houd ik mijn e-mail lekker opgeruimd en omdat het in de cloud staat, kan ik er overal bij! Het heeft best veel handige functies.

1 like

Yep. Voor werk. Daar wordt heel office 365 gebruikt.

2 likes

Ik denk dat babybillen te gevoelig zijn voor ‘hard’ en droog papier. Babies hebben vaak ook nog eens last van luieruitslag. Maar dit is een gok en niet gebaseerd op ervaring/kennis. :joy:

1 like

Ik denk ook omdat bij baby’s de poep overal zit en dat krijg je beter weg met een nat, geurend doekje.

2 likes

Ja dat vind ik ook wel raar, nat papier is veel fijner en hygiënischer inderdaad.

3 likes

Daarom doen ze in veel culturen/andere landen hun billen ook wassen na het poepen. Zoals een bidet in Frankrijk of gewoon flesjes water erbij hebben om te spoelen :wink:

In Nederland is dat niet echt een ding helaas

2 likes

Na het plassen snap ik dat, maar ik zie niet hoe je poep weghaalt met een zwak straaltje water (zonder papier), dat werkt toch ook niet?

Eerst afvegen en daarna spoelen

Ja, oké, maar in de meeste landen waar ik water ben tegen gekomen als methode, voorzien ze geen papier.

Ah op die manier. Nou dan heb je altijd je hand nog he :sweat_smile:

We zouden gewoon allemaal zo een fancy Japans toilet moeten hebben

2 likes

Mijn vader gebruikt altijd een botol tjebok. Die gaat eerst een hele fles vullen met water voordat ie gaat poepen haha

6 likes

Mijn moeder stopte me sinds kleins af aan altijd even onder de douche met mn billen ahha en dat zit er nog steeds in :crazy_face:

En anders vochtige doekjes ook! Voel me anders echt niet fris

1 like

Volgens mij is het bij een bidet de bedoeling om gewoon je handen te gebruiken om je te wassen. De culturen waarin ze een flesje water op het toilet staan gebruiken daar ook hun hand bij lijkt me.

Ga je dan iedere keer als je hebt gepoept onder de douche? Is dat niet heel tijdrovend? En hoe doe je dat dan als je ergens ander dan thuis poept?

1 like

Ja, daar heb je gelijk in, maar hoewel ik over het algemeen best gemakkelijk ben in dat soort dingen, vind ik je handen gebruiken echt helemaal niets. En als je dan niet eens je handen goed kunt wassen (vaak wel, maar niet overal), is het al helemaal onhygiënisch. Voor na het plassen ben ik overgeschakeld op de gietertjes en sproeiers, maar verder had ik wel altijd een rol toiletpapier bij, haha.

1 like

Niet helemaal maar de onderkant even spoelen haha. Duurt een minuutje?

Nee als ik buiten ben ben dan heb ik meestal wel vochtige doekjes bij en anders gewoon papier maar dan voel ik me dus heel erg vies haha.

2 likes

maar kleed je je dan helemaal uit? dan moet je je daarna toch ook helemaal afdrogen en weer aankleden? en heb je altijd een pakje vochtig toiletpapier bij je voor bijv. op werk of bij familie? en als je dan op werk opeens moet loop je dan met die doekjes naar de wc? so many questions :anguished:

2 likes

Nee joh gwn je broek die is toch al ol je enkels je bent binnen 1 min klaar :sweat_smile:

Je hebt ook mini pakjes haha. Maar nee heb ze niet altijd bij hoor maar vind het wel fijn als het wel zo is. En eigenlijk ga ik nooit nr 2 bij vrienden haha.

Is niet zo dat ik helemaal niet ga poepen als ik noet kan schoonmaken hoor haha maar vind het gewoon veel fijner

Ik zou dan heel mn broek natmaken met de douche hoor :joy: