Ik probeer een beetje te googlen maar kan er niet heel erg veel over vinden (Wat voor mij duidelijk is). Is het vanuit milieuoverwegingen omdat microvezel een soort plastic is?
Lekker anekdotisch bewijs hier: dit heb ik gedaan Beste beslissing ooit, haha.
Dat is geen microvezel, maakt minder goed schoon en moet inderdaad in een sopje met warm water, waardoor het dus een mega bron van bacteriën is. Als je hierboven ergens het plaatje ziet met microvezel vs geel doekje zie je precies wat het vuil doet: verdunnen, verspreiden, verplaatsen.
Mocht je echt niet anders willen, zorg dan in elk geval voor:
-Sopje niet langer dan 4 uur later staan, maar liefst zo kort mogelijk.
-Nooit je doekje dubbeldippen: 1 keer nat maken, gebruiken en weggooien, NIET terug in de schone emmer.
-Ga direct erachteraan met een emmer met water zonder zeep (nog steeds niet dubbeldippen) om het zeepresidu weg te halen.
-Maak direct droog met een willekeurige schone doek.
Maar liefst nog: verbannen die sopjes en doekjes en alleen gebruiken als je na microvezel nog zou willen desinfecteren met chloor.
Dat is inderdaad het nadeel, maar milieutechnisch toch nog steeds de voorkeur, omdat het productloos kan. Chemicaliën het water in is net zo min gewenst. Katoenen doekjes kunnen niet zonder product.
Ik dubbeldipte. Ok.
Gooit alles weg en koop nieuwe emmers etc
Ik heb je methode toegepast in de keuken en alles is super mooi schoon
Ik mis wel een lekker geurtje maar goed. Het werkt dus wel top! Vond het vooral onwennig dat het microvezel doekje amper nat is (ik heb precies 30 ml koud water afgemeten ).
Tijd voor een biecht van mij: ben naar aanleiding van mân eigen tips hier eens kritischer naar mn huis gaan kijken en heb⊠een schoonmaker ingehuurd hahah
Ga dit nu wekelijks allemaal laten doen door 1 van de mensen van mân werk, zodat ik het nog steeds niet zelf hoef te doen, maar het wel goed gedaan wordt.
Ik ging dus gisteren de wc schoonmaken en ik helemaal microvezeldoek uit de kast gehaald, nat gemaakt met koud water en goed uitgewrongen. En toen⊠Heb ik het gedaan zoals ik het altijd deed. Er is gewoon een grote error en nope in mân hoofd als ik alleen met koud water aan de slag moet. Het zal gewenning zijn, maar het houdt me in ieder geval al dagen bezig.
In mijn omgeving is dit wel een aantal keer gebeurd. Ik denk een keer of 4/5.
Wat me opvalt is dat ik het vooral heb gezien bij Turkse en 1 Irakese vriendin. Denk omdat verloven in die culturen wat meer een ding is dan in de Nederlandse cultuur. Wordt vaak ook een groot feest gegeven etc (ben weleens op een verloving geweest die uitgebreider werd gevierd dan veel bruiloften waar ik ben geweest). En ik denk dat ze sneller gaan verloven omdat een lange relatie en samenwonen niet zo geaccepteerd is. Dan kan het zijn dat je er tijdens de verlovingsperiode achter komt dat t toch niet zoân goede match is.
Hoe doe jullie je beddengoed? Hoe zorg je er het beste en snelste voor dat de punten van je dekbed precies goed zitten bij het verwisselen van je beddengoed.
En ramen lappen? Ik doe altijd groen zeep in een emmer met water. Maar na een paar keer is het water ook weer vies en ben ik ramen aan het lappen met vies water. En hoe krijg je het streepvrij zoals de glazenwassers het doen (die zie ik nooit kranten gebruiken).
beddengoed: overtrek binnenstebuiten draaien, je handen erin steken, de punten vanaf de binnenkant pakken en dan de punten van het dekbed vastpakken en gaan schudden (meestal sta ik op een stoel of op het bed zodat het deken naar beneden hangt)
Zo doe ik het ook, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze het in een hotel ook zo doen aangezien dat best zwaar is.
ik doe het ook zo! leg zelfs het beddengoed binnenstebuiten in de kast, is toch niemand die dat ziet en dan kan je gelijk met je armen erin als je gaat opmaken!
Ik heb in een hotel gewerkt waar we het wel op de huis-tuin-en-keuken manier deden, maar ook bij een met een andere techniek! Je legt het dekbedovertrek binnenstebuiten op het matras met de opening aan het voeteneinde (hoofdkussens leg je weg). Daar leg je het dekbed op, zorg ervoor dat de punten goed aansluiten. Vervolgens pak je bij het hoofdeind het dekbedovertrek en het dekbed goed vast en rol je deze strak naar het voeteneind toe. Aan het voeteneind ga je met je handen in de opening van het dekbedovertrek en moet je met je handen de rol in om de uiterste punten te pakken die je net hebt opgerold. Als je hem dan van binnen naar buiten trekt kun je hem zo weer netjes over het bed uitrollen.
Dit werkt eigenlijk wel het beste met zân tweeĂ«n. Dan kun je met het oprollen ieder een punt vasthouden en met het uit elkaar halen ook weer ieder een punt doen. Als je in je eentje een bed opmaakt vind ik de eerste manier toch sneller gaan haha.
Ja, die eerste techniek gaat inderdaad sneller en daar scheurt je dekbedovertrek in ieder geval niet van uit. Dat gebeurde bij mij namelijk wel.
Als je in een snackbar een âglas melkâ bestelt zoals het vaak op een menu staat. Pakt die eigenaar dan een pak melk uit de koelkast om dat zo te serveren? Haha ja obviously maar heeft iemand dat wel âns besteld? Lijkt me echt zonde van je geld.
Hoe is dat meer zonde dan jus dorange, appelsap of thee? Vooral thee, das immers gewoon water
Mja dat is natuurlijk waar. Maar bij andere (koude) drankjes krijg je vaak wel een glazen flesje. Ik zou het niet chill vinden als mijn drankje uit een literpak wordt geschonken haha
In de horeca wordt er heel veel uit pakken geschonkenâŠ
niet uit een pak geschonken maar hoe dan wel? vers uit de koe? uit een emmer die net bij de boer vandaan komt? melk wordt toch in het algemeen geleverd in pakken haha