Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Melk rechtstreeks uit een koe is mega ranzig

2 likes

i know :face_vomiting:

Ik snap echtniet als mensen zo’n hapje uit hun wenkbrauwen scheren. Heeft dat een bepaalde betekenis ofzo? Echt geen gezicht.

1 like

ik heb dat soms
vind het gewoon st0er staan

7 likes

Ik vind het ook tof staan

1 like

Ligt ook aan de bron denk ik? NOS doet dit meestal niet, maar een kleine omroep zal het wat sneller doen. Heeft wel meerdere redenen. Ik heb zelf nog geen enkel nieuwsbericht met volledige naam gelezen trouwens.

Voornamen alleen toch?

Haha I know
@ de rest ook

Melk bestaat ook in portieverpakkingen (mini pakjes) maar ik weet ook niet zo goed wat ik me dan had voorgesteld hahaha. Ik kan het me gewoon niet zo snel voorstellen dat je dat in de horeca zou bestellen maar is gewoon een hersenspinsel van mij🤪

Zelfs bij Mcdonalds kun je melk bestellen.

Zit “voor de rechter” te kijken en vraag me af, wanneer je een gevangenisstraf opgelegd krijgt, moet je voor een bepaalde tijd de gevangenis in. Stel dat dat een maand is, moet je dan vrij nemen van je werk? Of is dat een soort bijzonder verlof? En wat als het langer is dan het aantal verlof dagen, word je dan ontslagen?

3 likes

Geen reden voor ontslag blijkbaar! Je hoeft ook niet door te betalen als werkgever, maar wel weer terug te nemen als het vergrijp niets met het werk te maken heeft.

2 likes

Thnx voor je reactie!

Interessant dit. Als ik het zo lees zou het dus wel mogelijk moeten zijn via de rechter om iemand te ontslaan als er een goede reden is. Lijkt me dat als je normaal bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag nodig hebt voor dat werk je niet zomaar weer terug kan keren.

1 like

Nou op zich hoeft een strafblad geen probleem te zijn voor een VOG, hangt echt af van 't strafbare feit waar het om gaat en het werk waarvoor het wordt aangevraagd.

Maar het is wel een probleem als je een verklaring geen bezwaar nodig hebt voor je werk.
Heb collega’s gehad die daardoor weg moesten.

Wat is precies het verschil dan?

Exacte verschil staat vast wel op internet.
Maar een vog heb je ook nodig om bijvoorbeeld training te mogen geven aan jeugd.
Een vgb heb je op een luchthaven nodig om te mogen werken

1 like

Elke dag wat ik nu weer moet gaan koken

9 likes

Correct me if Im wrong… maar hoe komt het dat de drag(queen) cultuur zoveel groter is/lijkt dan vrouwen die zich juist als man verkleden (heeft dit een naam?). Of komt het door media dat het populairder is geworden en daarom meer “opvalt”?

Dit heet gewoon travestie, beide kanten op!

Ik heb wel zelf een theorie, maar ik heb geen idee of dit ook echt klopt:

Wat er misschien mee te maken heeft is dat er wel kleding en uiterlijke kenmerken bestaan die volgens de maatschappij specifiek voor vrouwen bedoeld zijn (jurken, rokken, hakken, lang haar, makeup). Als een man dit dan draagt valt het op. Maar er is niet echt kleding die specifiek voor mannen is, voor zover ik weet? Een stropdas misschien, maar verder kan ik ook niks bedenken? 150 jaar geleden waren dit misschien dingen als broeken en platte schoenen, maar tegenwoordig is dat natuurlijk echt niet meer zo en is het volkomen geaccepteerd en normaal dat vrouwen dit dragen.

Ik denk dat mannen in vrouwenkleding daardoor meer opvallen dan vrouwen in ‘mannenkleding’ (want dat is er dus niet echt), en dat de maatschappij daarnaast ook veel heftiger en negatiever reageert op mannen in vrouwenkleding dan vice versa. Als je als groep, in dit geval een groep mannen die zich als vrouw wil kleden, op grote schaal wordt uitgelachen en/of afgekeurd (wat helaas nog veel gebeurt) zoek je elkaar sneller op in veilige omgevingen waar ze zich helemaal kunnen uiten, en daar kunnen weer subculturen uit ontstaan. Bij vrouwen in ‘mannenkleding’ was er, denk ik, minder noodzaak en behoefte tot een veilige omgeving. Ik denk dat dat er misschien mee te maken heeft.

Daarnaast ligt er denk ik op mannen ook wel meer druk dat ze zich ‘mannelijk’ moeten gedragen en wordt het sneller afgekeurd als iemand hier van afwijkt. Ik heb het idee dat dit bij vrouwen minder speelt. Een man die zich vrouwelijk gedraagt wordt uitgemaakt voor homo of mietje, maar een vrouw die zich mannelijk gedraagt is gewoon een tomboy.

Disclaimer: ik maak nu veel gebruik van de woorden mannelijk/vrouwelijk. Ik denk persoonlijk dat je gender niks te maken heeft met hoe je je kleedt of gedraagt, en dat je dit zelf mag bepalen. Daarnaast is er natuurlijk nog veel meer dan alleen vrouwelijk en mannelijk, er zit nog van alles buiten en tussenin. Ik gebruik deze woorden nu vooral in de context en betekenis die gangbaar is in onze maatschappij, o.a. omdat ik denk dat de betekenis die wij als mensen aan de woorden vrouwelijk en mannelijk hebben gegeven, bijgedragen hebben aan de vorming en groei van travestie/dragcultuur. (Als we kleding en uiterlijk niet zouden indelen in mannelijk/vrouwelijk zou het hele fenomeen van cross-dressing uberhaupt niet hoeven bestaan, dan zou iedereen kunnen dragen wat ze willen, maar goed dat is helaas niet zo). Het is in ieder geval niet mijn bedoeling om te bepalen wat mannelijk of vrouwelijk is voor een ander, of om te impliceren dat man en vrouw de enige twee genders zijn, dus ik hoop dat ik er ook niemand mee voor het hoofd stoot!

10 likes