Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik doe alles op een kort programma. En dan 30 40 60 graden.
Shirtjes e.d. 30 of 40.
Ondergoed handdoeken e.d. op 60.
Beide was programma’s duren dan 1 uur.

Mijn katoenen onderbroeken (en sokken) gooi ik ook bij mijn beddengoed en handdoeken erin op 60 graden, mijn mooie ondergoed/lingerie gaan met de rest van mijn kleren in de fijnwas op 30 graden.

Beddengoed
Rompertjes
Handdoeken
Ondergoed gaat hier op 60
En beddengoed en handdoeken een keer zoveel tijd 90. Meer voor de machine

1 like

@HotMomma

Je hebt wel drag kings maar die heb ik alleen in rapportages of op het internet gezien en niet in het echt. Ik denk dat je daar wel een beetje echt naar moet zoeken. Voor voorbeelden zie afbeelding
drag-kings-you-should-you-about-0

Sorry @Monstertruck zie nu dat jij dit al had gezegd voortaan even iets verder lezen

1 like

Ik gebruik altijd dat synthetisch programma, duurt een dik uur. Temperatuur kan ik apart instellen (30 of 60 graden) en doe ik naargelang het kledij of handdoeken/beddengoed/ondergoed is

Het gaat erom (mij in ieder geval) dat je alle zeepresten uit de machine spoelt met heet water en soda, of er nou nog een paar handdoeken of een tafelkleed bij in ligt maakt volgens mij geen bal uit. Een machine helemaal leeg 3,5 uur op kookwas laten lopen druist een beetje tegen mijn gevoel voor energiebesparing in :stuck_out_tongue:

1 like

Nee klopt hoor. Maar doe het tussendoor ook even met een gevulde.

Oftewel… iedereen doet maar wat :joy: top :white_check_mark:

4 likes

Op 90 heb ik nog nooit geprobeerd :). Maar katoenen broekjes die gaan prima op 60 graden, net als de boxershorts van vriend. Kanten broekjes was ik wel op 30

Haha, same hier in huis om dezelfde reden

Hoe ‘‘moet’’ je dan je wasmachine goed onderhouden/schoonmaken? Ik doe nooit iets met 90 graden en maak ook die wasmiddelvakjes niet speciaal schoon ofzo.

1 like

Ik vind het super irritant als was op 30 graden moet want mijn machine heeft alleen 20 en 40 :unamused:

1 like

Volgens mij gaan bacteriën dood op 60 graden dus dat is misschien fijner voor je handdoeken en beddenwas?

Aan de ene kant: ja klopt

Aan de andere kant: mijn spullen worden gewoon schoon op 40 graden.

Misschien dat er dan nog wat bacteriën achterblijven, maar zo erg is dat ook weer niet toch? Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Die paar bacteriën mogen best in mijn handdoeken blijven chillen. Ik woon alleen en heb geen relatie dus het is allemaal van mezelf haha. Het grote deel van de bacteriën in en rondom het menselijk lichaam zijn volstrekt onschadelijk. Tenzij je natuurlijk een nare buikgriep hebt, of een andere indicatie dat je een slechte bacterie met je mee kan dragen, dan zou ik alles wel heter wassen. Maar in het dagelijks leven vraag ik me af of dat nou echt zo nodig is. 40 graden is wel een stukje milieuvriendelijker dan 60 graden, dat is vooral mijn overweging.

Maar misschien ben ik wel een enorme viespeuk en kan ik beter naar het opbiechttopic haha. :thumbsup:

3 likes

Het was alleen even een tip :smiley: Je hoeft er niks mee te doen verder.

1 like

Ik werd in het buitenland uitgelachen dat ik op 60 graden wilde wassen, is blijkbaar een Europees ding. Je wasmiddel zou voldoende moeten zijn om alles schoon te krijgen. Maar ik lees op internet dat bacteriën pas doodgaan bij 60 graden, dus inderdaad als je ziek bent oid is het wel nuttig om heet te wassen. Ik was nu alles op 30 graden met een beetje soda erbij en dan wordt alles prima schoon. Alleen als ik een bijna volle trommel aan beddengoed heb prop ik daar mijn handdoeken nog bij om op 60 graden te wassen. Het zit toch nog een beetje in mijn hoofd dat dat op 60 graden moeten ofzo.

1 like

Ik was zelf altijd alles op donkere of lichte was, beide zijn volgensmij 30 graden op mijn wasmachine. Beddengoed was ik vaak mee met de witte was omdat ik alleen maar licht beddengoed heb. Handdoeken was ik vaak wel apart op 60 graden.

Hoe vaak per week wassen jullie? Ik was meestal 1 keer per week. Ik heb wel het gevoel dat ik altijd een overvolle wasmand heb en er niet door heen kom.

Waarom stewardessen en stewards altijd zo snel en onduidelijk praten. Worden ze hierop getraind?

Bedoel je face to face of via het systeem?
Want het systeem vervormt je stem e.d. En als je daar op een normaal tempo door praat klinkt het niet.

Ik bedoel door de microfoon, zowel bij de gate als in het vliegtuig. Kan het zeldrn verstaan (wat vaak ook komt door een zwaar accent in het Engels).

1 like