Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Als ik schoonmaak verwissel ik ook altijd gelijk mn badmat, theedoek, keuken handdoek, wc handdoek, maak ik mn badkamer en keuken ook schoon (dus ongeveer 6 microvezel doekjes en 2 dweilen) en daar weet ik dan altijd wel een bijna vol wasje mee te vullen.
Ik doe nooit alleen mn wc.

2 likes

Dit doe ik ook. En ik gebruik deze 95 graden was ook om de wasmachine stankvrij te krijgen / schoon te maken.

1 like

Nee okƩ. Maar dan doe je het dus 1x de week op deze manier? Dan kan het wel idd

Nee eerder 1 keer in de 3 weken, want ik ben lui, maar als ik kijk naar mn huis zou ik het wel 1 keer in de week moeten doen
giphy

20 likes

OMG @Degas jij laat mijn schoonmaakhart kloppen!
Dat van het microvezeldoekje wist ik niet trouwens.

Net weer de hele wc a la Degas geboend; erger me kapot aan mijn schoonpa die altijd staande plast en overal van die spetters achterlaat waar ik dan weer met mijn sloffen of blote voeten op sta als Ć­k naar de WC moet.
Daarom mijn vraag;

Is het nou Ć©cht zoveel gevraagd voor mannen om gewoon te gaan zitten om te plassen?!

2 likes

Komt vanzelf goed. Hoe jonger de generatie hoe meer/vaker ze op hun phone kijken en dus maar gaat zitten om te plassen. Dit zijn vaak ook de jongens die hun telefoon al eens in de plee hebben laten vallen omdat ze dachten te kunnen multi-tasken.

19 likes

:sweat_smile: godzijdank

Overigens is er niks lekkerder dan ff forummen op de wc bril.

2 likes

Ohja @Degas. En je schoonmaak emmer dan? Hoe ontsmet je die erna het best?

Je maakt geen sopje, dus je hebt geen vuile emmer.
Je doekjes gaan in een schone bak waar ze licht vochtig gemaakt worden (30ml per doekje), dat wordt volledig opgenomen door het doekje. Er blijft amper water achter in de bak en je doekjes worden niet opnieuw gespoeld of nat gemaakt als ze gebruikt zijn.
In het ziekenhuis gaan ze zodra alle vlakken gebruikt zijn direct een wasnetje in, niet terug in de bak bij de schone doekjes.

3 likes

Dank voor de tips @Degas! Ik heb helaas vanuit huis nooit leren schoonmaken, dus ik doe eigenlijk altijd maar wat. Fijn om dan zulke uitgebreide tips te lezen.

2 likes

Jaaa dasty met chloor. :heart_eyes:

1 like

Ik tot nu toe nog nooit! Maar ben alleen op de kleine kermis bij ons geweest. En misselijk dat je wordt van op zoā€™n ding staan!

2 likes

Hahaha oh nee, absoluut geen interesse in.

2 likes

Ik heb nog een vraag :smiley: vind het ook fascinerend. Je zegt bij de wasbak van schoon naar vies, dus van binnen naar buiten. Maar de wasbak zit toch vol tandpastaresten enzo en de plankjes eromheen niet? Of mis ik iets?

Echt ZO leerzaam dit.

1 like

Dit zijn nuttige dingen om te lezen!

De meeste bacteriƫn zitten rondom het afvoerputje van de wasbak (daar blijft ook het meeste water staan en water = bron van bacteriƫn), daarom wordt het plankje of planchet als schoner beschouwd. Je neemt sowieso een nieuwe zijde van je doekje voor de wasbak zelf en die doe je dan van schoon naar vies: kraan, buitenkant wasbak, randen, binnenkant, afvoerputje.

Edit: ik zie dat je vraagt van binnen naar buiten, maar in mn originele post staat ook van buiten naar binnen dus dat klopt.

1 like

Oh sorry, verkeerd gelezen! Bedankt voor de uitleg :smiley:

1 like

Yes i know

1 like

Hoe vaak wordt een verloving eigenlijk nog afgeblazen? Dus dat de bruiloft al gepland is zeg maar

1 like

Ik houd hiervan! Heb je ook een bepaalde ā€˜professionele routineā€™ voor de keuken, koelkast of dweilen?
Of ramen lappen?