Haha, same hier in huis om dezelfde reden
Hoe ‘‘moet’’ je dan je wasmachine goed onderhouden/schoonmaken? Ik doe nooit iets met 90 graden en maak ook die wasmiddelvakjes niet speciaal schoon ofzo.
Ik vind het super irritant als was op 30 graden moet want mijn machine heeft alleen 20 en 40
Volgens mij gaan bacteriën dood op 60 graden dus dat is misschien fijner voor je handdoeken en beddenwas?
Aan de ene kant: ja klopt
Aan de andere kant: mijn spullen worden gewoon schoon op 40 graden.
Misschien dat er dan nog wat bacteriën achterblijven, maar zo erg is dat ook weer niet toch? Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Die paar bacteriën mogen best in mijn handdoeken blijven chillen. Ik woon alleen en heb geen relatie dus het is allemaal van mezelf haha. Het grote deel van de bacteriën in en rondom het menselijk lichaam zijn volstrekt onschadelijk. Tenzij je natuurlijk een nare buikgriep hebt, of een andere indicatie dat je een slechte bacterie met je mee kan dragen, dan zou ik alles wel heter wassen. Maar in het dagelijks leven vraag ik me af of dat nou echt zo nodig is. 40 graden is wel een stukje milieuvriendelijker dan 60 graden, dat is vooral mijn overweging.
Maar misschien ben ik wel een enorme viespeuk en kan ik beter naar het opbiechttopic haha.
Het was alleen even een tip Je hoeft er niks mee te doen verder.
Ik werd in het buitenland uitgelachen dat ik op 60 graden wilde wassen, is blijkbaar een Europees ding. Je wasmiddel zou voldoende moeten zijn om alles schoon te krijgen. Maar ik lees op internet dat bacteriën pas doodgaan bij 60 graden, dus inderdaad als je ziek bent oid is het wel nuttig om heet te wassen. Ik was nu alles op 30 graden met een beetje soda erbij en dan wordt alles prima schoon. Alleen als ik een bijna volle trommel aan beddengoed heb prop ik daar mijn handdoeken nog bij om op 60 graden te wassen. Het zit toch nog een beetje in mijn hoofd dat dat op 60 graden moeten ofzo.
Ik was zelf altijd alles op donkere of lichte was, beide zijn volgensmij 30 graden op mijn wasmachine. Beddengoed was ik vaak mee met de witte was omdat ik alleen maar licht beddengoed heb. Handdoeken was ik vaak wel apart op 60 graden.
Hoe vaak per week wassen jullie? Ik was meestal 1 keer per week. Ik heb wel het gevoel dat ik altijd een overvolle wasmand heb en er niet door heen kom.
Waarom stewardessen en stewards altijd zo snel en onduidelijk praten. Worden ze hierop getraind?
Bedoel je face to face of via het systeem?
Want het systeem vervormt je stem e.d. En als je daar op een normaal tempo door praat klinkt het niet.
Ik bedoel door de microfoon, zowel bij de gate als in het vliegtuig. Kan het zeldrn verstaan (wat vaak ook komt door een zwaar accent in het Engels).
Denk dat als je het al jaren elke dag moet doen, dat het vanzelf sneller gaat.
Hebben zij niet ook giga veel protocollen die zij moeten doen tijdens hun werk.
Op een vlucht van 4 uur hoor ik ze altijd alleen gezellig babbelen als ze het eten aan het voorbereiden zijn. Voor de rest zijn ze vooral aan het vliegen
Ik heb me ook nog nooit een seconde druk gemaakt over een bacterie of twee was m’n handdoeken heel weinig en gewoon op dertig a veertig graden.
Ja klopt wat hierboven staat. De purser doet dat zo vaak.
En het systeem waar ze meer communiceren vervormt ook heel erg.
Ik heb mezelf er al eens op gehoord en het is raar.
Ik vroeg mij altijd af hoe het was om in een ambulance te liggen. Nu meegemaakt, de conclusie was dat het door het ziekenhuis cruisen interessanter was, want dan zie je nog wat. In de ambulance loop je naar t plafond te staren en je te irriteren aan de hobbels.
PRECIES! ik vond het zo saai, maar ik had dan ook niks levensbedreigends.
Jij had ook niks ergs hoop ik? En hopelijk gewoon in je eigen bed nu?
(Ik moet synoniemen gaan zoeken voor hopen)
Ik doe dit zelf, maar ik vind in de app ‘doei’ of ‘tot later’ of iets soortgelijks bot of onaardig overkomen zonder lieve smiley. Wel gebruik ik het zwaai handje voor mensen die ik in het ‘echt’ ook niet zoen of knuffel en bij mannen eerder een knuffel omdat mijn ervaring is dat ze dat vriendschappelijker vinden dan een kus (meer relatiemateriaal) dus ik denk er wel bewust over na
Ik was gister een programma aan het kijken waar een paardenfluisteraar aan het werk was. Heel knap hoor dat mensen dit kunnen (in alle fluisterberoepen). Maar gewoon de vraag: HOE DAN?!
Fijn die herkenning Niets levensbedreigends gelukkig maar lig nog niet in mijn eigen bed.
Ze hebben me ‘gehouden’ ter observatie en lig aan een infuus. Maar hopelijk morgenavond naar huis en anders zaterdag👍
Ik hoop dat je snel thuis bent en vertroeteld wordt! Hopelijk kan je een beetje slapen daar.