Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Ik heb sowieso vrij gevoelige mensen in m’n app. Die zich snel tekortgedaan voelen :joy:

1 like

Nog bedankt voor je lieve berichtjes! Gelukkig toch nog even in slaap gevallen.

2 likes

Waarom housekeeping in hotels gaat kloppen bij je kamer als je er maar 1 nacht verblijft en niet bent uitgecheckt.
Dit is toch makkelijk anders te doen? Vanmorgen al voor de zoveelste keer wakker gemaakt op deze manier.
Had het niet storen kaartje niet hangen omdat ik ontbijt op de kamer zou krijgen.
Waarom is er geen communicatie over?

1 like

Wel aangepast maar niet op die manier… meer het vervelende ‘wat doe je kortaf, ben je boos? Is er iets? Heb ik iets verkeerd gedaan?’…
Nee ik ben moe en ik wil gaan slapen. Dus nu heb ik redelijk gestandaardiseerd bij wie ik een kus doe, bij wie een knuffel etc zodat het soepel loopt en er geen gedoe komt :sweat_smile:

Wat vind het consultatiebureau ervan als je besluit je kind vegetarisch te laten eten?

Hier vinden ze er niet zoveel van en we eten zelfs veganistisch. Ze zijn vet relaxed en zo lang ze goed groeien en geen afwijkingen laten zien qua groei. Dan is er geen ‘probleem’.

Hoe je goed een jaargesprek in gaat op werk en salaris verhoging vragen… hoe?! Werk er al 8 jaar en nooit gevraagd, wel jaarlijkse periodiek omhoog maar hoe onderhandel je succesvol? :face_with_monocle:

Hm is er wel ruimte voor onderhandeling? Periodiek omhoog klinkt als een cao met vaste inschaling van je functie in een bepaalde schaal. Dat is op mijn werk ook, over de schaal valt niet te onderhandelen want die hoort bij je functie. Bij indiensttreding onderhandel je over de trede en vervolgens krijg je elk jaar een periodiek. Enige extra ruimte is een extra periodiek krijgen bij heel goed functioneren. Als dat bij jullie ook zo is, zou je daar misschien op in kunnen zetten met een goede beargumentatie waarom jij die verdiend hebt?

Er is ruimte voor onderhandeling denk ik ja.
Sowieso vertrekken er veel mensen de laatste maanden omdat er werk genoeg is, ik wil graag blijven.

Qua salaris schalen,
Hypothetisch: ik zit in schaal 4 met periodiek/trede 5. En wil naar trede 6.
“Nadeel” is wel dat ons gehele team deze zomer qua salaris gelijk getrokken is en ik daarbij al 1 schaal en 1 trede omhoog ben gegaan (gelijk oversteken, dat wel).
Ik vind het gewoon moeilijk om te beargumenteren waarom ik salaris verhoging wil en waarom ik dat verdien. Wat ik doe.
Ga er uiteraard alleen over beginnen wanneer jaargesprek positief verloopt.

Oke top dankjewel! Mijn vriend en ik vroegen ons dat vanmiddag af

1 like

60 graden is ook nodig om bacteriën te doden ja, dat klopt gewoon.

Waarom zegt Britney Spears in Oops I did it again:
But I thought the old lady dropped it into the ocean in the end
Well baby, I went down and got it for you

Maar die man is toch een astronaut en is op Mars, niet in de oceaan?

1 like

Het is een Titanic referentie!

Wiki: Tijdens de brug vliegt Spears naar de astronaut, die haar iets geeft om zijn liefde te verklaren, maar Spears gaat weg voordat hij nog iets kan zeggen. Gesuggereerd wordt dat het om het beroemde halssnoer uit de film Titanic gaat, dat tijdens die film in de oceaan werd geworpen.

1 like

Ik vraag me af wat DE techniek is om met je fiets van zo’n rigeltje naast een trap af te gaan?

Ik kan het niet, ik snap het niet. Ik woon in een dorp en ik moet een brug over nu is er halverwege ook een trap waar je dus met je fiets op en af kan. Ik heb dit ooit geprobeerd maar ik kan het niet en nu durf ik het niet. Als ik te veel rem gaat hij dus niet vooruit maar als ik mijn rem al een beetje loslaat gaat het te snel en hou ik mijn fiets niet :woman_shrugging:

1 like

Dat is toch bedoeld om makkelijker met je fiets aan de hand de trap op/af te lopen, dus dat jij op de trap loopt en je fiets in het richteltje, niet om op je fiets te blijven zitten? Of is dat een andere situatie dan zoiets?

1 like

Haha ja ik bedoel ook gewoon lopen. Ik blijf er niet op zitten nee :stuck_out_tongue: maar dat lukt me dus niet.

@Trivia oh ja ik loop er inderdaad meestal wel naast. Misschien is dat de fout. Maar ik durf het ook niet meer te proberen eigenlijk. Ik denk er ook te veel over na misschien.

Ik kan ook bijvoorbeeld niet met mijn fiets op de roltrap. Af en toe ga ik met mijn fiets in de metro en dan moet ik een roltrap op of af en dat gaat ook nooit goed.

2 likes

Het helpt wel als je vooral je achterrem gebruikt. Want je voorrem remt vaak te hard

1 like

Maar waarom zegt de astronaut I went down and got it for you? Ging hij voordat hij naar Mars ging het oceaan in om iets voor haar te halen?

Dat collier uit de Titanic ligt op de bodem van de oceaan, Rose heeft hem aan het eind van de film overboord gegooid. Dus hij is naar de bodem van de oceaan gedoken om dat collier voor haar op te duiken.

2 likes

Heb je dit al geprobeerd? -> één hand op de achterrem en één hand op het zadel?