Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Volgens mij kan het alleen als je hypothetische vriend ergens in zijn genen ook iets blanks heeft zitten, dus als een van zijn voorouderen licht haar had. Want ‘donkere’ genen zijn dominant over ‘blanke’ genen. Als je man dan genen voor licht haar doorgeeft en jij genen voor rood haar, krijgt je kind rood haar.

Maar is rood haar dan dominant over blond haar?

Nee, dat niet, maar het als je wel de genen voor rood haar hebt zal dit sneller echt rood worden als je ook blond bent, ten opzichte van wanneer iemand donkerder haar heeft, dan wordt het meer een rode gloed op donker haar (zoals bij kastanjebruin haar ten op zichte van assig bruin haar). Onder het kopje ‘genetische opbouw’ staat het duidelijk uitgelegd. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Haarkleur

1 like

Sterker nog, ik ben NIET roodharig, wel blank, en mijn man is donker. Ons zoontje heeft nu rossige kroeshaartjes! (Kan nog veranderen, hij is erg jong)

8 likes

Hoe doe je het als een apparaat uit je inbouwkeuken kapot gaat? Hebben die apparaten allemaal een universele maat ofzo?

1 like

In het algemeen hebben de meeste apparaten wel dezelfde maten ja

Een exotisch exemplaar? Een ananas ofzo? Of een papaya?

6 likes

Ik moet dan altijd meteen weer aan die cavia’s denken en dan raak ik spontaan in de stress (ik snapte dat nooit).

@anon91490777 of je vader is je vader niet :wink:

Roodharigheid sterft ook uit om deze reden, er zijn zelfs groepen die roodharigen oproepen alleen met roodharigen kinderen te krijgen zodat het blijft bestaan, want als het zo doorgaat mengt het uiteindelijk een keer helemaal weg.

1 like

Ik zag in Sri Lanka enkele mensen met blauwe ogen. Schijnt een overblijfsel te zijn van toen de Engeland daar hebben huisgehouden. Genen zijn zo raar!

:face_with_raised_eyebrow:

Ik heb wel eens ergens gelezen dat er heel veel donkere mensen met rood haar op de Caribische eilanden zijn omdat de Ieren tijdens de potato famine daar naar toe emigreerden. Vond ik altijd wel grappig. Maar ik weet niet of het waar is. Ik vind een donker persoon met rood haar wel een verschijning, blijf altijd net iets te lang kijken.

2 likes

De knipogende smiley gaf het nog niet weg?

1 like

Huh. Ik heb helemaal geen gevoeligheden met mijn vader maar ik vond het ook geen leuke opmerking?

2 likes

Haha ja zo grappig he. Mijn vriend heeft ook een rossige baard en zwart haar. Op het Egf was het wel eens uitgelegd. Met een van deze twee links:

https://www.google.nl/amp/s/motherboard.vice.com/amp/nl/article/kb33jn/waarom-hebben-sommige-mannen-een-rode-baard-zonder-rood-haar-te-hebben

Ik las laatst ook ergens dat mensen van Afrikaanse afkomst juist redelijk vaak een gen hebben voor rood haar maar dat het bruine/zwarte dominant is. Weet niet of het klopt en is ook al best lang terug. Ik bedoel dat bruin/zwart dominant is klopt wel, maar weet niet of het eerste feit ook klopt.

@Kryptonite

Een vriendin van mij heeft hartstikke rood haar (dus niet beetje rossig maar echt rood) en haar twee dochtertjes ook. Dus dat gaat niet altijd op.

Die namen kun je zelf je huis geven. Moet je wel voor betalen. Staat dus nergens specifieks voor!

1 like

En voor nr 2; ja, komt apart binnen! De flesjes voor in de koeling zijn extra geseald en daar staat met koeienletters op dat het voor in de koeling is.

4 likes

Huh waarom moet je daarvoor betalen

1 like

Ik denk dat het teleporteren is. :sunglasses: