Ik dacht altijd dat je dat moest registreren ofzo, maar ik kan er nu op google niks over vinden. Hmmm…
Nee, betaal je niks voor of hoef je niet te registreren. Mijn opa had een naam aan zijn huis hangen, na het overlijden hebben wij deze aan ons huis gehangen.
Een paar dorpen verderop heet een huis ook zo, maar niemand snapt hoe dat kan want het is een combi van onze woonplaats en achternaam?!
Tegenwoordig kan je je huis volgens mij gewoon een naam geven als je dat leuk vindt, vroeger (vóór de Napoleontische tijd, want hij heeft straatnamen ingevoerd) kon je zo je brief adresseren. Dan schreef je niet naar Dorpsstraat 15 in Rotterdam, maar naar De Drie Gezusters in Rotterdam. Ik weet overigens niet hoe dat dan met naamloze huizen ging, die kregen vast nauwelijks post.
Wat is Tomorrowland
Hahah een muziekfestival
Ja maar waar dan en waarom is het zo’n ding
Het is in België en op de een of andere manier is het uitgegroeid tot een van de grootste dancefestivals ter wereld. Wat er dan precies zo geweldig aan is weet ik ook niet helemaal, haha
aha! Ik dacht dat het in allerlei verschillende landen werd georganiseerd ofzo
Ja het heeft ook internationale edities tegenwoordig, maar nu is het in België
Ik hoop dat het teleporteren is. Als je mij vraagt wat mijn superkracht zou zijn als ik er 1 mocht kiezen is het antwoord ALTIJD teleporteren!
Haha nee wordt vaak niet op chronologische volgorde gefilmd!
Meestal niet (chronologisch filmen is namelijk een stuk duurder)! Ik heb onlangs heel wat interviews gezien met Eddie Redmayne (), o.a. over The Theory of Everything over Stephen Hawking. Hij vertelt over hoe hij op dezelfde draaidag vaak verschillende “stages” van de ziekte moest spelen, dus niet chronologisch, bv. 's ochtends met 1 stok en in de namiddag in een rolstoel. Dat maakt het wel superknap, vind ik. Hij is vooraf een aantal maanden bezig geweest met alles “uit te plannen”, vanaf wanneer welke spieren aangetast waren etc. Heel interessant.
Haha, het wordt algemeen beschouwd als het beste dancefestival ter wereld dus daarom is het zo’n ding.
Alle internationale top dj’s komen er naartoe en er zijn denk ik minstens 15 verschillende podia. De inkleding is ook heel sprookjesachtig.
Ik ben heel vroeger naar een van de eerste edities ever geweest (ik denk wel 10 jaar geleden, was toen nog een klein festivalletje en op fietsafstand van mijn ouderlijke huis) en dan een paar jaar geleden nog eens en ik vond het wel heel indrukwekkend hoe het festival gegroeid was. Ik hou helemaal niet van dance, maar de sfeer en omgeving maken het wel een hele belevenis. Het voelt ook heel internationaal aan
hoeveel minions zouden toen met die 1 april grap van Mascha kaas op hun gezicht hebben gedaan? m.a.w. een kaasmasker hebben genomen?
Hahaha
Waarom de huizen in Italie (rond La Spezia, west kust) ‘tralies’ voor de ramen en deuren hebben
Het wordt over het algemeen zo gefilmd dat de duurste acteurs zo kort mogelijk op de set aanwezig hoeven zijn en/of de locaties zo kort mogelijk gehuurd hoeven te worden. Dus alle scènes die een bepaalde acteur heeft op een specifieke locatie, allemaal achter elkaar. Dan naar de volgende locatie en daar weer alle scènes. Dat is het goedkoopst en handigst.
Behalve als je een kleine rol hebt dan zijn je draaidagen vet kut met elke keer wachten etc.
Series weet ik niet zo eigenlijk
Wij hebben in ons vakantiehuis ergens in het Middellandse Zeegebied ook hekken voor alle ramen en deuren zodat we alles open kunnen laten staan om door te luchten zonder dat het huis leeggeroofd wordt, misschien dat daar ook die functie heeft?
Ik heb hier laatst naar zitten zoeken en vooral forensisch onderzoek. Wat het meeste naar boven kwam was ook dat je het niet moet verwachten dat het er zo aan toe gaat als in bijvoorbeeld csi oid. Als ik het goed heb onthouden zijn er ook maar 2 (of zelfs 1?) forensische instituten in Nederland. Hoe veel zaken of zo er verder zijn weet ik allemaal ook niet. Dus je hebt hier weinig aan haha, maar vind dit ook super interessant.
Mee stel een film speelt zich meerdere keren af op de zelfde locatie dan zijn al die scenes achter elkaar opgenomen op die locatie.