De vrouw van mijn baas rent marathons en ultramarathons, die laatste zijn meer dan 56 kilometer… en wat nóg knapper zijn is pacer zijn. Dan ben jij dus de snelheidsmaker voor jouw groepje, dan ren je dus niet alleen de marathon maar weet je ook nog eens precies hoe hard je hem gaat rennen. De anderen hoeven dan alleen maar bij jou te blijven rennen zodat ze zeker weten dat ze niet te hard of te langzaam gaan. Zo knap!
Mijn strategie bij marathons is altijd dat ik enkel mag wandelen om water te drinken (want anders krijg ik nooit genoeg vocht binnen). Als het slecht gaat loop ik wel vaker korte stukjes in de tweede helft maar dat voelt toch als falen. Bij mijn ultra moest ik wel stukken lopen, de combinatie van hitte, zware backpack en onbegaanbare wegen. Zag daar ook mensen een stuk strand van 10km wandelen, terwijl ik voor de zeer vermoeiende 500m lopen gevolgd door 250m wandelen ging. Sindsdien ben ik wel mijn snelheid kwijt.
Zo ja in 3,5 uur kan je zo veel doen! Echt heel knap dat iemand al die tijd aan het rennen is!
@anon18050057 Dit concept kende ik dus helemaal niet, maar dat lijkt me al helemaal moeilijk. Denk dat je wel meer ervaring moet hebben om dat zo goed aan te kunnen voelen.
@Fitgurl Interessant, thanks voor je antwoord! Dit is ook meer hoe ik het me altijd voorstelde.
Waarom mensen douchen in de sportschool als ze daarna gewoon naar huis gaan?
Ik doe een teamsport. Maar wij douche altijd erna. Vind ik fijner. Niet in mijn zweet zitten. Het is gezellig en doen erna altijd een drankje.
Het is goedkoper en scheelt schoonmaken. Op de vereniging ben ik ook sneller klaar dan thuis.
Maar bij fitness zou ik echt thuis douche.
Doe ik ook altijd, als ik thuis kom dan ben ik ook gedoucht en klaar: vind ik fijn. Hoef ik thuis de douche niet meer droog te maken ook
Je moet je toch omkleden na het sporten in de sportschool neem ik aan. Daar douchen bespaart je 1x omkleden. In ieder geval, ik neem aan dat je niet in je sportschool outfit de fiets op stapt en anders ruikt heel je jas naar zweet.
Ik kom alleen nooit in de sportschool maar deed wel vaak aan lesjes/op een vereniging. Maar mijn vriend doucht om deze reden dus nooit thuis. En ik ken mensen die tijdens het douchen bier drinken, maar dat zijn zwemmende studenten dus misschien een beetje raar.
Nee waarom moet je je omkleden in de sportschool. Ik kom aan in de sportschool met mijn sportkleding en ga terug met mijn sportkleding. En ik heb een sportjas maar ben eigenlijk nooit zo doorweekt ofzo dat mijn jas naar zweet stinkt!
Ja toen ik nog voetbalde deed ik het douchen wel daar, omdat iedereen dat deed. Maar vond het toen al veel gedoe met extra kleren meenemen en dan die natte douche spullen enz. Misschien dat de afkeer daar allemaal begonnen is
Jarenlang in teamverband gespeeld. Altijd gezellig om samen te douchen, weet dat veel mensen dat bijzonder vinden… kon je mooi de wedstrijd bespreken. Vanaf een jaar of 10 altijd na het trainen of wedstrijd samen douchen. Denk wel dat dit mij een stuk minder preuts heeft gemaakt…
Ik kleed me thuis om. En ik heb een jas die ik alleen met sporten draag omdat ik stink en die jas dan ook kan zo gaat ruiken. Maar ik moet na sporten nog altijd nazweten en al die spullen meenemen vind ik maar irritant. En dan met je natte benen een broek aan moeten doen. Horror. Ik vind daarom zwemmen ook niet fijn; dat hele gedoe van je moeten omkleden daar.
Een keer gingen ze thuis aan de douche werken en mochten we 24u niet douchen en ik zou gaan sporten. Was zo geïrriteerd bij de gedachte dat ik niet kon douchen na het sporten. Tot ik bedacht dat sportschool natuurlijk ook een douche heeft :’).
Veel goedkoper is het geloof ik niet? Water kost niet veel dacht ik en ik sta er toch niet lang onder dus om te besparen zou ik niet snel doen.
Ik denk wel dat het water kan besparen. Als ik voor mezelf spreek. Ik sport 2 keer in de week en douche dan ook 2 keer bij de vereniging. Dat bespaart water thuis. En in het algemeen ook, omdat ik daar sneller en korter douche.
Ja maar of het echt wat oplevert? Die 3x die ik dan ergens anders zou douchen, qua geld. Ik ga dan liever voor het gemak van thuis douchen.
Snap ik ook niet! Doet me ook meteen aan deze denken: Waarom mensen 's-ochtends volledig netjes aangekleed de sportschool binnen komen, en zich daar direct omkleden naar hun sportkleding. Dan kan je toch beter meteen in je sportoutfit naar de sportschool komen?
Huh maar je weet toch niet wat die mensen gedaan hebben voordat ze naar de sportschool kwamen?
Ik heb het over echt vroeg in de ochtend (tussen 7 en 8:30). De meeste mensen zullen dan niet uit hun werk komen of iets. Ik vraag me juist daarom af hoe het komt dat ze dan al helemaal aangekleed aankomen.
M’n grootste bezwaar is het gesleep met natte handdoeken en het feit dat ik thuis altijd lekker de tijd neem na het douchen, alles insmeren en in m’n handdoek rondhangen etc. Dat is in de gemiddelde sportschool niet chill.
Ik heb ergens gesport waar ze aparte douches hadden, met lekker warm water. En een fijne kleedkamer. Dan douchte ik wel, als het handig uitkwam. Op alle andere plekken wilde ik geen blote voet op de vloer zetten dus lekker naar huis, in stinkende sportkleren.
Mijn vriend doet dit ook maar dan met roeien, het tegenargument: als het regent of ik hard fiets is mijn sportkleding al nat voordat de training begint en dat is niet fijn.
Waarom in het Engels de afkorting van de naam William, Bill is ipv gewoon Will
En Dick van Richard