Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Bij de Hema is al het brood dagelijks vers net als al het gebak met slagroom en fruit. Al het gebak zonder slagroom en fruit mag 2 dagen staan. Klantbestellingen die niet worden opgehaald gaan meteen weer naar de varkens.

1 like

Ik heb bij een bakker gewerkt, en daar werd het brood inderdaad 's nachts gebakken in de ‘‘fabriek’’ (het was een bakker met meerdere vestigingen in de regio, dus hadden ze in een ander plaatsje vlakbij de echte bakkerij) en vervolgens 's ochtends vroeg naar de vestiging gebracht. Eierkoeken bakten we zelf.

Ook croissantjes, kaasstengels, frikandelbroodjes allemaal uit de vriezer in de vestiging waar je stond. Dat werd dan wel in de vestiging zelf afgebakken. Ook de bitterkoekjes etc. kwamen allemaal uit de vriezer.

Taartjes/gebak kwamen soms vers/soms gewoon uit de vriezer uit de fabriek, tenzij het slagroomgebak was. Meestal kon slagroomgebak één dag staan, overige dingen twee dagen.

1 like

Dit vraag ik me altijd af bij de taarten van de Coffee Company. Is soms ZO mega droog

Ik heb bij een pizzeria gewerkt waar de kruidenboterbakjes die terug kwamen van tafels gewoon bijgevuld werden achter voor de volgende. 's Avonds vulden we alle bakjes netjes bij alvast voor morgen en ging het de koelkast weer in, waar het dan om 16:00 de volgende dag weer uit kwam en dus pas rond 23:00 weer terug in ging. 1 keer per week werden de bakjes leeggemaakt en afgewassen.

2 likes

Wat goor

2 likes

Jup. Weet dat dat helaas op veel plekken zo gaat.

Ieeuww.

Volgens mij bestaat Bakker Bart uit franchise filialen. Gelukkig zijn ze dus niet allemaal zo!

Ik heb vroeger als bijbaantje bij de Bakker Bart gewerkt en toen werd gewoon alles sochtends vers gebakken (uit de vriezer, maar wel nieuw dus). De eigenaren (getrouwd stel) waren er altijd al ontzettend vroeg en ze bakten alles en vulden alle bakjes voor de broodjescorner vers, samen met 2 mensen met een geestelijke beperking die hielpen. In de avond werd het brood etc. dat over was meegegeven aan het personeel of naar een soort plaatselijke voedselbank gebracht.

4 likes

En het brood wat einde van de dag nog in het schap lag werd met korting verkocht. Al het overige werd later opgehaald door de bakkerij.

Ja dat probeer ik uit mijn herinneringen te wissen :sweat_smile:

Vraag me dit bovenstaande vraagstuk dus ook altijd af bij de slager! Vitrines liggen keivol altijd, hoelang mag dat gebruikt worden?

Hoezo weer? Was het daar eerder ook?

1 like

Je moet je chocola ergens vandaan halen.
Ik bedoelde eigk. Net als alle andere taarten worden ze na een dag bij de varkens gedumpt

Ik heb (tien jaar geleden) bij de vleeswarenafdeling van een supermarkt gewerkt en daar moesten we de vleeswaren die de datum van die dag hadden ‘ompakken’ naar een nieuwe datum (en dan echt een aantal dagen later) als het er nog goed uitzag. :face_vomiting:

Ah zo, ik snap het :slight_smile:

Yep, moesten wij ook doen met kaas bij de gele supermarkt. Gewoon nieuwe etiketten erop. En schimmel moest je eraf snijden.

Ja maar kaas is wel een heel ander verhaal, dat blijft gewoon goed, dus goed dat het niet weggegooid worden. Maar @Fukaeri vleeswaren? Bah, is er nooit iemand ziek van geworden?

4 likes

Gooorrr

Dit is waarom ik trust issues heb

2 likes

Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik geen vlees eet en geen normale of Franse kaas lus. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Geen idee, moet haast wel lijkt me. Ik heb er maar heel kort gewerkt (twee maanden of zo), was pas 15 en ik wilde daar echt niet aan meewerken.

Ik word echt misselijk van al die nare verhalen over het slecht bijhouden van de THT. Ik heb jaren bij de Maccie gewerkt (twee verschillende) en daar had iedereen ook altijd zo zijn twijfels over. Maar ik kan je vertellen dat ze daar heeeeel duidelijk en streng zijn met de THT van producten en de schoonmaak!

13 likes