Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Yep, moesten wij ook doen met kaas bij de gele supermarkt. Gewoon nieuwe etiketten erop. En schimmel moest je eraf snijden.

Ja maar kaas is wel een heel ander verhaal, dat blijft gewoon goed, dus goed dat het niet weggegooid worden. Maar @Fukaeri vleeswaren? Bah, is er nooit iemand ziek van geworden?

4 likes

Gooorrr

Dit is waarom ik trust issues heb

2 likes

Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik geen vlees eet en geen normale of Franse kaas lus. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Geen idee, moet haast wel lijkt me. Ik heb er maar heel kort gewerkt (twee maanden of zo), was pas 15 en ik wilde daar echt niet aan meewerken.

Ik word echt misselijk van al die nare verhalen over het slecht bijhouden van de THT. Ik heb jaren bij de Maccie gewerkt (twee verschillende) en daar had iedereen ook altijd zo zijn twijfels over. Maar ik kan je vertellen dat ze daar heeeeel duidelijk en streng zijn met de THT van producten en de schoonmaak!

13 likes

Dit kan Ik inderdaad beamen

1 like

Behalve als mensen een big mac bestellen zonder augurk. Die viste wij er tussenuit omdat er in de saus ook augurk zit. Dus kon nooit een allergie zijn.
Was nog wel met het oude systeem.

1 like

Bijna niemand is allergisch voor augurk zelf, meestal is het de selderij die gebruikt wordt de conservering, als je allergisch bent voor selderij vraag je denk ik altijd de allergenen-kaart, want dat zit in zo ongeveer alles.

Maar als je echt allergisch bent aan iets dan vraag of vermeld je dat toch? Ipv gewoon te zeggen ā€˜geen augurk’

Als er in het oude systeem een big mac in de bin lag te wachten en iemand bestelde een big mac zonder augurk. Dan haalde we het doosje uit de bin en haalde we de augurk van de big mac af. Mensen bestelde iets vaak zonder augurk zodat ze iets vers krijgen.
Maar omdat er ook augurk in de saus van de big mac zit kon het nooit vanwege allergie zijn.

Cc @kali

2 likes

Hahah dit, ook jaren bij de mac gewerkt en als ze indd big mac zonder augurk vroegen dan vroeg ik altijd of ze allergisch waren. En bij het antwoord ja dan zei ik nou dan doen we de saus er ook af want daar zit ook augurk in. Die vertwijfelde gezichten altijd​:joy::+1:

15 likes

Pf wat een onzin. Alsof je alleen een burger zonder mag als je allergisch bent. Waarom niet gewoon een nieuwe maken zonder?

7 likes

Het hele concept van de Mac is toch juist dat alles al zo goed als ā€œklaarā€ is, zodat je snel je eten hebt. Dus dat het niet vers voor je gemaakt wordt tenzij je iets echt niet lust, een allergie hebt enz enz. Als iedereen perse een vers gebakken burger wil en dus maar gaat zeggen dat ze allergisch zijn voor augurken, dan mis je toch het hele concept van snel klaar omdat alles al gemaakt is?

2 likes

Tegenwoordig kan dat allemaal niet meer bij Mcdonalds. Omdat alles nu op bestelling gemaakt word.

Nou denk dat dat een beetje ver doorgedacht is. Als je iets dat afwijkt bestelt wacht je iets langer. Dat is het probleem toch niet. Bovendien is zo’n burger dan nog binnen 5 min gemaakt.

Is een fast food-restaurant nog een fast food-restaurant als ze alles Ć  la carte klaarmaken?

1 like

Het gaat nog steeds over de Mac hoor. Die losse componenten liggen er wrs al een uur. Wordt alleen even anders op elkaar gepleurd.

Tegenwoordig wel. Eerst niet.

Tuurlijk mag je gewoon een burger bestellen met iets eraf maar wees dan gewoon eerlijk en zeg dan niet dat je allergisch bent. Alsof de mac, als je zegt niet allergisch te zijn, de burger meeneemt en dan de augurk er tussenuit vist. Nee er wordt ook gewoon een nieuwe burger gemaakt. Maar zoals @kali zegt stel dat iemand echt allergisch is (ook voor augurk) moet je heel de keuken bijna ontruimen om kruisbesmetting te voorkomen